#2 af KarinaHadsten (slettet)
hvilke kure bruger I?
Du læser en tråd i debat > vægttabKarinaHadsten (slettet)
re: hvilke kure bruger I?
Jeg bruger egentlig ikke nogen speciel kur. Jeg har tidligere været både på vægtkonsulenterne og på Lene Hansson og jeg synes at begge kure har nogle gode principper, men jeg er ikke god til at leve efter et skema og ikke mindst kan jeg ikke ret godt med at der ikke er plads til afvigelser.
Så det jeg gør nu er at jeg er meget bevidst om at få grøntsager både til frokost og aften. Og så godt med frugt ind imellem. Og så går min kur faktisk mest ud på at overholde det energiindtag, som siden fortæller mig jeg skal holde for at nå de mål jeg taster ind.
For mig virker det mest rigtigt med de forholdsvis løse rammer, som giver plads til at jeg kan skeje ud, men så betyder det bare at aftensmade skal være virkelig grøn.
Så det jeg gør nu er at jeg er meget bevidst om at få grøntsager både til frokost og aften. Og så godt med frugt ind imellem. Og så går min kur faktisk mest ud på at overholde det energiindtag, som siden fortæller mig jeg skal holde for at nå de mål jeg taster ind.
For mig virker det mest rigtigt med de forholdsvis løse rammer, som giver plads til at jeg kan skeje ud, men så betyder det bare at aftensmade skal være virkelig grøn.
16 år14. december 2007 kl. 21:08
KarinaHadsten (slettet)
Hov nå ja forresten - velkommen til og held og lykke med kuren. Jeg er selv ret ny - har tabt 5 kilo og har 15 igen.
16 år14. december 2007 kl. 21:09
bruger slettet
hej karina, tak for det :)
sådan har jeg det også. skemaer på den måde, og ting man ikke må spise, det går bare ikke for mig heller.
har du prøvet slanke piler eller noget i den dur ?
sådan har jeg det også. skemaer på den måde, og ting man ikke må spise, det går bare ikke for mig heller.
har du prøvet slanke piler eller noget i den dur ?
16 år14. december 2007 kl. 21:12
iakob
Velkommen til, hårtotten.
Jeg følger ligesom Karina ikke nogen speciel kur af stort set de samme årsager. Det og så at jeg ikke har meget fidus til base-syre-mad og lev-af-grapefrugt-kure og fornægt-din-kartoffel. Efter min mening virker disse kure (hvis de overhovedet virker) af den simple årsag at man indtager mindre end man motionerer. Men til gengæld tror jeg ikke at disse kure er specielt sunde.
Jeg prøver i stedet såvidt muligt at følge sundhedsstyrelsens kostråd og så i øvrigt at få smileys her i programmet i hvert tilfælde over en periode på 14 dage (og længere perioder). Især fisk, frugt, vand samt energi- og fedtfordling holder jeg øje med - ud over energiunderskud, naturligvis.
Desuden har jeg læst lidt i Beck's bog om at tænke som en tynd person - og har også ønsket mig Tankekuren (The no-diet diet) i julegave. Det er et forsøg på at lave mine vaner og tankegange om, så jeg kan blive fri af nogle af de ting som har fået mig til at spise for meget mad.
Jeg følger ligesom Karina ikke nogen speciel kur af stort set de samme årsager. Det og så at jeg ikke har meget fidus til base-syre-mad og lev-af-grapefrugt-kure og fornægt-din-kartoffel. Efter min mening virker disse kure (hvis de overhovedet virker) af den simple årsag at man indtager mindre end man motionerer. Men til gengæld tror jeg ikke at disse kure er specielt sunde.
Jeg prøver i stedet såvidt muligt at følge sundhedsstyrelsens kostråd og så i øvrigt at få smileys her i programmet i hvert tilfælde over en periode på 14 dage (og længere perioder). Især fisk, frugt, vand samt energi- og fedtfordling holder jeg øje med - ud over energiunderskud, naturligvis.
Desuden har jeg læst lidt i Beck's bog om at tænke som en tynd person - og har også ønsket mig Tankekuren (The no-diet diet) i julegave. Det er et forsøg på at lave mine vaner og tankegange om, så jeg kan blive fri af nogle af de ting som har fået mig til at spise for meget mad.
16 år14. december 2007 kl. 21:30
KarinaHadsten (slettet)
Hmmm for mange år siden - da jeg var omkring de 20 prøvede jeg Nupo slankepulver og vist også nogle fiberpiller, som skulle give mæthedsfornemmelse. Men jeg må indrømme at jeg siden er blevet klogere på at der ikke findes nogen genvej. Det handler om viljestyrke. Og så handler det også meget om vaner kan jeg se på mig selv nu. Som jeg har skrevet i en anden tråd, så har jeg succes med at have chokolade i huset uden at spise af det. Jeg er også begyndt at tænke over om jeg bliver mæt mens jeg spiser. Så jeg spiser mig aldrig OVER-mæt. Det betyder også at jeg nogle gange levner noget på min tallerken. Det er jo ikke sådan vi er opdraget. Man skal spise op, men hvorfor egentlig hvis vi ikke er sultne mere eller måske ligefrem får ondt i maven hvis vi spiser det sidste.
Så for mig handler det meget om at få nogle gode vaner. Heldigvis elsker jeg alle former for grøntsager, så det er ikke noget problem. Det er mere at få familien med på vognen. Ikke at de skal tabe sig, men de ville jo have godt af den sunde mad også.
Men jeg vil da ikke udelukke at pulver og piller kan hjælpe nogle, men for mig virker det ikke som den rigtige vej frem.
Så for mig handler det meget om at få nogle gode vaner. Heldigvis elsker jeg alle former for grøntsager, så det er ikke noget problem. Det er mere at få familien med på vognen. Ikke at de skal tabe sig, men de ville jo have godt af den sunde mad også.
Men jeg vil da ikke udelukke at pulver og piller kan hjælpe nogle, men for mig virker det ikke som den rigtige vej frem.
16 år14. december 2007 kl. 21:31
bruger slettet
jakob det lyder da som en rigtig god ide . Du har nok ret i det med alle de kure der. folk laver måske tit sin helt egen kur, så den passer til en selv..
Karina jeg har bare hørt om flere forskellige som har prøvet. også med forskellige udslag. dvs nogen tabte sig, og andre gjorde ikke..
nu noget andet. jeg ved godt jeg burde ligge det i et af de andre rum, men nu var jeg lige så godt igang her.
jeg har prøvet at taste ind hvad jeg har spist idag. den har skrevet hvor meget underskud jeg har, men hvor komme det underskud fra? forstår i mit spørgsmål? :)
og hvad vil det egentlig sige at min dagbog er åben? kan i se min dagbog, eller hvordan?
Karina jeg har bare hørt om flere forskellige som har prøvet. også med forskellige udslag. dvs nogen tabte sig, og andre gjorde ikke..
nu noget andet. jeg ved godt jeg burde ligge det i et af de andre rum, men nu var jeg lige så godt igang her.
jeg har prøvet at taste ind hvad jeg har spist idag. den har skrevet hvor meget underskud jeg har, men hvor komme det underskud fra? forstår i mit spørgsmål? :)
og hvad vil det egentlig sige at min dagbog er åben? kan i se min dagbog, eller hvordan?
16 år14. december 2007 kl. 21:54
tynd74
hej haartotten
jeg kører efter tallerken modellen.
eller som følger:
150gram kartoffel, ris eller pasta
100-125g kød og resten grøntsager
jeg får også lidt sovs men det er jævnet med majsstivelse. lavet på kartoffelvand og skummetmælk
og diverse knorr sauce er lavet uden fedtstof.
jeg har nu tabt 20,8kg på denne måde.
mit kcal indtag er ca 1500-1800kcal daglig. og det har jeg tabt mig fint på.
jeg kører efter tallerken modellen.
eller som følger:
150gram kartoffel, ris eller pasta
100-125g kød og resten grøntsager
jeg får også lidt sovs men det er jævnet med majsstivelse. lavet på kartoffelvand og skummetmælk
og diverse knorr sauce er lavet uden fedtstof.
jeg har nu tabt 20,8kg på denne måde.
mit kcal indtag er ca 1500-1800kcal daglig. og det har jeg tabt mig fint på.
16 år14. december 2007 kl. 22:40
bruger slettet
hej lise.. okay, kan hører på jer alle sammen at i har jeres små metoder alle sammen, og at det lykkedes for jer . det er rigtig godt!
jeg har summet rundt og læse her på siden, og det ser ud til at være en fin side, hvor der bliver diskuteret både det ene og det andet.. og lidt mere af det ene :)
jeg har summet rundt og læse her på siden, og det ser ud til at være en fin side, hvor der bliver diskuteret både det ene og det andet.. og lidt mere af det ene :)
16 år14. december 2007 kl. 23:02
dutti (slettet)
det var fornuftigt du lige kigger dig omkring, du må da også ha været ved at dø af sult på 500 kCal puha... jeg prøver bare at golde mig imellem 3500-5000 kJ/850-1200 kCal hver dag, og skulle der ryge noget lækkert ned, gør det ikke noget, for så må jeg bare udskifte noget andet, så regnskabet passer, men indimellem tager jeg en dag hvor jeg spiser nøjagtigt hvad der passer mig ellers bliver det for surt...
men jeg håber du finder en løsning der passer lige for dig, jeg er hvert fald blivet rigtig glad for at være herinde, har tbt 2 kg indtil videre og det er jeg glad for
:-)
men jeg håber du finder en løsning der passer lige for dig, jeg er hvert fald blivet rigtig glad for at være herinde, har tbt 2 kg indtil videre og det er jeg glad for
:-)
16 år15. december 2007 kl. 16:15
er ny herinde så håber i svare indlæget så jeg kommer godt igang ..:)
jeg er en ung pige som desværre er for tyk..
jeg har prøvet adskillige kure, og kører lige nu på 500kcal kuren..
-Hilke former for kure bruger i andre?