Et nyt år og en ny start

Du læser en tråd i debat > vægttab

Et nyt år og en ny start
Jeg er ny herinde. Jeg vil have vægten ned nu. Den stiger hele tiden og det vil jeg ikke længere være med til. Jeg fik et gavekort til tøj i julegave og det vil jeg glæde mig til at bruge.
16 år1. januar 2008 kl. 11:33
re: Et nyt år og en ny start
Hej Slank 2008,

Tanken om pænt tøj kan godt få os til at ryste på hovedet, når chokoladerne bliver budt rundt, ikke?

Dette er et rigtig godt sted at få støtte, opmuntring og - nogle gange - et lille kærligt los i den rigtige retning. Velkommen og godt nytår!

Venlig hilsen

Maddie
16 år1. januar 2008 kl. 12:41
Ja det med tøjet er en god motivationsfaktor. Jeg ved heller ikke hvor mange gange jeg har stået i prøverummet og bandet og faktisk er blevet helt ked af det når jeg står med de der bukser, som faktisk så ret store ud og jeg kan SLET ikke få dem op over røven. Så tænker man netop at nu skal det være, men derfor kan det stadig godt være svært at "huske" det når der er chokolade på bordet. Men så er det godt at være lidt aktiv her på siden. Ved at give gode råd til andre og holde fokus dagligt på mad og gode vaner, så bliver man holdt til ilden konstant.

Så velkommen til og må 2008 blive det år vi bliver slanke :-)
16 år1. januar 2008 kl. 14:48
Velkommen til.

Jeg startede i juli 2007 og har tabt mig cirka 15 kilo. +/- det løse efter julen som jeg ikke har helt styr på endnu.

Det som hjalp mig meget på et tidspunkt var at jeg skrev en seddel (et kort på kredit-kort størrelse faktisk - som jeg havde i pungen og som jeg læste mindst 1 gang om dagen i starten).

Sedlen indeholdt top 10 ting som ville ske når jeg havde tabt mig. Min personlige top 10 ting. Det var ting som at jeg kunne købe stangtøj, at jeg ikke længere skulle blive ked af det når jeg prøver tøj, at jeg kunne holde ud til at lege med børnene og så videre og så videre.

I starten skal man læse den mindst 1 gang om dagen - helst 2. Den må gerne hænge på opslagstavlen, ligge på din desktop og andre stedet hvor du ser den dagligt. Og når man så ryger ind i den der enormt fristende skål chokolader eller flødesovs eller hvad det nu er som kan friste een over evne (eller når man ryger ind i den krise som altid kommer under en kur), så har man indøvet sine gode grunde til at ville tabe sig - og dem kan man så sige som en slags mantra. "Hvis jeg spiser det her - så opnår jeg ikke at kunne købe stangtøj" og "Er det virkeligt værd af ofre leg med børnene for?".

Det er en måde at motivere sig selv på, som er positiv. I stedet for "nej hvor er jeg en taber hvis jeg spiser dette/spiste dette".

Håber du kan bruge det til noget - det hjalp mig!! Og held og lykke med dit tab.
16 år1. januar 2008 kl. 17:42
Hej Slank2008.
Jeg fik også et par bukser i julegave, som egentlig passede mig ganske fint, men blev alligevel byttet til et par i mindre størrelse. Jeg kan forhåbentligt snart passe dem igen!

..håber du når dit mål - og velkommen på siden, men jeg er også selv netop lige oprettet i dag :)
16 år1. januar 2008 kl. 17:43
Tusinde tak allesammen og tak de rigtig gode råd!
16 år1. januar 2008 kl. 20:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });