Idealvægt

Du læser en tråd i debat > vægttab

Idealvægt
Hej alle..
Jeg er ny her på sitet og har kun gjort brug af det et par uger. Jeg har bemærket at flere af jer nævner jeres idealvægt. Hvordan finder man sin idealvægt??
Jeg ser frem til at gøre brug af siden og har indtil videre haft positive oplevelser med den:-)
16 år13. februar 2008 kl. 10:31
re: Idealvægt
Prøv at kikke her: kropogkost.dk

og her:
slankeassistent.dk
16 år13. februar 2008 kl. 10:41
Den første - altså den med bmi'en tror jeg ikke holder helt - ikke for os "tynd-fede" ihvertfald. For den manglende muskelmasse giver jo et fint bmi, selvom man har alt for meget fedt.

Men den anden side fandt jeg utroligt interessant. Den viser præcis den samme fedtprocent som min vægt der hjemme. Men det interessante er at ifølge den har jeg allerede min idealvægt. Den siger at jeg skal være mellem 65,8 og 68,5. Og det er jeg jo nu. Jeg havde sat som mål at veje 60 kg. inden maj, men det er nok alt for lidt så. Så det var da dagens gode nyhed. Dog undrer jeg mig over at den ikke skal bruge ens talje eller mave-mål, for det er der mit fedt sidder (og sikkert også mange andres).

Pernille
16 år13. februar 2008 kl. 11:04
Hov det var en interessant side den med fedtprocent idealvægten. Den må jeg lige have kigget på.

Kh Karina
16 år13. februar 2008 kl. 11:08
Tak for svaret.. Det har ihvertfald givet noget inspiration til at jeg kan finde min idealvægt:-)
Ha en fortsat god dag..
16 år13. februar 2008 kl. 11:26
Æv æv, hvis jeg ændrer min alder fra U30 til O30, så stiger min fedtprocent til 27,9. Og min idealvægt skal lige pludselig helst være nede på mellem 61,9 og 64,4. Hvorfor er der mon denne forskel??

Og da jeg fylder 30 d. 28/2 er jeg jo snart over 30. Og så skal min vægt pludselig være noget lavere. Det forstår jeg simpelten ikke.

Min fedtprocent på vægten siger 23,2. Men der har jeg vist også indtastet min alder til 29 år. Så hvis jeg ændrer den til 30, så stiger min fedtprocent jo nok også dér?!? I forvejen er jeg bare så træt af at fylde 30 og så det her oveni....

Nå, bare lidt brok herfra.

Pernille
16 år13. februar 2008 kl. 11:28
idealvægt er mange ting. Bmi bruger sund vægt ud fra almindelig gennemsnitlig muskelmasse. Sund vægt er ud fra et sundhedsmæssigt syn og ligger 2-3 kg over hvad vi ofte med egne øjne betragter som idealvægt hos en person. Sund vægt er hvad mange almindelige mennesker ser som buttet. Modeller og bodybuilder har et helt andet syn på idealvægt.
16 år13. februar 2008 kl. 11:35
Det er fordi når du bliver 30 så er du halvgammel. Nemlig, ja! ;-)

Hvis du tror det er slemt når du bliver 30, så vent et par år.. når dine børn bliver 30... haha ;-) Ærligt talt.. 30'erne er en fin alder. Man er gammel nok til at forstå at nyde livet og ung nok til stadig at have energien og formen til at kunne gøre det. Jeg nærmer mig de 40 - måske en faktor i mit ønske om at tabe mig for da jeg var barn så var der den der rædselsfulde sang om en kontaktannonce (ensom dame, 40 år, ... med mørk og krøllet hår) og naturligvis sætningen: fyrre, fed og færdig. Dælme nej. Jeg har hørt i radioen at den generation der nu er 30-40 år er de evigt unge. De voksne unge. Dem der aldrig stoppede med at lege. Den generation tilhører jeg (lige akkurat :). Så tag dine 30 år og vær glad for dem. Ærligt talt... ønsker du at du var 15 år idag? Gudskelov at pupertenten er ovre :-)

Angående det med fedtprocent, så står der jo på siden at man skal være meget omhyggelig med at måle. Bare en cm forkert og hele beregningen bliver forkert. Jeg undrede mig også over at højden ikke skulle opgives?
16 år13. februar 2008 kl. 12:16
iakob: Nej du har helt ret. Jeg ville bestemt ikke ønske at jeg var teenager igen. Nu har man ligesom en helt anden ro på. Men altså med hensyn til krop og udseende, så ville jeg gerne se yngre ud. Da jeg fortalte på mit arbejde at jeg fyldte rundt næste gang, så var der en mandlig kollega der troede at det var 40...og det reddede altså ikke ligefrem min dag. Så nu vil jeg til at gøre noget mere godt for mig selv. Ud over at tabe mig tror jeg at jeg vil gå noget oftere til frisøren, og få en ansigtsbehandling i ny og næ og måske endda starte med at gå med make-up. For nu ser jeg altså lige pludselig rigtig gammel ud. Da jeg var yngre var det FEDT. Så kunne man komme ind på diskoteker og den slags. Men nu er det altså bare UFEDT.
Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan finde ud af at gå med make up. Men jeg tror faktisk at det ville hjælpe. Men jeg aner ikke hvilke farver der passer til mig og den slags. Måske skulle jeg søge hjælp hos en kosmetolog og få et par gode råd og så ellers starte med make up, når jeg bliver 30.

Pernille
16 år13. februar 2008 kl. 13:39
Jeg går sjældent nogle steder uden makeup (´heller ikke før jeg blev 30). Det behøver ikke være så svært og så meget. Jeg bruger altid en farvet makeupcreme. Ikke så meget for at gøre mig selv mørkere end jeg er, mere for at dække alt for røde kinder og diverse rander. Og så bruger jeg en mørkegrå øjenskygge næsten som eyeliner. Altså bare lige en tynd streg over og under øjet. Og så sort mascara. Så ser man levende ud ;-)

Kh Karina
16 år13. februar 2008 kl. 14:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });