ØV efter vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

ØV efter vægttab
Hej

Er der nogle af jer der har oplevet det samme som mig ??
Jeg har tabt 12 -15 kg det første år jeg har været her på madital,
det er jeg meget glad for, derefter har jeg prøvet at "holde" vægten og det er gået rimeligt..... MEN...

Jeg var på udsalg her i ugen og ville købe nye "pæne" sorte bukser, det jeg fandt i butikken var bukser nøjagtig som dem der hænger om min r.. samme model jeg har her hjemme, ( nu vil jeg jo kun have een bestemt model) dem jeg har der hjemme er bare et par numre for store, Shit... hvorfor har jeg tabt mig???
Så var der lige nye selskabsbukser jeg skulle købe, det samme var også tilfældet der, dem jeg har der hænger her hjemme er top moderne, men for store, og det med at sy bukser ind, det er sjældent det giver et godt resultat. (jeg kan selv sy)
Da jeg stod i butikken, tænkte jeg, for pokker hvorfor har du tabt dig.??? (hvor kommer sådan en tanke fra??) Jeg er jo glad for at have tabt mig.

Jeg skulle nok have smidt de bukser ud forlængst ,så jeg ikke går og ærger mig over at de er blevet for store, jeg vil pakke dem væk hurtigst muligt og smide dem i tøjkontaineren, og købe nyt, hvad jeg ikke fik gjort til udsalg, jeg var sur , tvær og gal da jeg kom hjem, hvorfor.. Jeg ved det ikke .. for jeg ER glad for at have tabt mig..

Konklution er ...smid alt jeres tøj ud der er blevet for stor, det har jeg lært at jeg skal gøre frem over.

Fortsat god weekend
beta
16 år12. januar 2008 kl. 20:40
re: ØV efter vægttab
Hm.. kan ikke sige jeg kan genkende mig selv der. Mit tøjbudget har altid været ret lille - så lille at stort set hele min garderobe alligevel trængte (og trænger) til at blive skiftet ud pga alder og mishandling i vaskemaskine og tørretumbler.

Jeg har naturligvis ærget mig en smule over nogle få ting, som jeg holdt af at gå i.

Jeg købte et par bukser her i efteråret - ret smarte - fordi jeg skulle til et jubilæum med folkeskole-klassekammeraterne (det jubilæum som sammen med min kommende 40 års fødselsdag satte hele min livsstilsændring igang). De hænger på mig nu - men jeg er bare så lykkelig og glad for at jeg kan passe flere og flere ting på bøjlerne i tøjbutikken fordi en tøjshoppetur før var virkelig noget som kunne sende mit humør i kulkælderen - helt ned til grædepunktet og selvlede.

Men jeg kan nu godt forstå dig. Det er jo nogle ærgelige penge at have givet ud (man er vel jyde? ;-).

Har du overvejet at sælge noget af dit brugte tøj på trendsales.dk - jeg har hørt at folk sælger tøj der.
16 år12. januar 2008 kl. 21:55
det lyder bare rigtig fornuftig agt sælge detbrugte tøj, jeg har været shoppoholik eller hvad det hedder, derfor havde jeg på wet tidspubkt 250 toppe og t shirts alene, og så en masse andre bluser ved siden af og en ekstremt masse andre ting så faktisk fik jeg på et halvt år solgt for 10.000 kr af alt muligt blandet, og det var da ikke småting:) pengene brugte jeg på et semiprof vildt lækkert kamera:) kan godt se nu jeg skulle have gemt pengene til tøj hihi men sådan gik det altså ikke men jeg elsker også mit kamera sååå
16 år12. januar 2008 kl. 22:50
Jeg tror du måske lige skal vænne dig til at det er sådan. Jeg har også kort tænkt at det er er lidt ærgeligt men så spørger jeg mig selv om det var det værd. Vil jeg helst kunne bruge det store tøj og være ked af min vægt? eller vil jeg hellere glæde mig over at tøjet er for stort for det er det værd? Jeg synes det er det værd. Kan man virkelig sætte en pris på vægttabet hvis det virkelig er det man ønsker og det er det jo når du har tabt så meget. Tænk på de tusindevis af kroner folk bruger på slankeprodukter. Nyt tøj er (synes jeg) den mest glædelige del af det.
16 år13. januar 2008 kl. 10:08
Jeg købte også et nyt sæt tøj til ca. 8.000 for ganske nylig og det kan da godt ærgre mig, når nu jeg aldrig regner med at komme til at bruge det igen. Men det er der jo ikke noget at gøre ved - det er min prioritering nu, og den holder jeg fast i.

For øvrigt troede jeg ikke, at kvinder sådan gik rundt og var kede af at blive "tvunget" til at købe nyt tøj - det plejer i da at finde på alskens undskyldninger for at gøre alligevel ;-)
16 år13. januar 2008 kl. 13:20
Hej

Tak for jeres svar. Jo iacob jeg er jyde, endda ægte wendelbo ;- P Jeg har gået og tænkt over jeres respons.
Godt at se i har haft det næsten på samme måde.
Jeg har fundet ud af at jeg for fremtiden skal handle tøj i en anden forretning, og ikke søge efter mine vanlige tøjmærker, jeg skal prøve nogle nye og anderledes mærker/modeller, så støder jeg ikke på det samme tøj som jeg har hjemme i skabet.

Jeg har altid givet mit tøj til genbrugsbutikkerne, så kan de tjene en skilling til deres velgørenhed, ellers er det en god ide med salget på Trendsales der er mange gode ting at finde der.

Ærgeligt for dig claus, du må prøve med at par seler hvis du ikke kan holde bukserne oppe.... Ellers gå i genbrugsbutikkerne der er meget pænt tøj.

Fortsat god søndag
Beta
16 år13. januar 2008 kl. 15:22
Nu er jeg ikke vokset helt ud af mit tøj endnu, men noget af det er da begyndt at hænge lidt. Men det har jeg godt nok ikke i sinde at blive ked af. Jeg synes det er noget af det fedeste at vokse ud af sit tøj - eller rettere blive for lille til sit tøj. Det skal blive min største fornøjelse at smide tøj væk fordi det er for stort. Eller få min mor som er udlært syerske til at sy det ind. Men det gider jeg kun med virkelig gode bukser, som jeg har været glade for - ellers ryger det ud og jeg skal med største fornøjelse indkøbe noget nyt. Tror til gengæld at jeg i overgangen på vejen mod målet vil nøjes med ganske lidt tøj i skabet. For det er jo ikke fedt at købe noget for en kort periode.

Mvh. Karina
16 år13. januar 2008 kl. 21:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });