#2 af Pernille78 (slettet)
har jeg taget på?
Du læser en tråd i debat > vægttabPernille78 (slettet)
re: har jeg taget på?
Hvis vægten er steget, så vil jeg desværre mene at du har taget på. MEN det kan være at du har vejet dig på to forskellige tidspunkter af døgnet eller har haft noget forskelligt tøj på? Hvis det er tilfældet er det ikke sikkert at du har taget på. Jeg prøver at veje mig om aftenen og i t-shirt og trusser hver gang. Men her i julen har jeg taget 1½ kg på, så det er jeg ret ked af...
16 år5. januar 2008 kl. 11:04
Maddie (slettet)
Hej Anonyme,
Det er helt normalt. Prøv at følge med i, hvad programmet siger til dig. Hvis du skriver nøjagtigt ind, kommer det nogenlunde til at passe. Vores væskebalance er jo ikke helt den samme hver dag, og et enkelt toiletbesøg betyder også noget. Du skal se, når weekenden er forbi, har du nok tabt et halvt kg.
Venlig hilsen
Maddie
Det er helt normalt. Prøv at følge med i, hvad programmet siger til dig. Hvis du skriver nøjagtigt ind, kommer det nogenlunde til at passe. Vores væskebalance er jo ikke helt den samme hver dag, og et enkelt toiletbesøg betyder også noget. Du skal se, når weekenden er forbi, har du nok tabt et halvt kg.
Venlig hilsen
Maddie
16 år5. januar 2008 kl. 11:06
bruger slettet
Med den vægt jeg har, kan jeg få 3 forskellige resultater ved 3 vejninger lige efter hinanden.
Jeg plejer ikke at veje mig hvar dag, men hver fredag morgen, da det giver et bedre billede af hvordan vægten ligger. Jeg tror ikke det er unormalt at den svinger lidt.
Jeg plejer ikke at veje mig hvar dag, men hver fredag morgen, da det giver et bedre billede af hvordan vægten ligger. Jeg tror ikke det er unormalt at den svinger lidt.
16 år5. januar 2008 kl. 11:13
Anonym
pernille: begge dele var fra morgenen af. dog havde jeg en lille stroptrøje på idag, men ved ikke om det er nok til at veje mere. jeg har haft min mens nu her men den er på retur, kan det være det som lige svinger den lidt?
donslund og Maddie: jeg havde lige været på toilet ;) så det er desværre nok ikke det. jeg håber i har ret, for jeg skulle da ikke så gerne tage på af så lidt.
donslund og Maddie: jeg havde lige været på toilet ;) så det er desværre nok ikke det. jeg håber i har ret, for jeg skulle da ikke så gerne tage på af så lidt.
16 år5. januar 2008 kl. 11:16
Maddie (slettet)
Hvis du fortsat har underskud på kaloriebudgettet, så vær fortrøstningsfuld. Det giver resultater. Selvfølgelig vil man gerne se resultatet HER og NU, men hvis du kan abstrahere lidt fra det, og forestille dig, hvor dejligt det bliver på onsdag, når du har tabt et kg, så lad være med at gå i panik. Du skal nok få et fint vægttab.
Venlig hilsen
Maddie
Venlig hilsen
Maddie
16 år5. januar 2008 kl. 11:23
Anonym
okay. jeg har underskud hver dag. sku ku tabe ret meget i ugen, me ndet er desværre aldrig tilfældet. men ja. jeg må hellere lade være at gå i panik over det.
16 år5. januar 2008 kl. 11:25
iakob
Jeg vejer mig hver dag og har taget et udsnit af min kurve for netop at kunne besvare dette spørgsmål.
Tag et kik her: brunsgaard.dk
Som du kan se, er det fra en periode hvor jeg har haft et stabilt vægttab - de røde kurver er mine delmål på 1 kilo per 14 dage. Hvis du ser på de enkelte punkter så svinger vægten faktisk ret meget fra dag til dag, helt op til en kilo (jeg har endda oplevet større vægtstigning og -fald mellem to på hinanden følgende dage).
Det betyder ingenting. Det som betyder noget er kurvens generelle hældning.
Tag et kik her: brunsgaard.dk
Som du kan se, er det fra en periode hvor jeg har haft et stabilt vægttab - de røde kurver er mine delmål på 1 kilo per 14 dage. Hvis du ser på de enkelte punkter så svinger vægten faktisk ret meget fra dag til dag, helt op til en kilo (jeg har endda oplevet større vægtstigning og -fald mellem to på hinanden følgende dage).
Det betyder ingenting. Det som betyder noget er kurvens generelle hældning.
16 år6. januar 2008 kl. 16:47
slank2008 (slettet)
Ja det er helt normalt med svingniger. Der er mange ting der kan påvirke. Nogle vejer sig kun 1 gang om ugen for at undgå at se svingningerne. Jeg vejer mig hver dag selv om vægten svinger men bare den går mere ned end op er man jo på rette vej.
16 år7. januar 2008 kl. 09:50
KarinaHadsten (slettet)
Ja der er mange kure som anbefaler at man kun vejer sig en gang om ugen. Men jeg er simpelthen for nysgerrig - jeg vejer mig hver dag. Det er især fedt når man bliver belønnet af sin vægt for at have overholdt kuren. Men jeg tvivnger også mig selv på vægten når jeg ikke har været så god. Og nogle gange får man så straffen - andre gange er der ikke sket nogen skade.
Lige for tiden går der forrygende med at overholde kuren og også pænt med vægten. Det gør at jeg nogle gange faktisk hopper på vægten om aftenen, men det gir mig altså ikke noget så jeg burde lade være. Der er meget forskel på hvor meget der ryger på en nat. :-)
Karina
Lige for tiden går der forrygende med at overholde kuren og også pænt med vægten. Det gør at jeg nogle gange faktisk hopper på vægten om aftenen, men det gir mig altså ikke noget så jeg burde lade være. Der er meget forskel på hvor meget der ryger på en nat. :-)
Karina
16 år7. januar 2008 kl. 10:15
I torsdags havde jeg en vægt på 78,9, fredags var den så på 79,2, og idag var den på 79,1 . har jeg så taget 200 g på? eller kan den godt svinge alligevel?
jeg har ikke spist for meget, jeg skulle faktisk have haft en vægttab på omkring 150g pr dag.