20 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab

20 kg
Kære Alle.
Jeg har ikke været så flittig, til at skrive herinde i et langt stykke tid, men har skam fulgt interessant med, og læst alle svarene.
Jeg lagde ud med herinde, at jeg havde en kæmpe kamt foran mig, med et vægt tab på 30 kg.
Jeg vil gerne dele med jer, at jeg nu har nået de første 20, så det er bestemt et kæmpe skridt på vejen.
Og at det nytter noget med alle de halve og forfejlede kure man har været igennem for at nå her til.
Det har givet mig det endelige spark, til at tage det alvorligt, og tænk, jeg behøver ikke længere at fortælle mig selv, at jeg ikke har brug dettte slik eller usunde mad, tanken om at overhovedet skulle spise det, ligger så langt væk, at den slet ikke er til stede.
Men jeg indrømmer, det har været en kamp at nå her til, men man bliver så glad for resultatet.
Og selvom man har tabt sig før, og taget det hele på igen, så ved jeg, at denne gang er det lykkedes, for det drejer sig om at hele min mentalitet er ændret, og jeg ser motion som en dejlig ting og ikke som en sur nødvendighed i kampen om kiloene.
Håber dette kan indspirere andre til at det skal nok lykkedes, og det kommer på et eller andet tidspunkt, når psyke og krop er klar til det.
KH
Ulla
16 år26. januar 2008 kl. 15:45
re: 20 kg
Tillykke med det, Ulla - det er da noget af en milepæl at nå :-)
16 år26. januar 2008 kl. 15:48
hej ulla Mc

stort tillykke skal også lyde herfra mig. ;O)

20kg er virkelig stort at nå.

det du beskriver kan jeg kun nikke genkendende til.
jeg har det på samme måde nu. ;O)

virkelig flot gået.

knuser lise
16 år26. januar 2008 kl. 18:05
hej Ulla
det er bare flot, jeg har tabt 10 kg og føler det som noget stort, så dit er dobbelt stort. Fortsat god kamp
Merete
16 år26. januar 2008 kl. 20:07
Tillykke Ulla - det er flot!

20 kilo - det er altså meget - og du lyder motiveret til de sidste 10 også!

Hvor lang tid har du taget om de 20 kilo? Nogen råd du vil dele ud?

Jeg kan nemlig mærke at min trøstespisning og min overspisning ligger latent i mig. Trøstespisning hvis jeg bliver virkelig træt (og hvem er ikke det med små børn?) og overspisning så snart der er god mad på bordet og lidt feststemning - eller som i dag hvor jeg har frosset ad H til. Og jeg har da immervæk tabt 15 kilo siden sidst i juli 2007. Har du nogle gode fif og tricks du har brugt?

I øvrigt er det en rigtig god ting at tænke motion med - uden motion er det nemlig de færreste vægttab der er permanente. Dyrker du det sammen med nogen? Har du sat det i system på nogen måde?
16 år26. januar 2008 kl. 20:38
Hej Igen
Tak for den flotte ros.
Jeg har tabt disse kg siden september.
Med hensyn til motion, så skiftede jeg hurtig fra motionscentret til aerobic, der følte jeg at jeg hørte hjemme, der var nogen der skubbede til en og man blev presset, i modsætning til hvis man gik alene på maskinerne, så stoppede man hurtigere.
Jeg skriver alt ned jeg spiser efter jeg har vejet det, og kan derfor se, om jeg har kalorier tilbage til andre ting, og ved at man spiser alt ned man spiser, bliver man også mere opmærksom på hvad det egentlig er man putter i munden, og der kommer ikke så mange tomme kalorier.
Og et af mine bedste råd, er min kalender jeg har på væggen ved siden af min seng, der laver jeg streger, en streg for om jeg har spist ordentligt den dag, og en streg for hver gang jeg har lavet motion den pågældende dag, og så når måneden er gået, såka man se hvor mange nøgne dage der er, og hvor mange streger der er i krydserne hver dag, nogen dage har en streg, og nogen op til 4, det er en fin målestok.
Håber i kan bruge mine råd.
KH
Ulla
16 år26. januar 2008 kl. 23:11
Hvor er det bare flot!!
16 år27. januar 2008 kl. 10:15
Stort tillykke herfra også. Det er virkelig flot med de 20 kilo. Der glæder jeg mig til at komme til. Jeg har foreløbig tabt 8 kilo og glæder mig i første omgang til at nå de 10. Men 20 bliver stort.

Held og lykke med de sidste 10 kilo. Du lyder som om du nok skal få dem tabt.

Kh Karina
16 år28. januar 2008 kl. 08:37
Ja jeg er også sikker på, at jeg nok skal nå de sidste 10, og idag fandt jeg ud af hvad min største motivtion er for aldrig at tage nogen af de tabte kg på igen.
De komplimenter jeg har fået af en masse folk, nogen for mig helt fremmede, men som har set mig i motionscentret hvor jeg går til aerobic, det er kun nogen man får en gang, og de er så oprigtige og de varmer så meget, så alene tanken om at skulle skuffe mig selv, og få skæve blikke, kan jage selv den mest djævelske chokoladebar langt væk, hvis den er på vej min vej.
kh
Ulla
16 år29. januar 2008 kl. 23:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });