Slank i små trin

Du læser en tråd i debat > vægttab

Slank i små trin
I går havde de en ernæringsekspert til at udtale sig om diverse slankekure (vel typisk indlæg sådan lige først i det nye år). Jeg kan ikke huske om det var DR eller TV2. Men han udtalte sig om pulverkure og proteinkure og andre hurtigkure. Og de er gode nok til de hurtige vægttab, men det bliver sjældent varrige vægttab. Det er der vel ikke noget overraskende i for os som er her på siden :-(

Faktisk sagde han at pulverkure var fine og sunde for vægttab, MEN problemet er at der skal følges op med en ændring af dårlige vaner ellers ryger kiloerne på igen.

Nå men den "kur" som han anbefalede var faktisk at tage små skridt ad gangen. Der var en bog som hed noget med små skridt. Desværre har jeg ikke kunnet google mig frem til den, men en søgning på små skridt og slankekur har alligevel givet nogle links, som vi måske også kan få glæde af. Sikkert lidt de samme ideer som han omtalte fra bogen.

sikkerslank.dk

sondagsavisen.dk

Det er jo ikke overraskende at det er vanerne vi skal ændre for at få det varrige vægttab. Det er bare tit sådan at vi jo gerne vil se nogle resultater. Men ifølge eksperten var det faktisk bedre at man gik langsomt frem og satsede på 1 kilo om måneden i stedet for et kilo om ugen.

Jeg tror dog jeg vil lægge mig et sted der imellem. Men nu har jeg også et bryllup som deadline. :-) Men jeg tænkte at der måske stadig var nogle gode råd, som kan bruges i de her trin for trin principper. Man kan sige at hvis man tager et enkelt trin ad gangen mærker man næsten ikke forskellen.

God fornøjelse. Og hvis nogle kender titlen på den omtalte bog med små trin, så skriv det endelig her i tråden.
16 år4. januar 2008 kl. 08:33
re: Slank i små trin
Jeg så ikke det program.

Nogle eksperter siger det er bedst at tabe sig hurtigt lige i starten og derfor er pulverkure en rigtig god start. Men så skal man skifte til en mad-kur der går langsom og til sidst skal man skifte til en ny livsstil.

Alle kure virker men folk glemmer tit at skifte hele livsstilen ud bagefter og så kommer vægten på igen. Livsstilen er ikke kun mad og motion men også det sociale og måske skifte rute væk fra bageren etc.

Hvornår skal du giftes?
16 år4. januar 2008 kl. 10:00
Jeg så ikke udsendelsen - jeg var til 1½ times aerobics/step/bodytoning (det sidste viste sig til min store overraskelse at være armbøjninger og maverulninger - ganske lige så usmart som i folkeskolen men med et noget smartere navn ;-).

Men jeg vil da benytte situationen til at slå et slag for to bøger, nemlig "The Beck Diet Solution" og "The No-Diet Diet" - begge bøger der handler om coqnitiv træning - altså i bund og grund om at anskaffe sig nye vaner. Begge bøger kan fåes på engelsk på bookdepository.co.uk for ret få penge. Jeg har selv den første og den anden har fået gode anmeldelser.

The Beck Diet solution er faktisk opdelt i små trin (hvis man følger bogen tager den et trin om dagen, så det går ret hurtigt, men man kan læse bogen i sit eget tempo). Det vil undre mig meget hvis den anden bog ikke også er indrettet sådan.
16 år4. januar 2008 kl. 11:19
Den hedder Kaizen - et lille skridt kan ændre dit liv" og er faktisk ikke så dyr. Men så vidt jeg kan se handler den ikke specifikt om vægttab. Den kan købes her:

borgen.dk
16 år4. januar 2008 kl. 13:04
Jep Pernille det var lige præcis den han slog et slag for. :-)

slank2008 - brylluppet er sat til 13. september, så jeg har god tid til at tabe mig ganske langsomt alligevel. 1 kilo pr 14 dage, så når jeg målet med de 15 kilo i god tid.
16 år4. januar 2008 kl. 13:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });