En oplevelse i et prøverum

Du læser en tråd i debat > vægttab

En oplevelse i et prøverum
Før nytår var jeg i et indkøbscenter med min dreng, en lille bølle på 2 år,. Da jeg så at der var nytårstøj på udsalg, så plantede jeg min dreng på en lille læderpuf og fandt lynhurtigt noget tøj, som jeg ville prøve. Lynhurtigt fordi hvis jeg tog mere end 2 minutter om det, så ville min søn have lagt butikken i ruiner. Efter to minutter havde han bare nakket en ekspedients tøjbøjle.

Jeg fandt blandt andet nogle ret kropsnære toppe og et par lavtaljede bukser i str 30/32 (eller var det 32/30)? Alt sammen i stof godt indvævet med sølvtråd så det var en ren glitterfest.

Så gik vi i prøverummet, der var een af de halvstore. Før min kur ville jeg godt kunne være i det men nu var der altså også plads til tøjet og min dreng.

Da jeg kom i det nye tøj (det tog lidt arbejde med bukserne som ikke med det gode ville op over lår og hofte) så fik min søn et glimt i øjet - og så tog han ved den forgyldte delle, som hang ud over de lavtaljede stramme bukser.

I sommers ville denne oplevelse have gjort mig mega ked af det, men nu? Jeg kom sådan til at grine. Tøjet var alt for småt men det var ok, for det havde jeg regnet med. Jeg kunne da presse mig i det hvilket var mere end jeg ville have kunnet for ½ år siden. Men at min dreng sådan kunne svinge sig i min delle som en anden Tarzan i lianerne... det var altså for sjovt.
16 år4. januar 2008 kl. 15:10
re: En oplevelse i et prøverum
hej iakob

sikke en herlig knægt du har. ;O)
jeg forstår godt du grinte. herlig oplevelse at se tilbage på. og så nu hvor du ikke er overvægtig mere .
sikke et guldkorn ;O)
forøvrigt tillykke med dit flotte vægttab.
lise
16 år4. januar 2008 kl. 17:31
Tak Lise!

Jeg er nu ikke helt færdig. Dels kan jeg mærke at jeg har mere i mig - og dels så har jeg stadig den der delle på maven ;-)

Der ligger jo også en 40-års fødselsdag og lurer dette år. Jeg vil holde en stor fest og være i festtøj. Inspireret af Karina's bryllupskjole-motivation :-D
16 år4. januar 2008 kl. 20:29
hej iakob

hvor langt vil du ned i vægt??

kan godt forstå at din kommende 40 års fødselsdag motiverer dig. ;O)

bliver i mange til selve festen?

lise
16 år5. januar 2008 kl. 07:38
Sikke en sød historie. Det lyder som en rigtig god ide at fejre vægttab og fødselsdag med en flot fest og flot tøj.
16 år5. januar 2008 kl. 08:48
TOTALT GRINER - eller hvad de unge mennesker nu siger......der fik jeg virkelig smilet på!!! Hvor har du en suveræn unge og indstilling til livet.
Mange smil og hilsner
Elisabeth
16 år5. januar 2008 kl. 18:15
Jeg ved ikke hvor mange der kommer til festen. Men mellem 20 og 40 vil jeg tro. Jeg er stadig ikke færdig med at overveje om jeg inviterer alle ungerne med og holder det om dagen eller om jeg vælger en ren voksenfest.

Lise: Jeg ved ikke hvor langt ned jeg vil. Lige nu er det faktisk mest den omtalte delle som irriterer mig. Men oprindeligt ville jeg ned på 63 kilo (som så vidt jeg husker svarede til BMI på 23 for mig). Når jeg er kommet derned så tager jeg et kik på min livsstil og min krop og afgør om jeg kan leve med dem begge. Jeg er nemlig ikke til spinat og fiberboller, der skal være plads til lidt mættede fedtsyrer i min ugentlige kost, ellers bliver det for surt. På den anden side så dyrker jeg ikke så meget motion at min motionsmiley er glad på ugebasis. Hvis jeg gør noget ved det, så kan jeg få både en lavere vægt og det mad, jeg vil have. Problemet er bare at mit arbejde er stillesiddende og det er alle mine hobbier også så her taler vi faktisk en større livsstilsændring end maden :-)
16 år6. januar 2008 kl. 16:40
iakob: jeg synes det lyder rigtig fornuftigt. Den rigtige vægt er ikke en bestemt bmi eller kg men det der i sidste ende er rigtig for den enkelte. Nogle er slanke men altid sure fordi de elsker kage men nægter sig selv det totalt. Så synes jeg det er bedre med et kilo mere og et gladere liv.
16 år7. januar 2008 kl. 09:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });