lidt blabla fra eskimoen

Du læser en tråd i debat > vægttab

lidt blabla fra eskimoen
Hejsa allesammen
Sikke en masse indlæg der kommer fra jer allesammen for tiden. Det er slet ikke til at svare på dem alle:-)

Jeg har kastet mig ud et et løbeprojekt. D. 7. august bliver der afholdt Nuuk marathon, og der er også andre distancer, så jeg har tilmeldt mig kvartmarathon (10,55 km), og jeg har fortalt det til min instruktør i motionscenteret, og han har lovet at komme og heppe og sparke til mig, hvis jeg "glemmer" at løbetræne.

Ellers går det fint nok med det hele, jeg kører på med motionen og kcal-tælleriet. Jeg har dog valgt at gemme vægten væk i et stykke tid, for jeg syntes at mit humør var blevet lidt for afhængig af den. Endvidere har jeg mødt mange, som ikke mener at jeg skal tabe mig mere, så jeg vil prøve at lade spejlet bestemme den næste måneds tid, og se om jeg kommer frem til noget jeg selv synes om, og så må jeg se, hvad vægten viser til den tid. Har dog en ide om at jeg gerne vil ned under de 70, og så bruge det som en grænse for hvornår jeg skal passe lidt på.
Jeg styrketræner en del og ret tungt, så jeg har en pæn muskelmasse, hvilket jo er noget tungere end fedt, så jeg har ingen ambitioner om at komme under 68 kg. Jeg vil også gerne beholde de kvindelige former, og det har jeg kun mødt bifaldende kommentarer til fra det modsatte køn:-)

Ellers er trætheden og svimmelheden ved at være forsvundet, så de piller og diverse jern og b12-tilskud må hjælpe.
I eftermiddag står den på en times step, imorgen den sædvanlige morgentræning også løbetræning om eftermiddagen. Og i morgen aften står der STAR WARS skrevet ud over det hele med kæmpe bogstaver:-)

Hygge herfra:-)
Eskimo
19 år18. maj 2005 kl. 18:36
re: lidt blabla fra eskimoen
dejligt at se at det er begyndt at køre for dig igen. God idé det med at gemme vægten væk en mdr.
Hatten af for at du vil løbe så langt den 7 aug.
Det er jo samme dag som vi andre skal løbe i Silkeborg. Sjovt ikk´

Knus Chiffi
19 år18. maj 2005 kl. 18:49
re: re: lidt blabla fra eskimoen
Hej Eskimo!

Lige en lille rettelse Chiffi, -det er den 11. august der er Silkeborgløbet...-så kom det lige på plads *ss*

Eskimo! Du kører bare derud af igen, jeg er meget imponeret af dig, men det ved du jo allerede. Jeg er stadigvæk med på, at jeg skal følge dig ned under de 70 kg. og jeg synes det lyder fornuftigt, at du derefter vil se, hvor meget du evt. mangler at tabe dig. Der er utroligt meget forskel på, hvordan vi ser ud når vi vejer 68-69 kg. Lige pt. er jeg stadig på de 71,5 kg og ja, -jeg vil til enhver tid vove at påstå, at min kusine er en pæn del større end jeg. Alligevel vejer hun kun 68 kg., så det er jo totalt belastende, ikke sandt! He he he, men jeg har nu for flere år siden lært, at det er utroligt individuelt, hvor meget vores muskler, kropsmasser osv. vejer...-Bare lidt vrøvl fra mig, men med den lille bagtanke, at det jo nok ikke ER os allesammen der skal ned og veje 60 kg. *ss*. Jeg har en ide om, at jeg gerne vil veje 64 kg., men ærligt, jeg ved ikke engang hvordan jeg ser ud ved den vægt...så ligesom dig satser jeg i første omgang på 68 kg og så må vi se hvad der sker..

Forresten rigtig go' fornøjelse med løbetræningen, -du er for sej når du løber over målstregen efter 10,55 km i august måned!

Masser af vrøvlede knus fra muldebeerg
19 år18. maj 2005 kl. 19:08
Hvor er du sej :)
Jeg er målløs over at du løber så langt, men hvor er det sejt :)

Jeg synes det er en go ide at glemme vægten lidt den kommende tid, og bare se hvordan du har det med som din krop er nu :) Må jeg spørge hvor meget du har tabt ? :)
19 år18. maj 2005 kl. 23:09
re: Hvor er du sej :)
hejsa Nette
det må du da gerne. Jeg har tabt 31.5 kg siden d. 9. august 2004 og mangler 5 kg endnu før jeg er kommet ned på min ønskevægt 68 kg.
I starten fokuserede jeg på kosten, men nu er det motionen der betyder mest. Jeg træner 1-2 timer hver dag, løb, styrketræning, aerobics og anden kredsløbstræning i motionscenter. Lige for tiden sker der ikke særlig meget vægtmæssigt men min krop forandrer sig helt vildt, til det positive.... har jeg ladet mig fortælle. Selv jeg kun har tabt 900 g på 14 dage har folk været henne og sige, har du ikke tabt dig helt vildt de sidste par uger. Og det er jo skønt:-)
Fik forresten målt min fedtprocent idag til 24,7% så jeg er ikke kriminel mere, men ligger inden for normalområdet 19-25 og BMI mæssigt er jeg 0,23 fra "normalvægt". Så der sker stadig positive ting.
Knus Eskimo
19 år19. maj 2005 kl. 00:47
re: re: Hvor er du sej :)
Hek Eksi.
Hvor er jeg bare stolt af dig, det er fandme sejt gjort, 31,5 kg.
Det er jo 63 pakker stegemargarine, FLOT FLOT FLOT FLOT FLOT FLOT FLOT FLOT FLOT FLOT.
Hvordan har du tænkt dig at leve, nu når du når din ønskevægt?
Rigtig flot at du og træner så meget, men nu husker du at passe på så du ikke får et Black out igen, ikke min ven.
Du er med til at give mig inspiration, og blive mere motiveret.

Knuser
Bamse
19 år19. maj 2005 kl. 07:31
Hejsa Bamse
Hmm, jeg tror jeg kommer til at leve nogenlunde som nu, med lidt mere plads til udskejelser rent kostmæssigt, et stykke chokolade en enkelt gang i mellem, lækker mad i weekenden osv. Motionen er blevet en rigtig god vane, og noget som jeg slet ikke kan undvære, og jeg er i gang med at oparbejde et ugenligt løbepensum på omkring 25-30 km, hvilket giver rigtig meget.

Mht black outs'ene, så hjælper de piller og tilskud jeg har fået rigtig meget, så jeg er ved at få styr på hvad der er op og ned igen, hihi.

Knus og god dag fra Eskimoen på vej til træning:-)
19 år19. maj 2005 kl. 09:43
Hej Eskimo

Ja det er super dejligt at der er så mange indlæg - det gælder bare om at komme ind og få dem læst ik?

Syntes at det er super at du har tilmeldt dig til et marathon og at din træner i motioncentret vil skubbe til dig, hvis du ikke få løbetrænet - bare roligt det skal vi nok også gøre ;o)

Men jeg er sikker på at du nok skal få trænet for det køre jo bare for dig - dejligt at din svimmelhed m.m er belevet bedre det glæder mig.

Knuser smiley
19 år19. maj 2005 kl. 10:18
Du er bare supersej - sikke da et flot resultat. Jeg er fuld af beundring. Flot flot.....kh
19 år19. maj 2005 kl. 10:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...