Sure smileys

Du læser en tråd i debat > vægttab

Sure smileys
Indtil nu har jeg ikke bekymret mig så meget om at få masser af smileys på oversigten. Den jeg har bekymret mig om har været energiindtag og den har jeg overholdt og derfor går kuren også fint. Men for at det også skal være en sund kur må jeg nok se lidt på de øvrige smileys. Jeg vil fokusere på den "nemme" først og så bagefter se hvordan det står til med de "svære". For mig at se er de nemme den med rigeligt at drikke, frugt og grønt og fisk. Det er jo et spørgsmål om at HUSKE at drikke nok og HUSKE frugt og grønt. Og HUSKE at få fisk til aftensmad en enkelt gang + noget fiskepålæg. Desværre har jeg været en klovn til at få vand nok. Frugt og grønt er over en 4 ugers periode næsten glad, så den skal jeg nok få på plads. Og fisk elsker jeg, men skal bare huske at få det planlagt. Vi har fiskemand i Hadsten hver mandag, men mandag er bare en dag hvor den normalt står på rester eller rugbrød fordi vi skal ud af døren, men jeg må bare købe det fisk og så kan vi få det tirsdag. :-) Slut med dumme undskyldninger.

Hvor meget fokus har I andre på smileys? Koncentrerer I jer om 1 eller alle eller nogle?

Kh Karina
16 år11. februar 2008 kl. 08:19
re: Sure smileys
Jeg forsøger så vidt muligt at få dem alle glade på nær motions- og måltidssmileyerne.

Motionssmileyen regner jeg med bliver gladere når jeg til foråret vil til at cykle på arbejde.

Måltidssmileyen prøver jeg ikke at holde glad som sådan, men jeg forsøger at efterleve den generelle idé om fordeling af måltiderne.

Men selvom man tilstræber at holde de andre smileys glade på dagsbasis så vil det nok ikke lykkedes og det er ikke et nederlag. Du skal se på dem over en periode på en uge eller 14 dage - så skal de helst være glade. Så gør det lidt mindre at du spiser for mange umættede fedtsyrer den ene dag og for meget sukker den næste til en børnefødselsdag.
16 år11. februar 2008 kl. 08:41
Ja jeg tror også at når det kommer til energifordeling på proteiner, fedt og kulhydrat og fedtsyrefordelingen, så vil jeg tage oversigten for en 14 dages periode og så se hvad det er jeg får for lidt/for meget af. Og så prøve at rette op på det. Det er næsten umuligt at få det til at passe hver dag.

Kh Karina

16 år11. februar 2008 kl. 08:49
Er rimelig opmærksom på min væske - da jeg har været en klovn til at drikke nok vand. Er nu oppe på ca. 2 liter om dagen - hvilket er rimeligt stort for mig :-)
Ellers holder jeg øje med måltidsfordelingen, rigeligt frugt og grønt og motion.
Resten må komme lidt senere. Fisken springer jeg som regel let og elefant over - bryder mig ikke særlig meget om fisk, med undtagelse af tun og makrel på dåse :-( så det bliver en kamp at komme op på 2-300 gr. om ugen :-(
16 år11. februar 2008 kl. 10:51
Jeg prøver da, at gøre dem glade over en hvis periode - men der er tre, jeg ikke kan klare:

Motion: Med mine dårlige knæ er det nærmest umuligt for mig, at lave så meget, som der skal til.

Måltider: Jeg spiser normalt over halvdelen af, hvad jeg får, til aftensmad. Det er der, jeg er mest sulten, så det har jeg ikke tænkt mig at ændre på.

Energifordeling: Jeg kan ikke både tabe mig og spise så meget fedt! Og så kan jeg bedre lide proteiner end kulhydrater. Så den er også altid langt ved siden af...

Men de øvrige kommer helt af sig selv...
16 år11. februar 2008 kl. 10:56
Ja den med energifordelingen har jeg også nogle gange tænkt over. Hvis den kun er sur pga for lidt fedt, så er det altså ikke så afgørende for mig. Det er trods alt det det handler om.

Men det er jo nok noget med at man skal have noget af det sunde fedt. Kan vist være svært at tabe sig uden det.

Kh Karina
16 år11. februar 2008 kl. 11:41
Hej Karina
Så er jeg lige kommet lidt på banen igen her på forumet - har ellers ikke været her meget, men har dog tastet ind og det går meget bedre end sidst du hørte til mig. Tak fordi du ville ligge øre til ;)

Ang SMILYS så er energiindtaget det vigtigste for mig :)

Frugt/grønt er det næste vigtige

Væske har jeg haft meget svært ved - føler næsten jeg har givet op her i vinter perioden, synes det er svært at drikke så meget når det er koldt :)

Så kigger jeg på protein fedt og kulhydrat, den vil jeg meget gerne have til at være en smily, men får lidt for mange kulhydrater og for lidt fedt. I dag er en undtagelse :P

Resten skimter jeg til, men vil gerne have protein, fedt og kulhydrat, lavet til en smily på en 14 dags periode før jeg går videre til de andre!

Jeg er enig i at man skal se det over en periode frem for hver enkelt dag! :)

Man kunne også motivere sig selv og se hvor mange smilys der var ialt på skemaet! :)

PØJ PØJ med SMILYS...
16 år11. februar 2008 kl. 20:00
Hej Helle - tak jeg må se hvad jeg kan gøre ved de smileys - manger stadig en halv liter vand inden jeg går i seng - pyh. Så kommer jeg nok til at rende på toilet.

Dejligt at høre at det går bedre med dig nu. Men ellers lægger jeg gerne øre til en anden gang. Håber dog ikke for dig at det bliver nødvendigt. Men mon ikke der er små og store op og nedture når man er på kur. Selv er jeg på toppen lige nu.

Knus

16 år11. februar 2008 kl. 20:41
Angående energifordeling, så er det helt vidundeligt hvad nogle få nødder kan gøre. Eller kerner. Eller oliebaserede dressinger. Der skal faktisk ikke så meget til for at holde den glad.
16 år12. februar 2008 kl. 13:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });