#2 af slank2008 (slettet)
Ny weekend truer !
Du læser en tråd i debat > vægttabslank2008 (slettet)
re: Ny weekend truer !
Ok det er nok bare mig men jeg forstår ikke en rigtig børnefødselsdag skal være på den måde (usund). Men jeg er sikker på I nok skal få det rigtig sjovt og hyggeligt. Tillykke med alle tre drenge!
16 år8. februar 2008 kl. 12:29
bruger slettet
Ja en ny weekend truer, og efter den kommer der endnu en og endnu en og ...
Men forskellen er at denne gang er du ekstremt bevidst om dit mål, og du har lagt fornuftige planer. Så skal alting nok gå.
Men forskellen er at denne gang er du ekstremt bevidst om dit mål, og du har lagt fornuftige planer. Så skal alting nok gå.
16 år9. februar 2008 kl. 07:37
iakob
Ud over at man bliver betragtet som underlig hvis man stiller op med selleristænger og spinatbrød til en børnefødselsdag, så skuffer man da også sine børn noget så frygteligt.
De kommer jo til andre fødselsdage og går hjem med sukkerchock. Sådan en fødselsdag vil de da også selv have.
I øvrigt så er det ikke fødselsdagene som giver fedmeproblemer, det er alle hverdagene.
Hvad jeg ikke forstår ved de fødselsdage som mine børn (børnehavebørn) har været med til, er at det skal være nødvendigt at give dem en slikpose så stor at de ikke kan spise indholdet og bliver nødt til at tage det med hjem. Her i huset bliver sådan en slikpose lagt op i slikskabet og kommer så frem igen og fordelt mellem børnene på slikdagen. For når en fødselsdag er ovre, så er den ovre.
Nå.. men ... Karina, jeg håber du får en rigtig god dag - og jeg kan sige at jeg selv har haft børnefødselsdag, bryllupsdag, mandens fødselsdag og min egen mens jeg har været på kur. Og jeg har ikke overholdt min kur på de dage - men jeg har tabt mig alligevel over det sidste halve år :-)
Rigtig god fornøjelse.
De kommer jo til andre fødselsdage og går hjem med sukkerchock. Sådan en fødselsdag vil de da også selv have.
I øvrigt så er det ikke fødselsdagene som giver fedmeproblemer, det er alle hverdagene.
Hvad jeg ikke forstår ved de fødselsdage som mine børn (børnehavebørn) har været med til, er at det skal være nødvendigt at give dem en slikpose så stor at de ikke kan spise indholdet og bliver nødt til at tage det med hjem. Her i huset bliver sådan en slikpose lagt op i slikskabet og kommer så frem igen og fordelt mellem børnene på slikdagen. For når en fødselsdag er ovre, så er den ovre.
Nå.. men ... Karina, jeg håber du får en rigtig god dag - og jeg kan sige at jeg selv har haft børnefødselsdag, bryllupsdag, mandens fødselsdag og min egen mens jeg har været på kur. Og jeg har ikke overholdt min kur på de dage - men jeg har tabt mig alligevel over det sidste halve år :-)
Rigtig god fornøjelse.
16 år9. februar 2008 kl. 21:01
slank2008 (slettet)
Nu er det jo også fra den ene yderlighed til den anden. Det er altså muligt med noget midt imellem selleri og lagkage. Og jo jeg betragter det som et problem at lære børn at man skal have den slags sukker og fedt for at fejre noget (og hygge sig og gå i bio osv). Men hjemme hos mig bestemmer jeg jo og hjemme hos jer bestemmer I hvad I vil servere. Og det er fint med mig.
16 år9. februar 2008 kl. 23:23
KarinaHadsten (slettet)
Iakob: Ja jeg kan godt se det med de store slikposer. I vores børnehave er det blevet sådan at de skal kunne spise det slik de får mens de er til fødselsdagen. Det er jo kun den ene stue som er afsted, så for at de ikke kommer tilbage til børnehaven med store slikposer og skaber misundelse er det blevet sådan.
Slank2008: jeg kan godt se tanken med det sunde mad og jeg plejer da også at sørge for lidt sundt til fødselsdagene med børnehave og klassen. Nu var det bare hele familien som var på besøg igår. Så der skulle det være med boller og lagkage. Og som jeg ser det skal der nu altså være plads til det ;-) Hvis man lærer de sunde vaner i hverdagen og stadig også kan hygge med sunde ting, så kan man også ind imellem hygge med kager og usunde ting :-)
Det er gået rigtig godt med at begrænse indtaget af det usunde for mit vedkommende. Faktisk har vægten idag taget et godt hop nedad, så jeg har rundet et 10 kilos vægttab !!!!!!! Jeg har inviteret gæster til rester, så vi kan få det udryddet ;-)
Kh Karina
Slank2008: jeg kan godt se tanken med det sunde mad og jeg plejer da også at sørge for lidt sundt til fødselsdagene med børnehave og klassen. Nu var det bare hele familien som var på besøg igår. Så der skulle det være med boller og lagkage. Og som jeg ser det skal der nu altså være plads til det ;-) Hvis man lærer de sunde vaner i hverdagen og stadig også kan hygge med sunde ting, så kan man også ind imellem hygge med kager og usunde ting :-)
Det er gået rigtig godt med at begrænse indtaget af det usunde for mit vedkommende. Faktisk har vægten idag taget et godt hop nedad, så jeg har rundet et 10 kilos vægttab !!!!!!! Jeg har inviteret gæster til rester, så vi kan få det udryddet ;-)
Kh Karina
16 år10. februar 2008 kl. 14:09
iakob
Tillykke Karina, med den -10 kilo!!!!
Det er bare så godt gået! Stærkt!
Det er bare så godt gået! Stærkt!
16 år11. februar 2008 kl. 08:43
VI har holdt en del fødselsdage hvor det har været til spisning, så det er ved at være rigtig længe siden vi har holdt en rigtig børnefødselsdag med varm kakao, boller og lagkage og kagemand. Så det skal være nu. Og så slutter vi af med noget aftensmad.
Så i aften skal jeg gøre lassagne klar til 20 personer. Jeg planlægger med at lave et fad, hvor der ikke er lassagneplader, men grovpasta i stedet og så med en ordentlig omgang grøntsager også. Jeg har nemlig også en ost i 10+, som jeg kunne bruge til den. Så kan den fede ost jeg har for meget af komme på de almindelige lassagner. :-)
Ud over det skal jeg også lægge et par lagkager sammen. Her havde jeg planer om at øve mig lidt på noget bryllupskagefyld, men jeg ved slet ikke om tiden er til det. Nu får vi se. Men ellers plejer det ikke være så problematisk for mig at holde mig fra lagkage. Så skal der laves kagemand - chokoladekage. Her vil jeg tillade mig selv et meget lille stykke. Og så er der den varme kakao, som selvfølgelig laves af rigtig chokolade. Mums. Og for pokker hvor jeg bare skal nøjes med en lille kop og uden flødeskum.
Så jeg får fristelserne lige i hænderne denne weekend. Mere eller mindre fra jeg kommer hjem idag og til en gang i morgen aften.
Men jeg er nu ikke sådan helt skræmt. Forventer måske lidt problemer med at overholde kuren, men er slet ikke i tvivl om at jeg nok skal ende med energiunderskud alligevel og det er fint nok. Selvom min vægt godt nok lige er steget 600 g de sidste to dage. Men måske det er medvirkende til at jeg kan holde mig på måtten ;-)
Kh Og god weekend alle mand
Karina