Lavtaljede bukser ;-)

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lavtaljede bukser ;-)
Jeg er ikke gode venner med mit centimetermål. Jeg synes jeg kan måle mange gange og få ca samme resultat. Og nu her hvor jeg har tabt mig og kan SE at der er forsvundet lidt her og der, så kan målet finde på at sige at der er røget 1 cm eller måske ligefrem en cm større. Hmmm. Taljen er blevet mindre, men ikke mere end 5 cm eller sådan noget. Og det synes jeg bare ikke kan passe.

Bedre for mig er det at tage nogle bestemte bukser på som jeg har, som jeg ved engang har siddet stramt og det ved jeg fordi "knappen" er sådan nogle hægter, som faktisk var ved at gå i stykker under belastningen af at skulle klemme sammen om de alt for mange kilo. Så det er kanon fedt at tage dem på og se dem forvandlet til lavtaljede bukser hihihi. Holde ud i dem ligesom på de billeder man ser i reklamer for slankekure og kigge i spejlet. Men også sjovt at ha dem på og føle at de falder helt ned på hoften. Jeg har så en tunika over, så man ser ikke hængerøven. Men det er bare en god følelse. Og så lidt sjovt at grine af.

Jeg vil fortsætte med at prøve at få noget godt ud af centimetermålet, men jeg vil også gemme de her bukser selvom de snart skal lægges til side - så jeg ikke risikerer pludselig at stå med bukserne nede om knæene. Når jeg så engang når mit endelige mål må jeg i bukserne igen og tage det obligatoriske "her-er-så-tynde-mig-i-mine-tykke-mig-bukser-billede".

Kh Karina
16 år13. februar 2008 kl. 09:40
re: Lavtaljede bukser ;-)
Det er svært at måle sig om tajlen - fordi den flytter sig, tror jeg. Jeg ved i hvert tilfælde at mit taljemål er det mest usikre.

Hm... Vi burde lave en gibsafstøbning af vores krop (sådan en slags hul venus-figur uden arme, ben og hovede). Det burde gøres een gang om måneden og når vi er færdige med kuren kan vi male dem i muntre farver og så har vi vores egne russiske dukker :-)

Bukserne, dem kan du stole på. Jeg er selv ved at være lidt på den fordi de bukser jeg købte i efteråret også er begyndt at hænge. Og lige pt har jeg altså ikke råd til et par nye bukser. Godt jeg også købte en tunica...

Hvad med... tag en elastik (altså sådan een man køber i stofbutikker til at have inde i løbegange i joggingtøj mv). Mål dig om livet med den og klip den af i en størrelse der svarer til det du målte. Sæt evt en hægte i begge ender eller bind den før du klipper den løs, så den bliver rund. Nu har du et godt mål for din tykkelse. En måned efter kan du så måle dig med den og så at du har tabt dig.
16 år13. februar 2008 kl. 11:00
Tror altså ikke elastik ideen er meget anderledes end at bruge centimetermålet. Men jeg måler videre og så nyder jeg de store bukser, som jeg VED har siddet stramt. hehe.
16 år13. februar 2008 kl. 11:06
Jeg synes også at centimeter-måling er svært, men jeg tror bare at man hver gang skal finde det tykkeste sted. Og jeg har også prøvet at tage 1 cm på selvom jeg har tabt mig i vægt. Jeg er blevet enig med mig selv om at det er muskler. Jeg har dog tabt mig 7 cm omkring maven siden jeg startede med at tabe mig i december. Så jeg synes at de steder hvor der virkelig er fedt, der er det "nemt nok" at tabe sig. Derimod har jeg noget sværere ved baller og lår. Der har jeg stort set ingenting tabt, selvom jeg selv synes at jeg godt kunne være mindre der. Men det er måske bare mig. Mit hoftemål er på 103 og lår er på 57. Jeg tror egentligt aldrig at mit hoftemål har været på de "ideelle" 90, så måske skal man lade være med at gå og slå sig selv i hovedet med det.

Jeg prøvede også lige et par bukser som jeg var kommet til at købe for små for længe siden. Og dem kunne jeg (hvis jeg lagde lidt kræfter i) knappe nu. Jeg glæder mig til de passer mig helt. Og så er der jo bælterne. Der er jeg gået 3 huller ind siden jeg startede, så det er da også til at føle på.

Pernille
16 år13. februar 2008 kl. 11:16
Det lidt trælse ved centimeterne er også at de siger at jeg stort set ikke har tabt mig på lårene. Men jeg synes faktisk selv mine lår ser mindre ud - og det gør min kæreste også. Så jeg ved ikke rigtig. Men ja jeg måler mig også på tykkeste sted - lige bort set fra taljen for definitionen på talje er ved det smalleste sted ;-) Jeg synes så måske at min talje sidder højt oppe nu, hvor der faktisk er en talje.

Kh Karina
16 år13. februar 2008 kl. 11:29
Når bukserne føles løse så ved du at du har tabt cm om taljen. Det kan være svært at måle. Man skal gøre det præcist samme sted og det påvirker hvor rankt du står, hvor meget eller hvor lidt du strammer målebåndet, om du holder vejret eller trækker vejret dybt.
16 år13. februar 2008 kl. 11:44
Når bukserne hænger, så er det fordi man har tabt sig om maven - tajlen er som Karina definerer det, defineret som der hvor man er tyndest og det sted kan godt flytte sig lidt efterhånden som dellerne lader livet.

Især lavtajlede-bukser.. de sidder jo nærmest på hofterne.

Pernille... du har fået børn, ikke? Er der ikke noget med at man efter et par fødsler skal regne med et lidt større hoftemål end før?
16 år13. februar 2008 kl. 12:06
Hos nogle bliver hoftemålet større efter at have født men ikke hos alle.
16 år13. februar 2008 kl. 12:12
Jo - jeg har to børn. Mit hoftemål generer mig egentligt heller ikke så meget. Jeg har altid haft brede hofter og det har jo også sine fordele (begge mine børn blev født under 3 timer - og den ene kun med en enkelt presseve!)
Det er mest maven der generer mig. Men jeg er faktisk blevet gladere for min krop allerede nu efter kun 3 kg. Vi er jo kvinder og det ser jo heller ikke sexet ud hvis huden sidder direkte på knoglerne. Jeg er allerede gået en bh-størrelse ned. Nu er jeg en c-skål og det passer mig fint. Jeg har ikke lyst til at blive mindre der. Men det bestemmer man jo nok ikke selv.

Pernille
16 år13. februar 2008 kl. 13:44
Heh... 2 en halv time for den ene og 2 trekvart time for den anden. Det var lige før vi ikke nåede frem med den sidste fordi vi skulle vente på babysitteren for den store. Heldigvis bor vi meget tæt på Skejby.

Det var lige før det var for hurtigt.

Jeg synes også at det mest er fedtet på maven som generer mig nu. Jeg er lidt i tvivl om hvor meget der er fedt og hvor meget der er hud og som vil forsvinde lidt af sig selv efterhånden som huden trækker sig mere sammen. Men det er nu nok vaskeægte mavedelle, der er tilbage.. I april, når min 2-årige skal til 3-års undersøgelse, så vil jeg selv have en aftale med lægen og så kan han lige sige mig om det er fedt eller hud,

I det mindste er der nu så lidt at det stort set kan skjules i festtøjet :-) Og jeg har stadig omkring 5 kilo at tabe, så det kan jo være der forsvinder lidt mere der.

16 år13. februar 2008 kl. 18:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });