Har nogle af jer prøvet vibrationstræning?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Har nogle af jer prøvet vibrationstræning?
Og hvad er jeres erfaringer? Det var jo i "Ha' det godt" en dag og fik rigtigt gode anmeldelser. Så jeg overvejer en behandling.

Og ligeledes Bailine? Har nogen af jer prøvet det? Jeg ved godt at det ikke er en metode til at tabe sig, men det kunne måske hjælpe til at stramme lidt op? Hvad er jeres erfaringer. Virker det?

Pernille
16 år12. februar 2008 kl. 07:57
re: Har nogle af jer prøvet vibrationstræning?
Ingen erfaring, men prøv at gå i forum/søg og så søg på bailine - jeg er ret sikker på at det emne har været oppe før.

Ellers er jeg yderst skeptisk overfor ting der hedder noget som "vibrationstræning". Det lyder som om man kan sidde i en lænestol eller ligge på en briks og blive trænet af en ryste-maskine. Er det rigtig forstået?
16 år12. februar 2008 kl. 13:00
Der er delte meninger om vibrationstræning. Nogle går helt ind for det, nogle siger det er godt ved siden af træning da det skulle mindske muskelsmerter, nogle siger det er spild af tid.

Hvis du prøver kan du selv finde ud af hvad du synes.
16 år12. februar 2008 kl. 13:05
Hej Pernille

I nyeste nummer af iform er der på side 18 en artikel der hedder "pas på viberationstræning". En engelsk undersøgelse har fundet ud af at det er vildt belastende for sener og led på selv raske mennesker, og at selv 10 minutters træning kan være helbredsskadeligt.

Iakob: Ideen i viberationstræning er at man laver almindelige træningsøvelser på en maskine, der ryster, så man ud selve den almindelige knæbøjning, også skal kæmpe med at holde balancen, lidt ligesom træning på en stor bold, bare vildere.

Mvh Nina

16 år12. februar 2008 kl. 13:16
ok så er det ikke lige det jeg tænkte på. Det der lyder skadeligt da det hele bliver trukket unaturligt i forhold til den øvelse man laver.
16 år12. februar 2008 kl. 13:58
Nej, som Nani skriver så er Bailine og vibrationstræning ikke det samme. Vibrationstræning er en måde at effektivere sin styrketræning på. Det skulle være rigtigt godt til indre muskelgrupper som f.eks. bækkenbunden. Man træner i 20 min - og hver øvelse tager 30 sek. og på den måde når man igennem hele kroppen. Det lød ellers rigtigt tiltalende. Så jeg er ked af at høre at det har fået dårlig omtale i IFORM. Jeg må hellere købe bladet - er det en lang artikel?

Jeg kan se at man kan få en gratis prøvebehandling. Men hvis man allerede efter 10 min. kan have skadet sin krop, så ved jeg nu ikk...

Pernille
16 år12. februar 2008 kl. 17:21
Hej Pernille

Det er en meget kort artikel, hvor de referere en undersøgelse lavet af Medicine & Science in sports & Exercise.
Det skriver bl.a. : "på 10 minutter blev forsøgsdeltagerne udsat for flere vibrationer end den øvre acceptable grænse anbefaler i arbejdsmæssige sammenhæng"

Men jeg tror nok, jeg alligevel ville benytte mig af en gratis prøvetime ;-)

Mvh Nina
16 år12. februar 2008 kl. 17:52
Jeg har ikke hørt om nogen der har haft en positiv oplevelse med Bailine. De har alle følt at de ikke har fået det ud af det som de håbede. Og jeg har endda hørt og snakket med ret mange.
Jeg skal da også være ærlig og sige at jeg er ultra skeptisk med sådan noget.
Desuden har jeg det også sådan at jeg synes det er hårdt nok at spise sundt og få lavet den almindelige motion at jeg ikke føler at jeg har overskud til at rende til en masse som ikke giver en eller anden form for sikkerhed for at det hjælper. Kalorietælling og alm. motion ved jeg da i det mindste hjælper. Plus at jeg er studerende og ikke har penge at spilde på ting som nogen "tror" virker....var min økonomiske situation ville jeg måske have det anderledes...men det er jeg ikke engang sikker på.
16 år12. februar 2008 kl. 18:09
Ok, tak for opklaringen.
16 år13. februar 2008 kl. 08:48
Jeg har betalt KASSEN for 5-7 behandlinger ved Bailine. Tabte ikke en eneste cm ved det! Tog 400 gram på - så det må man kalde spild af maaaange penge! Der følger jo kostråd med i behandlingerne, hvilket jeg også fulgte (hvertfald næsten! Snød ikke med usunde sager!).. Har 3 veninder der også har prøvet det, kun 1 tabte cm og det var 4 cm fordelt over hele kroppen.. Uh.. :-/
16 år16. februar 2008 kl. 13:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });