#2 af claus (slettet)
Aaargh! Hvorfor taber jeg mig ikke????
Du læser en tråd i debat > vægttabclaus (slettet)
re: Aaargh! Hvorfor taber jeg mig ikke????
Klap nu lige hesten - vi snakker om en afvigelse i én uge på omkring ét kg. Det kan jo sagtens ske inden for normale vægtsvingninger. Giv det nu lige lidt tid - hvis du er sikker på, at du har gjort det rigtige, så har du nok i virkeligheden tabt dig og har bare vejet dig på et forkert tidspunkt. Giv den lige en uge mere og se, om ikke du indhenter det, inden du går helt i panik ;-)
16 år28. januar 2008 kl. 23:24
KarinaHadsten (slettet)
Ja rolig nu. Husk på alle de forklaringer du selv har givet alle andre om netop det samme. Og hold så fast i din kur, så ved du at det nok skal gå den rigtige vej igen. Kroppen er da nok lige ved at overveje om den overhovedet vil af med mere. Men hvis du bliver ved skal du nok lige få de sidste kilo med du gerne vil af med.
Nu hvor det går den forkerte vej, så husk lige at glæde dig over alt det du HAR tabt og alt det du HAR opnået. Du er jo nået langt og har haft mange gode oplevelser med vægttabet. Husk det.
Og så må vi liiiiige ned og forbrænde lidt på cyklen idag.
Kh Karina
Nu hvor det går den forkerte vej, så husk lige at glæde dig over alt det du HAR tabt og alt det du HAR opnået. Du er jo nået langt og har haft mange gode oplevelser med vægttabet. Husk det.
Og så må vi liiiiige ned og forbrænde lidt på cyklen idag.
Kh Karina
16 år29. januar 2008 kl. 08:03
zentu
Det surt men mon ikke claus og karina har ret i at det nok skal komme det håber jeg da, de sidste 14 dage har jeg ikke rykket mig 1 meter og jeg har kun været igang siden 1/1. Er det mængden af grøntsager som får det til at rykke ikke kun kcal antallet ? altså det jeg mener er at hvis man ikke spiser nok grøntsager så går vægten ikke ned ? hvad er jeres erfaring ? mvh Zentu
16 år29. januar 2008 kl. 08:19
Pernille78 (slettet)
Kan det ske at det er musklerne der begynder at veje noget nu? Måske har du nået din idealvægt for en veltrænet krop? Hvad siger din bmi?
Eller er det den tid på måneden? Det er det for mig og vupti, så tog jeg et kg på. Håber meget at det forsvinder igen, når mens. er slut.
Med hensyn til muskler, så har jeg gået til pilates siden efteråret og spinning siden jul og først nu er min muskel% endelig ændret fra 39 til 40%. Så jeg tror godt at det kan være musklerne.
Pernille
Eller er det den tid på måneden? Det er det for mig og vupti, så tog jeg et kg på. Håber meget at det forsvinder igen, når mens. er slut.
Med hensyn til muskler, så har jeg gået til pilates siden efteråret og spinning siden jul og først nu er min muskel% endelig ændret fra 39 til 40%. Så jeg tror godt at det kan være musklerne.
Pernille
16 år29. januar 2008 kl. 08:22
iakob
Jeg har ingen hest - men 2 katte :-) Jeg er sådan set heller ikke i panik - jeg regner jo ikke med at tage cirka 15 kilo på nu og jeg ved at jeg kan tabe mig og jeg ved at jeg har spist fornuftigt selvom jeg ikke helt har fulgt min kur. Det er bare voldsomt irriterende og meget uforklarligt for mig, det der sker.
Kurven ser helt anderledes ud end den plejer. Jeg har tit svinginger op og ned på cirka ½-1 kilo, men det ser ud til at kurven nu knækker opad. Hver dag lidt mere. Men I har nok ret - jeg skal lige vente og se hvad der sker.
Jeg stod igår på en skammel og sammenlignede hvad jeg så i spejlet med et par billeder jeg tog for nogle år siden. Så jeg har bestemt ikke glemt hvor langt jeg er kommet - det nyder jeg stadig både foran spejlet, i mit nye tøj og.. nå ja andre steder.
Muskler? Mens? Måske er det to faktorer. Pfff... nå, men der er jo ikke andet at gøre end at fortsætte som hidtil og så håbe på at jeg snart ser en kurve der ikke vender spidsen opad.
Tak for svarene - og for at jeg måtte lukke lidt luft ud.
Zentu: Det er kalorieantallet der får det til at rykke. Men uden grøntsager, så får du ikke en sund kost. Og grøntsager indeholder ud over vitaminer og dejlig smag også forholdsvis få kalorier. Man kan spise forholdsvis mange grøntsager for de samme kalorier som hvis man sammenligner med andre madvarer (ris, pasta, brød, kød) og det betyder at hvis man spiser grøntsager så bliver man ikke så sulten.
Kurven ser helt anderledes ud end den plejer. Jeg har tit svinginger op og ned på cirka ½-1 kilo, men det ser ud til at kurven nu knækker opad. Hver dag lidt mere. Men I har nok ret - jeg skal lige vente og se hvad der sker.
Jeg stod igår på en skammel og sammenlignede hvad jeg så i spejlet med et par billeder jeg tog for nogle år siden. Så jeg har bestemt ikke glemt hvor langt jeg er kommet - det nyder jeg stadig både foran spejlet, i mit nye tøj og.. nå ja andre steder.
Muskler? Mens? Måske er det to faktorer. Pfff... nå, men der er jo ikke andet at gøre end at fortsætte som hidtil og så håbe på at jeg snart ser en kurve der ikke vender spidsen opad.
Tak for svarene - og for at jeg måtte lukke lidt luft ud.
Zentu: Det er kalorieantallet der får det til at rykke. Men uden grøntsager, så får du ikke en sund kost. Og grøntsager indeholder ud over vitaminer og dejlig smag også forholdsvis få kalorier. Man kan spise forholdsvis mange grøntsager for de samme kalorier som hvis man sammenligner med andre madvarer (ris, pasta, brød, kød) og det betyder at hvis man spiser grøntsager så bliver man ikke så sulten.
16 år29. januar 2008 kl. 09:24
tynd74
hej iakob
jeg har det på samme måde som dig. hvad pokker sker der. for det første har jeg mens (igen, med kun 2 ugers pause) har snakket med lægen.)
jeg har nu alderen til at få urelgmæssige menstrationer.
var ovenud lykkelig i lørdags for der sagde vægten kun 76,5kg men ak i dag igen de 78kg. okey bare jeg ikke kommer længere op. vil kroppen ikke give slip på mere??
har vejet stort set 78kg i lang tid nu.
vil altså gerne ned i de cowboybukser der ligger i skabet. ;O)
lad os håbe det vægttab kommer igen iakob ;O)
knuser lise
jeg har det på samme måde som dig. hvad pokker sker der. for det første har jeg mens (igen, med kun 2 ugers pause) har snakket med lægen.)
jeg har nu alderen til at få urelgmæssige menstrationer.
var ovenud lykkelig i lørdags for der sagde vægten kun 76,5kg men ak i dag igen de 78kg. okey bare jeg ikke kommer længere op. vil kroppen ikke give slip på mere??
har vejet stort set 78kg i lang tid nu.
vil altså gerne ned i de cowboybukser der ligger i skabet. ;O)
lad os håbe det vægttab kommer igen iakob ;O)
knuser lise
16 år29. januar 2008 kl. 11:53
Pernille78 (slettet)
Jeg er helt sikker på at det har noget med den mens. at gøre. Jeg synes at andre tidligere har skrevet det samme. Jeg satser ihvertfald selv på at vægten bliver 1 kg mindre, når det er overstået. Derudover er man jo ofte lidt mindre energisk og lidt mere chokolade-sulten, når man har mens. så det kan måske også være en forklaring. Men lad os se om et par dage om vi ikke har tabt os igen dér.
Pernille
Pernille
16 år29. januar 2008 kl. 11:58
iakob
Hm... jeg ved at kvinder synkroniserer mens - men at det ligefrem kan ske over nettet??? ;-) Min er først i næste uge.
Jeg tror ikke rigtig på denne onsdag - vægten gik en tak op igen i dag (rigtig underskud + step igår) men næste onsdag da *må* der da være sket noget?
Jeg tror ikke rigtig på denne onsdag - vægten gik en tak op igen i dag (rigtig underskud + step igår) men næste onsdag da *må* der da være sket noget?
16 år29. januar 2008 kl. 13:22
KarinaHadsten (slettet)
Jeg frygter også denne onsdag, da jeg mandag røg 1 kilo op :-( Men vi skal jo bare blive ved. Jeg skal lige have lavet nogle strategier for weekenden, hvor jeg skal afsted med en veninde. Hende og jeg plejer at være rigtig slemme til at putte de forkerte ting i munden.
Så der skal tænkes lidt over sunde snacks, som kan tages med på tur.
Kh Karina
Så der skal tænkes lidt over sunde snacks, som kan tages med på tur.
Kh Karina
16 år29. januar 2008 kl. 13:28
Ifølge info-oversigten skulle jeg i løbet af de sidste 7 dage havde tabt mig: 347 gram. Men jeg har i stedet taget 800 gram på - min vægtkurve er knækket opad!
Jeg har ikke vejet alt, men jeg vejer det meste - og det har jeg da før jul gjort så godt at jeg har nået mit mål et par dage før deadline hver 14. dag. Så hvad går galt nu???
Jeg fatter ingenting. Jeg kan se at mit underskud ikke er så stort som det skal være for at nå målet (reelt 1488 kj mod ønsket 2000 kj), men det er da stadig næsten 1500 kj underskud hver dag i den sidste uge og selvom jeg har spist lidt mere/bedre end jeg burde.
Jeg dyrker ikke mere motion nu end jeg gjorde tidligere (mandag step, tirsdag og torsdag 24 minutters spinning) - faktisk det samme (bortset fra i julen hvor jeg ikke dyrkede noget som helst). Så det kan ikke være muskelopbygning, kan det?
Er det her den der "ting" hvor kuren bare bliver helt umuligt - jeg mener vi taler her vægtstigning, ikke bare konstant vægt.
Det er da for meget!!! HVORFOR SKER DET LIGE FOR MIG? Sølle 5 kilo fra mit mål? Efter 15 kilo?