#2 af KarinaHadsten (slettet)
Udsving på vægten
Du læser en tråd i debat > vægttabKarinaHadsten (slettet)
re: Udsving på vægten
Hold da op - tillykke - øh eller noget. Nej du har nok ret - du har næppe reelt tabt 2,5 kilo. Men det er da en rar fornemmelse. Jeg tror ikke jeg har været ude for udsving på mere end et kilo op eller ned fra dag til dag.
Spændende hvad den siger i morgen.
God weekend.
Spændende hvad den siger i morgen.
God weekend.
16 år16. februar 2008 kl. 09:58
iakob
Jeg tror de største spring jeg har set, har været på godt en kilo. 2,5 kilo lyder af meget, men måske var du nede i et dyk igår.
Som du siger er kroppen kompleks.
Som du siger er kroppen kompleks.
16 år17. februar 2008 kl. 07:48
Gammelmor (slettet)
Ja, hvordan ser det så ud idag???
KH Lene
KH Lene
16 år17. februar 2008 kl. 09:22
claus (slettet)
Det er kun de 900 gram, der har sneget sig tilbage igen, så jeg er stadig mere end 1,5 kg. under hvad jeg var for bare et par dage siden.
Jeg kan ikke forklare hvorfor, men bare de bliver væk er jeg sådan set glad :-D
Jeg kan ikke forklare hvorfor, men bare de bliver væk er jeg sådan set glad :-D
16 år17. februar 2008 kl. 09:42
Pernille78 (slettet)
Jeg har prøvet det samme med 1,9 kg på én dag. Men ved mig var de desværre tilbage igen i løbet af et par dage. Jeg har overhovedet ingen forklaring på hvad der skete.
Håber at de bliver væk hos dig.
Pernille
Håber at de bliver væk hos dig.
Pernille
16 år18. februar 2008 kl. 08:37
milo (slettet)
Jeg tror det kan handle om væskeophobning eller -tab og om toiletbesøg, altså hvor meget man har i maven.
Jeg har i hvert fald tendens til at maden lissom "pakker sammen" i maven, og den afsluttende del af fordøjelsen (om man så må sige) sker lidt i spring.
Især hvis man spiser meget groft, grønt og proteinrigt. Min´mave reagerer i hvert fald lidt mærkeligt.
F.eks. i weekenden fulgte jeg min kur, men spiste lørdag aften en afsindig lækker kylling og tog 2 gange af den med grønsager og lidt ris til. Det var den weekends synderi.
Mandag morgen vejede jeg 1 kg mere end lørdag, men efter morgenmad og toiletbesøg var det kun 1/2 kg mere.
Når din vægt svinger hele 2,5 kg, skyldes det måske at du er mand og muligvis har et større vægtmæssigt udgangspunkt. Så mon ikke din krop har fundet anledning til en ordentlig gang udrensning af overflødige væsker og andet?
Jeg har i hvert fald tendens til at maden lissom "pakker sammen" i maven, og den afsluttende del af fordøjelsen (om man så må sige) sker lidt i spring.
Især hvis man spiser meget groft, grønt og proteinrigt. Min´mave reagerer i hvert fald lidt mærkeligt.
F.eks. i weekenden fulgte jeg min kur, men spiste lørdag aften en afsindig lækker kylling og tog 2 gange af den med grønsager og lidt ris til. Det var den weekends synderi.
Mandag morgen vejede jeg 1 kg mere end lørdag, men efter morgenmad og toiletbesøg var det kun 1/2 kg mere.
Når din vægt svinger hele 2,5 kg, skyldes det måske at du er mand og muligvis har et større vægtmæssigt udgangspunkt. Så mon ikke din krop har fundet anledning til en ordentlig gang udrensning af overflødige væsker og andet?
16 år18. februar 2008 kl. 22:47
bruger slettet
Hej Claus
Jeg har oplevet noget lignende, og begge veje. Men 2,5 kg er meget.
Tror det er 1,5 som er det største udsving jeg ha oplevet, og der går 2-3 dage inden den er "normal" igen.
Jeg ved godt man ikke skal veje sig selv hver dag, men jeg gør det for at holde mig selv i nakken.
- bliver vejet hver 14. dag ved sygeplejerske, det tal bliver noteret.
Hvor ofte vejer i jer?
Jeg har oplevet noget lignende, og begge veje. Men 2,5 kg er meget.
Tror det er 1,5 som er det største udsving jeg ha oplevet, og der går 2-3 dage inden den er "normal" igen.
Jeg ved godt man ikke skal veje sig selv hver dag, men jeg gør det for at holde mig selv i nakken.
- bliver vejet hver 14. dag ved sygeplejerske, det tal bliver noteret.
Hvor ofte vejer i jer?
16 år21. februar 2008 kl. 19:39
camfog (slettet)
Kun 4 dage efter at jeg var startet på kur var min vægt også dalet med 1,5 kg.... det var lidt urealistisk, men alligevel bare skønt og motiverende... en god start..
Jeg vejer mig hver morgen... kan simpelthen ikke lade være (ihvertfald når vægten daler)..
Held og lykke derude,,, :-)
Jeg vejer mig hver morgen... kan simpelthen ikke lade være (ihvertfald når vægten daler)..
Held og lykke derude,,, :-)
16 år21. februar 2008 kl. 21:37
claus (slettet)
Jeg vejer mig også hver dag. Det er jeg nødt til - kuren fylder så meget i ens liv, så at gå 48 timer uden at få tal på, det ville være for meget :-D
Men jeg kan også godt lide tal - så kan man sidde og regne lidt på det i bilen på vej til arbejde "hvis nu jeg så kan holde xx gram om dagen i nn uger, så kan jeg være nede på yy kg. inden den fest...)
Men jeg kan også godt lide tal - så kan man sidde og regne lidt på det i bilen på vej til arbejde "hvis nu jeg så kan holde xx gram om dagen i nn uger, så kan jeg være nede på yy kg. inden den fest...)
16 år21. februar 2008 kl. 22:24
Så det må jeg jo så acceptere. Jeg ved jo godt, at jeg ikke reelt har tabt 2,5 kg. siden i går. Faktisk var i går en helt almindelig gennemsnitlig dag for mig.
Jeg har tidligere været ude for at vægten sprang 1 kg. ned og så blev stående der i et par dage og ventede på mig. Den har også sprunget 1 kg. op, der så er forsvundet på et par dage. Men 2,5 kg. synes jeg nu er ret ekstremt og jeg kan ikke lige se, hvor de egentlig er forsvundet hen.
Hvor store udsving har i andre været ude for fra dag til dag, hvor i ikke rigtigt har kunnet forklare det? Er der andre, der har "tabt" 2,5 kg. på et døgn uden forklaringer?
For mig viser det bare lidt om, hvor kompliceret en maskine den menneskelige krop er, når den kan lave den slags numre bag om ryggen på en :-D