Lad vær med at blive undervægtig

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lad vær med at blive undervægtig
Hej.

Jeg kan huske at jeg for længe siden skrev et indlæg, hvor jeg søgte efter nogen teenagers/jævnaldrene som også ville tabe sig.

Mange af dem viste sig at ville tabe sig selvom de var på grænsen eller allerede var undervægtige.

Som mange nok ved, risikerer man at få sygdommen anorexi når man tvinger sig selv til at ikke spise noget hver dag.

Nu er det utrolig moderne at være tynd, det forstår jeg ikke. Jeg har selv haft det meget dårligt med mig selv - selvom jeg er normalvægtig. Fordi alle andre var tyndere end mig - og jeg ville selv være undervægtig, heldigvis tog jeg mig sammen, tænkte mig om, og valgte en anden måde at få det bedre på.

Jeg stødte på en hjemmeside i dag, og jeg blev chokeret over dets formål: *link fjernet*
Kig evt. på "de bedste tips"

Det er en side, hvor man får vejledning og inspiration for at blive anoretikker. Det er langt ude!

Der er en fra min egen familie som havde anorexi. Hun blev heldigvis rask efter 2 år! Men nu er hun desværre overvægtig, det skyldes at hun ikke kan tabe sig mere. Sygdommen havde simpelthen ødelagt det hele, så kroppen holder på fedtet så meget som den kan, da den har været udsat for en periode uden mad.

Så selvom du vil blive rask efter at have haft anorexi, vil du aldrig blive helt som før.

Men det kan sagtens gå galt - mange er døde af det.

Og mens man bliver afhængig af det, så bliver man helt sløv, man kan ikke noget som helst du er hele tiden træt, og det gør kun livet mere surt!

SÅ tænk over det en ekstra gang! Lyt til de GODE og SUNDE råd ang. vægttab, hvis lægerne anbefaler at ikke tabe sig mere - så er der en grund til det.

Hvis det er fordi du vil se mere attraktiv ud - så træn din krop - men spis godt ved siden af! :-)

16 år3. januar 2008 kl. 16:08
re: Lad vær med at blive undervægtig
Godt råd
16 år3. januar 2008 kl. 23:36
Blob,
pas på med at sætte sådan et link ind et sted som dette her.
- jeg er anoretiker, og jeg kunne slet ikke lade være med at gå ind på siden , .. og jeg syntes faktisk den er god..

Bare en tanke ...
16 år4. januar 2008 kl. 14:32
ja få da lige det link væk :/ please!
16 år4. januar 2008 kl. 17:33
link hermed fjernet
16 år4. januar 2008 kl. 17:42
Tak Lone..
16 år5. januar 2008 kl. 14:06
Det tænkte jeg ikke på. Det må du meget undskylde. :-(
16 år7. januar 2008 kl. 22:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });