#2 af Frede123 (slettet)
Helt vild vægtforøgelse efter en aftens udskejelser..
Du læser en tråd i debat > vægttabFrede123 (slettet)
re: Helt vild vægtforøgelse efter en aftens udskejelser..
har været inde og træne aerobic her til morgen i en time for at bøde lidt på det :-)
16 år2. februar 2008 kl. 11:00
claus (slettet)
Du har jo nok ikke taget 2,3 kg. på - det ville i hvert fald kræve, at du havde indtaget ca. 15.000 kcal for meget.
Men når man har spist og drukket eeget er væskebalancen en helt anden, så det kan sagtens betyde langt over 1 kg i forskel. Du skal jo også lige have det hele fordøjet, så der er nok mere vægt fordelt i mave og tarme end normat. Også fordi din døgnrytme sikkert også er en del anderledes end den plejer at være...
Så alt i alt: Du har ret i ikke at regne med det - man skal virkelig spise og drikke som et svin for at kunne tage meget mere end nogen få hundrede gram på på et døgn.
Og der kan sagtens gå mere end et enkelt døgn inden din krop er tilbage i rytme / balance. Så du skal heller ikke blive panisk, hvis du stadig vejer lidt i overkanten i morgen. Men så skulle den også gerne være ved at være dernede igen, hvis du opfører dig pænt i mellemtiden (og jeg kan jo se, at du starter godt ud...)
Men når man har spist og drukket eeget er væskebalancen en helt anden, så det kan sagtens betyde langt over 1 kg i forskel. Du skal jo også lige have det hele fordøjet, så der er nok mere vægt fordelt i mave og tarme end normat. Også fordi din døgnrytme sikkert også er en del anderledes end den plejer at være...
Så alt i alt: Du har ret i ikke at regne med det - man skal virkelig spise og drikke som et svin for at kunne tage meget mere end nogen få hundrede gram på på et døgn.
Og der kan sagtens gå mere end et enkelt døgn inden din krop er tilbage i rytme / balance. Så du skal heller ikke blive panisk, hvis du stadig vejer lidt i overkanten i morgen. Men så skulle den også gerne være ved at være dernede igen, hvis du opfører dig pænt i mellemtiden (og jeg kan jo se, at du starter godt ud...)
16 år2. februar 2008 kl. 11:22
iakob
Mad er mellem 12 og 36 timer om at passere gennem kroppen - fed mad tager længst tid har jeg læst mig til i en børnebog om kroppen.
16 år2. februar 2008 kl. 20:13
slank2008 (slettet)
Det kan du ikke regne med. Madens egen-vægt vejer nede i kroppens mave og tarm og kroppen holder på vandet.
16 år2. februar 2008 kl. 22:46
Gider ikk regne med den vægt og venter og ser i morgen.. men hvor vildt at det kan stige så meget efter bare 1 aften...