#2 af bruger slettet
Overspisere kontra anorektikere
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Overspisere kontra anorektikere
:-)
16 år11. december 2007 kl. 08:10
iakob
Kami - du har så uendelig ret. Det her sted har været et godt sted fordi vi har talt pænt til hinanden - og støttet hinanden. Vi skulle jo nødigt få brug for en moderator.
Når diskussionen holder op med at være sober, så er der alligevel ikke nogen som hører efter mere. Så kan man jo lige så godt spare sig besværet med at skrive, ikke sandt? ;-)
Når diskussionen holder op med at være sober, så er der alligevel ikke nogen som hører efter mere. Så kan man jo lige så godt spare sig besværet med at skrive, ikke sandt? ;-)
16 år11. december 2007 kl. 11:49
Muumin (slettet)
Enig, men ja: sikke en problematik!
Anorektikere har generelt ikke noget at gøre her. der findes, har jeg hørt, masser af sider der henvender sig til anorektikere, der gerne vil være endnu tyndere (og livstruede på deres måde). Måske er det "sundere" for dem at være her, måske afskrækker det dem mere, jeg ved det ikke. Jeg synes ikke de hører til here, de stakler, men internettet er (gudskelov) et frit sted, og der er mange fornuftige mennesker i dette forum, hvis hovedformål, det skal vi aldrig glemme, er at
HJÆLPE HINANDEN
Så, kære overspisere og kære anorektikere (jeg tæller til første gruppe) vi kan godt få et naturligt og problemløst forhold til vores mad og kroppe. Jeg tror på det, men ved også at det kræver en vis indsats, uanset om man skal op eller ned på vægtskalaen for at ramme dette punkt.
Vi kan godt!
Anorektikere har generelt ikke noget at gøre her. der findes, har jeg hørt, masser af sider der henvender sig til anorektikere, der gerne vil være endnu tyndere (og livstruede på deres måde). Måske er det "sundere" for dem at være her, måske afskrækker det dem mere, jeg ved det ikke. Jeg synes ikke de hører til here, de stakler, men internettet er (gudskelov) et frit sted, og der er mange fornuftige mennesker i dette forum, hvis hovedformål, det skal vi aldrig glemme, er at
HJÆLPE HINANDEN
Så, kære overspisere og kære anorektikere (jeg tæller til første gruppe) vi kan godt få et naturligt og problemløst forhold til vores mad og kroppe. Jeg tror på det, men ved også at det kræver en vis indsats, uanset om man skal op eller ned på vægtskalaen for at ramme dette punkt.
Vi kan godt!
16 år3. januar 2008 kl. 13:23
InIm (slettet)
Kami13 - Tak for et godt indlæg.
16 år3. januar 2008 kl. 14:15
bruger slettet
hmmm .. syntes det her indlæg er lidt svært ..... men jeg har nu også selv en datter der har lidt af mild anoreksi ... der hvor mit problem kan sammenlignes med anorektier er ... at jeg skal spisse tit og lidt ... og det er da også de små måltider "hele" tiden der hjalp hende igang med at spise igen
Men er man herinde som anoreksier og vil tabe mig .. syntes jeg heller ikke de skal være her .... men derimod ... er de her fordi nogen af dem gerne vil have hjælp til at komme igang med at spise igen .. kan jeg ikke se det forkerte i det
Siden hedder jo heller ikke noget slanke noget ... men derimod madital
Og som anorektier ... må det vel også være vigtigt at vide noget om hvad og hvormeget der er i hvad ... for at de stille og roligt kan spise igen ... og her kan de jo få en masse informationer om meget
Lige en tanke
Men er man herinde som anoreksier og vil tabe mig .. syntes jeg heller ikke de skal være her .... men derimod ... er de her fordi nogen af dem gerne vil have hjælp til at komme igang med at spise igen .. kan jeg ikke se det forkerte i det
Siden hedder jo heller ikke noget slanke noget ... men derimod madital
Og som anorektier ... må det vel også være vigtigt at vide noget om hvad og hvormeget der er i hvad ... for at de stille og roligt kan spise igen ... og her kan de jo få en masse informationer om meget
Lige en tanke
16 år3. januar 2008 kl. 15:16
bruger slettet
hvis jeg lige må være med?
vil gerne først sige at det måske er rigtig at nogen af os ikke bør være her. men vi er her stadig, og det skyldes ikke kun at vi vil tabe os osv. men når man først er kommet igang med at tælle kalorier så kan man ikke stoppe igen. tror mange kender til det med at man begynder med at spise chokolade? man kan ikke holde igen, og fortsætter man hver dag så mangler det hvis man stopper.
det måske en ringe sammenligning , men man bliver desværre lige så afhængig af det her som af at spise chokolade..
kan kun tale for mig selv, men jeg er faktisk begyndt at bruge det lidt mere konstruktivt, og spise mere, men som en anden sagde så det stadig vigtigt man kan kontrollere hvad man spiser.
har fået trusler om indlæggelser, så måske slipper i snart for mig, men hvis ikke, så håber jeg at vi andre ( for er ikke den eneste herinde) også kan få lov at være her, hvis vi opfører os diplomatiske. om vi så er her for at tage på eller tabe os. husk på at det hele jo er psykisk og man gør mange ting der ikke er helt smarte hvis man i forvejen er lidt ustabil..
vil gerne først sige at det måske er rigtig at nogen af os ikke bør være her. men vi er her stadig, og det skyldes ikke kun at vi vil tabe os osv. men når man først er kommet igang med at tælle kalorier så kan man ikke stoppe igen. tror mange kender til det med at man begynder med at spise chokolade? man kan ikke holde igen, og fortsætter man hver dag så mangler det hvis man stopper.
det måske en ringe sammenligning , men man bliver desværre lige så afhængig af det her som af at spise chokolade..
kan kun tale for mig selv, men jeg er faktisk begyndt at bruge det lidt mere konstruktivt, og spise mere, men som en anden sagde så det stadig vigtigt man kan kontrollere hvad man spiser.
har fået trusler om indlæggelser, så måske slipper i snart for mig, men hvis ikke, så håber jeg at vi andre ( for er ikke den eneste herinde) også kan få lov at være her, hvis vi opfører os diplomatiske. om vi så er her for at tage på eller tabe os. husk på at det hele jo er psykisk og man gør mange ting der ikke er helt smarte hvis man i forvejen er lidt ustabil..
16 år3. januar 2008 kl. 15:47
bruger slettet
der vil jeg give sivsiv lidt ret ... jeg er af den mening .. at vi overvægtige skal lære at have et normalt forhold til mad .. akkurat lige som anorektier .... vi har bare det modsatte problem .. vi overspiser
Men må da også indrømme at det er lidt træls at se de "små" tøser på 60 kilo ... der stadig vil tabe sig ... her sidder jeg og kunne da godt tabe deres vægt ... vejer 115 og jeg er 165 høj ... hmmmm ... men alligevel .. der skal være plads til alle herinde ... det er jo ikke en gruppe hvor man SKAL veje AAAAAAALT for meget *S*
Lige en tilføjning
Men må da også indrømme at det er lidt træls at se de "små" tøser på 60 kilo ... der stadig vil tabe sig ... her sidder jeg og kunne da godt tabe deres vægt ... vejer 115 og jeg er 165 høj ... hmmmm ... men alligevel .. der skal være plads til alle herinde ... det er jo ikke en gruppe hvor man SKAL veje AAAAAAALT for meget *S*
Lige en tilføjning
16 år3. januar 2008 kl. 23:34
Lige i tiden er det dog som om at der sker noget nyt her inde. Fra det stort set kun har været overvægtige der har været aktive i forummerne, til at der pludselig er nogle meget tynde unge piger som også søger forståelse for deres sag. Så fra at vi alle var overvægtige og havde samme fælles udgangspunkt nemlig overspisningen som fjende, til at vi skal til at rumme en ny gruppe af spiseforstyrrede som vi ikke kender så meget til på egen krop. Det giver nogle problematikker, da anoreksiramte ikke altid har det samme verdenssyn som overspisere har.
Det jeg så bliver så ked af, er at det ikke er alle her inde der formår at svare hinanden på en sober måde. Jeg bliver også ked af at se at de unge piger er ved at sulte sig ihjel, men det giver ikke mig ret til at svine dem til. De sidder jo heller ikke og skriver, at vi er nogle fede svin der er ved at spise sig ihjel. For vi ved jo lige så godt som de gør, hvad konsekvenserne er af vores spiseforstyrrelse. En nedslidt krop, astma, dårlig kondi, dårlig kredsløb og en tidlig død.
Det er som om det er mere acceptabelt at være overvægtig herinde end at være undervægtig. Denne side er et redskab for os alle, og vi skal alle være her. Jeg sidder da også og får helt ondt af de piger der er ved at spise sig selv ihjel. Men det giver mig ikke tilladelse til at svine dem til. Er der nogen der skriver noget himmelråbende åndsvagt, så klap lige hesten, og kig den anden vej. Tag julebrillerne på og vis overbærenhed med hinanden.