Så er jeg her igen

Du læser en tråd i debat > vægttab

Så er jeg her igen
Hejsa.
Det er rigtig længe siden jeg har været inde på madital. Og nu efter jul, kan det godt være jeg vil tage fat på slankekuren igen! Jeg havde regnet med at have taget rigtig meget på. Og da jeg ikke har nogen vægt selv, så prøvede jeg hurtigt at veje mig hos 2 andre, og det viste sig at min vægt var nede på 60-61 kg. Så det er jo godt nok.

Mit kommende mål er at tabe mig så jeg vejer 55 kg. Jeg håber jeg kan få taget mig sammen nu, for nu kommer alle de der vaner igen. ;-)

Er der andre som mig som skal til at gå på kur igen? Og ikke rigtig kan få taget sig sammen?

Det er lidt svært at komme ud og få rørt sig når det er så koldt!!!!
16 år3. januar 2008 kl. 12:16
re: Så er jeg her igen
Hej og velkommen igen her *S*

Jeg er også en af dem der er kommet igen efter rigtigt langt tid her (ca et år) ..... min vægt siger jo så en hel del mere (115,1) .... men jeg er så heldig at familien vil være med på det der synd kost *SG*

Og det med motionen ... ja det er godt nok svært at komme ud og få sig rørt her i kulden ... men jeg har så været i genbrug over en periode og været så heldig at finde kondicykel, stepper m.m. .... så nu kan jeg sidde ovenpå i varmen og få min motion *S* .... meeeeen .. skal lige tage mig sammen til at tage mig den tid og få dem brugt ... men mon ikke jeg kan finde en-to-tre dage om ugen ... der er jo ingen der siger det skal være hver dag man skal.

16 år3. januar 2008 kl. 12:24
Ja, mon ikke jeg kender det!

Velkommen til, i øvrigt.

Hvis det bare er motivationen til motionen det kniber med, så drop panikken. Sæt dig i en god lænestol og læs en masse om motion på nettet og i blade eller se det i TV. Tal med venner, familie og bekendte om deres motion og om problemet med at blive motiveret. Tænk over hvilke tidspunkter der vil passe dig bedst og hvilken motionsform du vil få mest fornøjelse af (iform.dk har en lille test som angivelig skulle kunne hjælpe med at finde den rigtige motionsform til netop een selv. Der var ikke noget resultat på min søgning).

Hele øvelsen er mental og når den er gennemført, så er du motiveret.

Hvis det er motivationen til vægttabet som sådan du har problemer med, så bør du lige granske igennem hvorfor du overhovedet vil tabe dig. Skriv det ned på et stykke papir så du kan læse det igennem mange gange indtil din kur er ovre: hvad regner du med at opnå ved vægttabet (gerne 10 punkter), hvorfor betyder det noget for dig? Hvorfor er det vigtigere end at fortsætte din nuværende niveau af ladhed og slikmundethed? Med tilstrækkelig gode grunde skal motivationen nok komme.

PS. Jeg har opdaget at man ikke skal tænke. Man skal på forhånd fastsætte et tidspunkt (enten fast eller fra motionsdag til motionsdag) hvor man så finder sit tøj frem, klæder om. Først når du står udenfor (eller sidder på cyklen etc) tænker du på selve motionen - og da tager du det også lidt af gangen. "Jeg skal ned til svinget, så er jeg varm" eller "De første 4 minutter er opvarmning".

Endelig er musik jo dejligt at have med. Find noget i en god rytme som du kan lide - det hjælper at sætte det på inden man går igang eller endda inden man tager tøjet på.

Fidusen er som sagt: tænk ikke fremad. Prøv ikke at overskue den motion du skal gennemføre. Vær i nuet, tænk på at gennemføre det næste trin i rækken af trin som leder hen til og igennem motionen.

Giver det mening?
16 år3. januar 2008 kl. 13:05
hej hej, ja jeg har også haft en lille pause herinde fra, som jeg godt nok tog på af men ikke så meget som jeg havde forventet eftersom det har været jul og jeg ikke har holdt mig tilbage, faktisk fatter jeg slet ikke jeg kun tog 700 g på... meeen det er motiverende jeg tager fat igen nu:)

vi mangler jo ca det samme blob.. måt mål er bare 53...

kh dutti
16 år3. januar 2008 kl. 14:25
hej blob

jo det kan være svært når det stormer og sjask regner.
men så er det på med skitøjet og så er det jo dejligt når man er komme ud og ikke fryser ;O)

har selv lige i dag bestilt nyt badetøj ,så nu har jeg ikke flere undskyldninger for ikke at gå ned i hallen om torsdagen . så så snart jeg har det begynder jeg igen for min badedragt er alt for stor ;O) senere begynder jeg nok også om tirsdagen og så gå ture til hverddag.
lise
16 år3. januar 2008 kl. 16:29
Uh ja. Jeg var hurtig ude og gå en tur, og der er sne overalt her. Brrrr....

Det er så koldt at jeg fik hovedpine af kulden!!!
16 år3. januar 2008 kl. 17:16
var lige nede og købe vinterstøvler idag .... så nu har jeg SLET ingen undskyldninger for ikke at få ud *G*
16 år3. januar 2008 kl. 23:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });