Hvad motivere dig ?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvad motivere dig ?
Hejsa.. :)

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der motivere jer til jeres vægttab :)? Hvad grunden er til at i gerne vil tabe jer ? :)

Derudover vil jeg også gerne vide hvad målet er, og hvor langt i er nået :)

Håber der er nogle der vil dele deres tanker med mig på dette punkt.. :)
19 år18. maj 2005 kl. 23:17
Hej nette
Min motivation kommer fra et brændende ønske om familieforøgelse, og nu også fra en kæmpe modgang fra min egen mor.

Jeg vil have meget større chance for hjælp til til graviditet hvis jeg taber mig 10 kg og har smidt de første 3.

Men omkring 20 kg ude i fremtiden ville da ikke skade.

Hvad med dig...hvad er dine motivationer og mål?

Kæmpe knuzzer Monika
19 år18. maj 2005 kl. 23:24
re: Hej nette
Hejsa
Min motivation i starten var hovedsagelig helbredsmæssig + det at jeg bare ikke syntes det kunne være rigtigt at jeg skulle puste og stønne bare for at gå op på 3. sal.
I dag er motivationen, at se på min krop og hvor meget den har forandret sig de sidste 9 mdr, og så har jeg sat mig nogle motionsmæssige mål.
5 km på 30 min - er nået
10 km løb til august
styrketræningsmæssigt at kunne bænkpresse 40 kg
osv.
Nogle gange kan motivationen også være et par fede bukser, som bliver købt et nummer mindre end dem der passer mig. Har faktisk et par diesel-cowboybukser hængende, som bare venter på at der ryger 3-4 cm fra bagdelen:-)

Jeg tror det er vigtig at man føler sig tilpas med sit udseende. Det gjorde jeg ikke i sommers, men jeg er meget tæt på at være ganske glad for min krop nu og det er nok den største motivationsfaktor for mig.

Og som jeg skrev tidligere. Målet er 68 kg, jeg har smidt 31,5 kg og mangler 5 kg endnu, og de er væk inden jeg flytter tilbage til dk d. 22. august:-)

Hvad med dine egne mål?

Knus Eskimo
19 år19. maj 2005 kl. 00:55
Hej Nete.
Jeg må indrømme at jeg ikke har tænkt så meget over hvad der motivere mig, men har da lige gjort mig nogle tanker.
Jeg bliver motiveret meget af Smiley, hun er en god støtte og en god hjælper.
Aldrig før har jeg kunne løbet 5 meter før jeg faldt halvdød om.
Nu kan jeg løbe i 15 min, og mit mål er at kunne løbe mindst 6 km uden atop til august, for der er jeg tilmeldt en stafet med mit arbejde.
Jeg vil tabe mig fordi jeg ganske enkelt var BLEVET FOR FED.
Kunne mærke når jeg legede med min datter, så prustede og stønned jeg, og det samme gjorde jeg når jeg lavede havearbejde.
En dag besluttede jeg så at nu skulle det være, og jeg er lige holdt op med at ryge, hvilket også hjælper en del på vejrtrækningen og helbredet.
Mit mål er 90 kg, vejer i dag 102,6 kg og jeg VIL BARE TABE mig nu.

Knuser Bamse
19 år19. maj 2005 kl. 07:39
re: Hej Nete.
Hej Nete!

Hhhmm...motivationen? Jamen først og fremmest er det nok, at NU var nok bare nok, så derfor skulle der ske noget vægtmæssigt. Både min kæreste og jeg besluttede os faktisk allerede for godt 1 år siden, at komme igang for alvor og har faktisk også været det siden. For et ½ års tid siden havde jeg tabt mig 5 kg., og mine forældre havde vundet en "Makeover" til mig. DET var ren fornøjelse at kunne hoppe i noget nyt og smart tøj, som jeg ikke følte mig tyk i. Blandt pga. mit helt nye kg.-tab. DEN fornemmelse vil jeg gerne ha' igen, da jeg tog nogle kg på igen, pga. en halebens"skade"..
Da jeg startede sidste år i april vejede jeg 74,5 kg., så endte jeg på 69 kg. i oktober og er desværre på 71,5 kg. nu. Mit delmål er pt. 68 kg. (og gerne under 70 inden 1/6-05) og derefter måske 64 kg. Jeg har det lidt som Eskimo, at tiden må vise hvornår det er nok. Det endelig mål er primært, at jeg VIL prøve at ha' en flad mave, bare en enkelt gang i dette liv!! *SS*, så må vægten sige hvad den vil, når jeg lander der...
Hvad med dig?
Et LANGT indlæg fra mig, sorry..

Knuz Mulde
19 år19. maj 2005 kl. 08:38
re: Hvad motivere dig ?
Hej Nete,

min motivation er, at jeg vil af med nogle af de mange kilo (12 stk.) der røg på da jeg stoppede med at ryge for ca. 1½ år siden. Jeg kom til at se nogle billeder af mig selv fra sidste sommer, og jeg har lovet mig selv, at jeg ikke også i denne sommer vil ligne en "nakkeskudt hval". Det er ikke helt vildt mange kilo jeg skal tabe, men det er nok til at jeg nu, hvor jeg har smidt bare ca. 3 kilo er vældig glad og næsten tilfreds med det jeg ser i spejlet. Så bare det at man kan mærke, at bukserne hænger lidt, ja det er en kæmpe motivation for mig. Det eneste der kan gøre mig en smule ked af det lige nu er, når jeg når mit mål, ja skal jeg så ud fra Madital.dk. Øv, her er bare så hyggeligt at være. Men den tid, den sorg. Håber du selv har en rigtig god motivation.
19 år19. maj 2005 kl. 10:20
:)
Jeg har længe ville tabe mig, og startede i maj 2004 en kostomlægning, for at tabe mig, fordi jeg gerne ville være gravid, og at det med et vægttab jo kan blive nemmere at blive gravid.

Samtidigt sagde min gynækolog, at jeg kunne have svært ved at blive gravid, så jeg stoppede på p-piller i maj også. Siden maj har jeg nu tabt ca. 13 kg.. :) Jeg kan se det på vægten, og på mine mål, og så på billeder fra sidste sommer, men udover det kan jeg ikke se det.

jeg blev faktisk gravid hurtigt efter jeg stoppede på p-piller ( til trods for overvægt,og den ene dårlige æggestok) men d. 1. januar 2005, fødte jeg min lille søn Gabriel, der desværre var dødsfødt. Det sætter dybe stor i mig. Han døede pga. at jeg fik en meget alvorlig svangerskabs forgiftning i uge 24 af graviditeten.

Nu har jeg startet et "nyt" vægt tab... Denne gang, på længere sigt, med henblik på en ny graviditet. Fordi det kan blive nememre for mig at blive gravid, mindre risiko for at abortere, og mindre risiko for et sygt barn, hvis jeg taber mig.

Jeg nåede aldrig at opleve min graviditet med Gabriel - nåede ikke at se min mave vokse ( måske fordi den er så stor i forvejen) og nåede ikk at mærke han sparke... en af grundende til det er naturligvis min overvægt, så det er en lille bonus til mig selv, at for hvert kg jeg taber, så kan jeg tidlige i en ny graviditet mærke liv fra den lille...

Udover det, så vil jeg gerne ændre mine kostvaner, så jeg har nogle gode vaner at give videre til et barn engang :)
19 år19. maj 2005 kl. 11:09
re: :)
Hej Nette

Sikke en trist historie. Jeg føler med dig i din sorg over tabet af barnet. Jeg kan høre på dig, at du er kommet videre. Jeg synes det er flot, også at du skriver om det her.

Jeg håber og tror på, at du nok skal blive gravid igen. Og denne gang både nå at opleve og føle det dejlige på din krop og i dit hjerte.

Og et flot ønske du har om at give dine gode vaner videre til en ny i familien.

Pøj pøj med det hele

Knuser

Anna
19 år19. maj 2005 kl. 11:54
re: :)
Åh nej, jeg får da helt tårer i øjnene. Stakkels dig, hvor må det have været hårdt. Det er flot som du klarer det. Held og lykke med det hele.
19 år19. maj 2005 kl. 13:05
re: re: Hvad motivere dig ?
Hej Monika

Ja min motivation til at starte med at tabe mig var et billed jeg så at min selv og TÆNKTE det kan bare ikke være mig, men jo det var det altså. Har også et meget stort ønske om at få ordnet mine bryster - da jeg har en storm barm som volder mig en del problemer og jeg er også blevet indstillet til operation, men mangler altså lige at vægten siger 65 kg - (krav fra hospitalet) så det er noget af det som motiverer mig meget.

Mange knus fra smiley
19 år19. maj 2005 kl. 13:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });