Weeeee......

Du læser en tråd i debat > vægttab

Weeeee......
Endelig kom mit BMI under de famøse 30, helt præcis 29,9. Ikke meget, men det er trods alt under. Det er jo helt fantastisk, så venter december måned, som jeg faktisk ikke frygter men ser som en udfordring. Målet er så at jeg juleaftensmorgen vejer 73,0 kilo og det ser faktisk ikke ud til at være urealistisk. Jeg cykler til og fra arbejde de dage vejret tillader det (ca. 10 km. hver vej). Når december er overstået kommer det store projekt RYGESTOP pr. 1. januar 2008 (altså ikke på slaget midnat, men når jeg vågner 1. januar). Manden er også med på ideen, så det går bare derudaf.
Bettina
16 år27. november 2007 kl. 12:51
re: Weeeee......
TILLYKKE!!!

Det er bare så godt - nu figurerer du ikke længere i statistikken over de ekstrem fede. Stærkt gået!

Også stært at du vil stoppe rygning og godt at du har støtte. Er du på nogen form for plastre, forum, støttepædagog i forhold til rygestoppet?

Hvad gør du med julen, rent vægtmæssigt? Fortsætter du kuren, holder du pause bare den 24. og den 31 december eller hvordan?

Endnu engang tillykke... super!
16 år27. november 2007 kl. 21:21
Hej Bettinae!
Tillykke fra mig også! Det er flot!
God beslutning med rygestop, jeg ønsker dig held og lykke med det.
Jeg vil også gerne høre om hvordan du gør det og om hvordan du har det undervejs i den første svære tid.
16 år27. november 2007 kl. 23:36
Tak tak. Jeg er også bare så glad for at det er lykkedes at komme under de magiske 30. M.h.t. kuren, så fortsætter jeg (for mig egentlig ikke en kur, men en regulær livsstilsændring). I vores familie har vi hele 4 dage i forbindelse med julen, der er de helt store faldgrupper. Jeg har tænkt mig at smage LIDT af det hele og tage det med ro, så håber jeg at jeg i det mindste kan holde vægten hen over juledagene, det må være målet i sig selv. Vi skal til mine svigerforældre, så jeg regner med at jeg i løbet af juledagene skal ud og gå nogle lange ture i skoven med børnene og hunden, så er motionen i det mindste ikke sat helt på standby. De andre år har jeg jo nok mest være forfalden til at sætte mig i sofaen og fortsætte julehyggen. Jeg har også tænkt mig at tage løbeskoene med for jeg kan jo ligeså godt udnytte at jeg har mange til at kigge efter børnene mens jeg løber en ½ times tid.

Nytårsaften er straks værre, men igen er målet at jeg spiser lidt af det hele, og når jeg vågner nytårsmorgen skal det jo også være uden cigaretter. Så mon ikke det kunne inspirere til at gå eller løbe en tur :-)

Jeg er i øjeblikket igang med at læse en bog, og når jeg er færdig med den skal jeg igang med en bog der hedder "ENDELIG IKKE RYGER", den har jeg fået fortalt er super ved et rygestop. Jeg har i første omgang ingen planer om at bruge plaster eller noget som helst andet, jeg ryger jo ikke så meget (max. 5 om dagen). Det er jo lykkedes for mig at tage en KOLD TYRKER under begge graviditeter, så mon ikke jeg skal kunne klare det igen?

Hav en rigtig god dag :-)
16 år28. november 2007 kl. 08:04
Den bog brugte min mor til at komme ud af rygningens klør efter 35 år som storryger.

mMen hvis den er lige så svær at læse som hans anden bog "Endelig slank" så kan du godt sætte god tid af til projektet. For hold da op hvor han væver uden at komme videre.
16 år28. november 2007 kl. 13:08
Hvis du har brug for nogle gode råd til at komme igennem de 4 juledage - især julemiddagen - så har du nogen her:

1. Læg kniv og gaffel fra dig mellem hver mundfuld. Så spiser du langsommere.

2. Øs den portion op som du vil have. Når det er spist, så rejs dig fra bordet og gå lidt væk fra det - evt i et andet rum. Kik efter børnene, gå på toilettet, hjælp i køkkenet. Bare tag en lille pause så du får lidt tid til at føle dig mæt.

3. Læg din serviet i tallerken inden du rejser dig. Det er endnu et tegn til dig selv om at du er færdig med at spise.

Disse råd kan man vel også bruge i en vis udstrækning til julefrokost og buffet, men det er lidt vanskeligere idet man ikke får alt det man skal have at spise, på een gang. Jeg kunne selv godt bruge nogle fif til julefrokosten, så man kun spiser det man har planlagt, men her er 2 fif:

1. Læg kniv og gaffel fra dig mellem hver mundfuld. Så spiser du langsommere.

2. Hvis der er salater, så tag først deraf og lad grøntsagerne fylde halvdelen af din tallerken.
16 år28. november 2007 kl. 19:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });