Fastelavn - en udfordring?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Fastelavn - en udfordring?
Jer, som ikke har små børn, har måske ikke nogen speciel udfordring i denne weekend. Altså andet end at have nok mønter hjemme til at udlevere af til alle dem der går fastelavn.

Men for os andre... vi skal f.eks. til fastelavnsfest på arbejdet - og jeg har valgt at tage konsekvensen af de ekstra fristelser og så tillade mig selv lidt. Jeg vil undgå fastelavnsbollen - fik een med flødeskum igår alligevel (planlagt endda). Men der er andre fristelser - morgenmad med rundstykker og så slikbjerge.

Jeg har altså valgt at tackle det ved at spise mindre end jeg før ville have gjort. Ingen kage, (meget) mindre slik og en groft rundstykke.

Hvad med jer andre? Hvordan tackler I idag og i morgen?
16 år3. februar 2008 kl. 08:38
re: Fastelavn - en udfordring?
Hey - jeg var "heldig". Jeg kunne ikke tage til fastelavn med ungerne i går, så de kommer "kun" til fastelavn i børnehave og skole. Selvføgelig lidt ærgerligt at man ikke kommer til at se dem slå katten af tønden, men det kunne altså ikke blive sådan i år.

Til gengæld var min udfordring at både børnehaven og mine to sønners klasser sendte sedler med hjem for at få forældre til at bage fastelavnsboller. Og der må jeg indrømme at jeg blev udfordret. Det er jo ikke fordi at folk står i kø for at få lov at bage. Jeg plejer tit at melde mig til at bage, så det var svært at sige "NEJ", men jeg endte med at gøre det alligevel ALLE 3 STEDER!. Jeg havde ikke lyst til at stå og bage fastelavnsboller, som jeg ikke selv skulle smage. Så jeg tog en beslutning om at denne gang måtte det være nogle andre der skulle bage. Og den beslutning har jeg det rigtig godt med.

Men når det er sagt har jeg da også en ide om at jeg skal have en fastelavnsbolle. Sådan en ÅRETS fastelavnsbolle. Jeg gider ikke dem med flødeskum, men vores bager har sådan nogle med creme indeni - de er rigtig gode. Jeg tror jeg jeg idag eller i morgen vil købe sådan en til ungerne og mig, så jeg "får lov" at få en fastelavnsbolle. Hold da op det er også længe siden at jeg har fået kage.

Kh Karina
16 år4. februar 2008 kl. 08:59
re: Fastelavn - en udfordring?
Ja.. jeg tog årets fastelavnsbolle i lørdags. Med flødeskum i.

At min 2-årige så lige valgte det tidspunkt til at være umulig i og klatte flødeskumskage over det hele.. tja... det gjorde det til en udfordring at spise kagen langsomt og rigtig nyde dem. Men sådan kan det jo gå. I det mindste nød jeg kaffen i fulde drag.
16 år4. februar 2008 kl. 10:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });