Atkins

Du læser en tråd i debat > vægttab

Atkins
hejsa. er der nogle herinde der har prøvet atkins kuren?? jeg har ikke troet meget om den men har nu prøvet den 3 dage og vægten siger minus 2 kg på 3 dage mærkeligt og har ikke haft sult plejer at have lyst til mad hele tiden og lige før jeg allerede tænker på næste måltid inden det jeg er i gang med er spist op. der er jo delte meninger om den er usund men lige nu får den chancen da jeg er kørt træt i traditionelle kure knus jeanette
16 år31. januar 2008 kl. 16:12
re: Atkins
Jeg har ikk prøvet den og kunne heller ikk tænke mig det da min sunde fornuft siger mig at den slags kost umuligt kan være sundt for kroppen i længden og det gælder jo om at tabe sig på en måde man kan leve med resten af livet.
16 år31. januar 2008 kl. 16:17
Hej Lundhansen. Jeg har prøvet den et par gange. Jeg blev introduceret for den af en veninde der læste medicin.

Man kan sagtens mene meget om den kur, men det er jo op til en selv at vurdere om det er noget for een.

Jeg har brugt den til at tage toppen af min vægt efter sidste graviditet i ca. 1mdr og så stille og roligt gå fra Atkins over i normal sund mad og motion. Jeg synes det er det meste effektive jeg nogen sinde har prøvet (også min mand, han blev dog dårlig af den). Han foreslå endda engang imellem om vi ikke sammen skal gå på Atkins. Han har kun ca 5 kg for meget.

Det er meget vigtigt at læse hele hans bog for at forstå den og gøre det korrekt for at det virker.

Jeg er ikke i tvivl om at det virker, spørgsmålet er om man kan holde ud at være på den slags lidt specielle mad ind til man har tabt sig. Det er jo en lidt speciel mad, som ikke altid passer til hvad andre spiser.

De to gange jeg har prøvet har jeg stoppet efter ca en mdr, hvor jeg så har tabt 6-7 kg. Bliver dog altid lidt i tvivl om det er sundt hver gang. Men det er nok ikke mere usundt end hvis man fylder sig med chips og slik, så om man prøver den et stykke tid eller bare lever usundt som så mange andre, det kan vel være det samme. Det er jo vigtig at man kommer af med sin overvægt.

Det er jo heller ikke meningen at man skal leve hele tiden så stramt som de første 14 dage, det er jo meningen at man skal få mere og mere grønt ind.

Ja det kan sagtens være rigtig at du allerede har tabt dig 2 kg. Det gjorde jeg også.

Venlig hilsen Kaso
16 år31. januar 2008 kl. 16:32
jeg tror nu heller ikke jeg ku leve sådan flere mdr men for at få godt gang i vægttabet tror jeg også det er godt så fortsætter til jeg bliver for træt af det
16 år31. januar 2008 kl. 18:00
Får man ikke hård mave af Atkins?
16 år31. januar 2008 kl. 21:25
Man skal selvfølgelig huske at drikke meget vand samt det salat der anbefales. Jeg selv synes ikke det var noget problem. Han skriver i sin bog at man kan tage et eller andet for hård mave, kan ikke huske hvad det er, men har aldrig selv haft brug for det.
16 år1. februar 2008 kl. 08:22
Jeg har læst at Atkins er rigtig god men at nogle eksperter mener den kan være skadelig over en længere periode. Men jeg tror ikke de har dokumenteret det.

Der er nogle der kun spiser frugt og nødder og de burde få mangel-sygdomme. Men alle tests på disse folk har vist de ikke får mangel-sygdomme hvilket eksperterne ikke forstår.

Nu må vi jo huske på at selv eksperterne endnu ikke ved alt om den rette kost. Hvad der er sundt den ene dag er usundt den næste og omvendt. Om 100 år kan det være folk følger en helt anden kostplan end i dag.

Desuden flytter tro bjerge som man siger. Nogle mener at det ikke er maden men ens holdning til maden der tæller. Det er derfor nogle kan spise flødekager hver dag og aldrig tage på eller få sygdomme.

Så hvis det virker for dig er det nok den rigtige løsning for dig. Jeg tror det er vigtigst at være opmærksom på sin krops signaler. Hvis man f.eks kun drømmer om mad om natten så sulter man nok. Hvis man får problemhud som voksen eller en grålig hud eller ens energi falder så spiser man forkert. Osv. At vægten falder er ikke nok for mig til at vurderer om en bestemt kur eller livsstil er sund for mig.

De færreste bliver pludselig meget syg af forkert kost. Der har oftest været signaler længe før men som er blevet ignoreret.

Atkins giver ofte en skrækkelig ånde og kropslugt og for mig er det et signal på at det ikke er den rigtige måde at spise på.

16 år1. februar 2008 kl. 08:53
jo må indrømme man får hård mave men jeg har købt husk som er ren fiber det skulle hjælpe men har kun været i gang 3 dage. jeg hopper på vægten i morgen det er jeg spændt på. ånden har jeg ikke lagt mærke til ellers har jeg tyggegummi.
16 år1. februar 2008 kl. 10:31
Hm... een af mine afstressningsaktiviteter er at bage. Tidligere bagte jeg kager (gør det stadig af og til i weekenden) men nu bager jeg mest brød. Til søndagsmorgenmaden, til børnenes madpakker, til weekend-kaffen og som tilbehød til aftensmaden.

Må man slet ikke spise brød i Atkins - eller er det kun de første 14 dage eller taler vi her kun om hvidt brød (hvad med rugbrød, grahamsbrød, sigtebrød og den slags? Kender Atkins overhovedet til eksistensen af rugbrød? Jeg mener, amerikansk hvidt brød er jo vist sukker-sødet og urimelig usund - på niveau med kage).

Ikke at jeg overvejer Atkins, men jeg har aldrig fået læst bogen og jeg har hørt en masse rygter. Så jeg kunne godt tænke mig at få nogle ting sat på plads fra folk som har fulgt kuren.
16 år1. februar 2008 kl. 10:49
Amerikansk brød spænder fra kage-agtig til temmelig groft brød bagt på masser af fiber
16 år1. februar 2008 kl. 11:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });