Fordeling af proteiner, kulhydrater samt fedt

Du læser en tråd i debat > vægttab

Fordeling af proteiner, kulhydrater samt fedt
Jeg mener at have set et skema herinde hvor man kunne se den anbefalede fordeling af ovennævnte ... men nu kan jeg ikke finde den igen ... ville sammenligne min egen "lagkage/fordeling" med den anbefalede, da jeg tror jeg får for mange kulhydrater i forhold til proteiner .... KH MilleVanille
16 år6. januar 2008 kl. 09:31
re: Fordeling af proteiner, kulhydrater samt fedt
Under info->oversigt står de anbefalede værdier ude til højre, og her kan du også se dine egne værdier, så du kan sammenligne direkte :-)

Jeg har ldit det modsatte problem, jeg har vist ikke fået vist en smiley i det felt endnu, jeg får for lidt fedt og kulhydrater og alt for mange proteiner. Men så er der jo noget at rette op på ;-)

Claus
16 år6. januar 2008 kl. 09:42
ÅH tusind tak. Flot. Ja, jeg kan se at på de få dage jeg har været herinde så er fedt ok, og proteiner i underkanten og kulhydraterne i overkanten. Så har jeg en rettesnor. Ved du så om man kan indtaste et motionsmål ..... jeg har et mål at løbe 10km den 04052008 ... KH millevanille
16 år6. januar 2008 kl. 09:49
Nej, det tror jeg ikke, at du kan - programmet er vist primært lavet til at holde styr på energi-forbrug og -indtag.

Men nu har du jo sagt det højt, så kan vi andre jo hjælpe med at holde dig op på det :-) Du kunne jo lave en tråd i motions-debatten, hvor du skriver, hvordan det skrider frem - så er der sikkert andre løbere, der har gode råd...

Claus
16 år6. januar 2008 kl. 09:54
Det kunne jeg. God idé.
Jeg er absolut på begynderstadiet ... men har af erfaring lært at skal jeg holde et vægttab så *SKAL* jeg også motionere .... ellers tager jeg det hele på igen ..... desværre. Jeg kan godt lide at løbe, når jeg endelig er lidt i form .... men her i begyndelsen er det total selvpineri.. KH Millevanille
16 år6. januar 2008 kl. 10:00
jeg har nu også hele tiden for mange proteiner men det behøver altså ikke være dårligt for hvis man træner samtidig gør det hvert fald man kan holde til mere, jeg vil helst have mit proteinindtag på 20-30% hver dag for en anden god ting ved det er at det mætter tusind gange mere end kulhydrater
16 år6. januar 2008 kl. 15:29
Hej Dutti - ja du kan have ret. Dog træner jeg ikke så meget ..... ENDNU .... men jeg har været utrolig sulten når jeg ikke har indtaget så mange proteiner. Jeg kan blive helt svimmel og det motiverer jo ikke ligefrem til en løbetur.... så jeg prøver at finde en balance henad vejen ... jeg har ikke været i gang så længe endnu. KH Millevanille
16 år6. januar 2008 kl. 16:42
MilleVanille: Det er da et sejt mål at ha - at ville løbe 10 km. Jeg er selv rigtig ringe til at løbe, så jeg vil hellere alt muligt andet. Men hvis du kunne bruge et sted at taste det ind her på siden kan du jo altid foreslå det på det forum som hedder Madital, hvor man kan foreslå udviddelser til hjemmesiden. Men Det er jo også nemt bare at melde det ud - så skal der nok være nogle som skal holde dig op på det :-)
16 år6. januar 2008 kl. 19:58
Millevanille: Sikke et fantastisk mål med de 10 km. Et motionsmål er en rgtig god ide.
16 år7. januar 2008 kl. 09:46
Millevanille: Du kan også skrive dit mål op i din profil og så med jævne mellemrum skrive op hvor langt du er kommet - så holder du det fast i forhold til din egen profil. Det har jeg gjort med målinger af talje/hofte på min profil. Kombiner det gerne med en tråd i forummet, fordi jeg er sikker på at andre kan blive vældig motiveret af at læse det og deres input vil så igen motivere dig.
16 år7. januar 2008 kl. 09:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });