Opskrift med fisk - værsgo
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Opskrift med fisk - værsgo
Ja. Og det er en rigtig god idé at lave opskriftstråde - men burde de ikke være i kost-rummet?
Også god idé at lave tråd der handler om opskrifter med fisk - dem kan vi jo ikke få nok af.
Også god idé at lave tråd der handler om opskrifter med fisk - dem kan vi jo ikke få nok af.
16 år7. januar 2008 kl. 18:51
Pernille78 (slettet)
re: Opskrift med fisk - værsgo
Ok - jeg sakser den lige derover og så håber jeg at nogen flere er med på ideen.
Især ville det være fedt, hvis der stod hvor mangle kcal der var i, for så kunne man jo evt. om eftermiddagen se hvad man havde "råd" til til aftensmad :-)
Pernille
Især ville det være fedt, hvis der stod hvor mangle kcal der var i, for så kunne man jo evt. om eftermiddagen se hvad man havde "råd" til til aftensmad :-)
Pernille
16 år7. januar 2008 kl. 19:41
250 g rødspættefileter
salt og peber
2 gulerødder i skiver
1-2 porrer i skiver
1 dl hvidvin (jeg har nu bare brugt vand i stedet, da jeg ikke så godt kan lide vin)
1 dl boullion
15 g smør eller 1 spsk olivenolie
150 g rejer
pynt: persille
300 g kogte kartofler
Krydr røædspættefileterne med salt og peber og rul dem let sammen. Læg gulerødder og porrer i en gryde med vin (eller vand), boullion og smør/olie og giv dem et opkog. Lad dem simre under låg ca. 5 min. Læg rødspætterullerne på grøntsagerne og lad dem simre under låg i ca. 5 minutter. Fordel rejerne over fisken og drys med persille. Læg låg på og sluk for varmen. Server med kogte kartofler.
Arbejdstid: 20 min
Pr. person: 2152 KJ / 512 kcal, 9 g fibre
Det smagte rigtigt lækkert og selv ungerne var vilde med det, selvom de dog var lidt skeptiske i starten. Har I andre nogle gode opskrifter?
Pernille