Hurtig vægttab status

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hurtig vægttab status
Jeg er imponeret over hvor hurtig jeg egentlig har tabt mig via sund kost og almindelig hverdag med 2 små børn. Kun ca 10 minutter vægttræning derhjemme på stuegulvet om aftenen.

Jeg har nu indtastet min mad i 1 mdr og har tabt mig 5,2 kg. Jeg har ikke lidt nød og har ligget mellem ca. 1200-1500 kacl.

Er der nogen der har tid til at se på min maddagbog for at se om jeg spiser for lidt, da jeg jo egentlig har tabt mig mere end det anbefalede.

Jeg selv er glad og tilfreds, og vil gerne fortsætte som hidtil, da jeg synes det fungere rigtig godt.

Har lige målt mig og har tabt 11 cm. De fleste cm lige der hvor jeg ønskede det. :-D

Super dejligt med et godt program til at analysere ens mad med. Lige noget for en revisor og bankdame som mig. :-D

På forhånd tak.

Kaso

16 år1. februar 2008 kl. 11:35
re: Hurtig vægttab status
Hej. Det er helt almindeligt at vægten går hurtigt nedad i starten. 1500-1600 kcal tror jeg er rigtig fint at starte på, når så du er tæt på målet kan det være du skal regulere lidt i det, men det kan du jo ta' til den tid. Jeg har selv tabt ca 27 kg vha de danske vægtkonsulenter og der får man 1400-1600 kcal dagligt. Flere kcal kan også gøre det for det handler jo om at spise mindre end man forbrænder.
Tillykke med det flotte vægttab hidtil :-) fortsæt den gode stil!
16 år1. februar 2008 kl. 12:17
Stort tillykke. Det er bare godt gået. Hvis du har det godt og har masser af energi spiser du ikke for lidt :-)
16 år1. februar 2008 kl. 12:28
I starten taber man sig mest. Så går vægten op og ned. De sidste 5 kg er de sværeste at få af.
16 år1. februar 2008 kl. 12:33
Hvis du er glad og ikke sulten og ikke mere overtræt end du burde være med en 3 måneder gammel baby - så har du jo ikke problemer.

Hvis du ammer, så skal du altså lige sørge for at spise nok energi til også at kunne holde babyen med mad - og så have 1200-1500 kcal til dig selv. Amning er ikke en motionsform her i madital - men det burde det måske være :-) Ellers kan du sikkert finde ud af hvad det koster rent energimæssigt og så skrive det op under "Fri Træning (Speciel)".

Jeg kan desværre ikke lige se måltidsfordelingen for dig hvilket gør det lidt sværere - men får du en god start på dagen? Får du dine kostfibre? Dine 600 gram frugt og grønt (heraf helst 300 gram grønt)? Får du væske nok (og så lige mere til hvis du ammer)? Er din fedtsyrefordeling og din energifordeling gode?

Hvis disse ting er gældende (se det på info-siden med smilieys), så tror jeg ikke du har problemer.
16 år1. februar 2008 kl. 14:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });