Gode råd ?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Gode råd ?
Hej jeg er en pige på 17 år, som gerne vil tabe et par kg inden jul. Desværre er min vægt meget yoyo agtig, har tabt mig ialt 2 kg indtil videre.
Jeg arbejder i en bager, og "desværre" må vi gerne spise af kagerne, nogen der ved hvordan man kan lade være med at spise alle de usunde ting ?
17 år26. november 2007 kl. 16:55
re: Gode råd ?
først.. du har da ikke behov for at tabe dig? :)

hvis du sørger for at have en masse frugt med på arbejde, og tager det når du får lyst til kage, så tror jeg du kan undgå det.. abre tænk på hvor sund du er når du tager det istedet.. ;)
17 år26. november 2007 kl. 17:29
Nej, du har ikke behov for at tabe dig, du spiser heller ikke særlig meget? måske skal du spise lidt mere, for at sætte din forbrænding op
17 år26. november 2007 kl. 19:54
Uanset om du behøver tabe dig eller ej, så er det jo ikke særlig sund at gå amok i en bagerbutik.

Du kan medbringe frugt - f.eks. smager en banan ovenpå nybagt brød fantastisk!!!! Sørg for at det er brød med kostfibre i - så skulle det gerne holde dig mæt.

Lad være med at spise mellem dine måltider. Heller ikke småkager. Spørg istedet om du må tage et par stykker med hjem - og nyd dem så derhjemme om aftenen i stedet. Så er der jo loft over hvor mange du spiser.

Jeg ved ikke præcist hvad du mener med yoyo agtig (det er et udtryk jeg har hørt brugt om folk som taber sig kilovis på en kur og så tager dem på igen efter kuren i en ond cirkel) - men hvis du vejer dig dagligt så vil du se en meget savtakket kurve - det er helt normalt.

Her er et udsnit af min kurve til sammenligning:
brunsgaard.dk

De skrå røde streger en mine mål - en kilo over 14 dage. Så du kan se at der er nogle gevaldige udsving på de daglige målinger, men tendensen (hældningen af den tilnærmede kurve mellem punkterne) er helt klar nedadgående.
17 år26. november 2007 kl. 20:01
jeg har behov for at tabe mig jo,
vi må ikke tage noget med hjem derfra, men jeg har tænkt mig at mit nytårsfortsæt skal være at jeg ikk må spise: slik, is, chips, sodavand, kage, junkfood .... you name it . Fra den 1. januar til den 20. september. Det blir hårdt, men håber jeg kan finde viljen til det.
16 år28. november 2007 kl. 18:00
Hm...

En arbejdskollega af min havde et væddemål med sine børn om at ingen af dem skulle spise slik eller chokolade i et helt år. Bortset fra bestemte tidspunkter - den 24. december og på deres fødselsdage, tror jeg var undtagelserne.

Men ja, det bliver hårdt. Spændende at se om du kan holde det. Vil du have dage hvor du gerne må spise lidt? Eller skal du helt tørlægges?

Hvorfor stoppe i september? Hvorfor ikke starte nu?
16 år28. november 2007 kl. 18:56
jeg venter med at starte til efter nytår, og mit mål er at holde det til september. Hvis jeg kan holde det længere tid er det selvfølgelig suverænt. Jeg må gerne spise slik til fødselsdage & fester. Men kun i små mængder
16 år28. november 2007 kl. 20:05
Hej Stiina babe

Jeg er enig med iakob. Hvorfor venter du til efter nytår? Har du nogen grund til at udsætte det?

Og så kunne du måske overveje at finde et andet job? Jeg tænker, at fristelsen bliver meget stor hver dag, når du arbejder i en bagerbutik. Det er lidt ligesom at sætte en, der lige er holdt op med at ryge, til at sælge cigaretter.

Anna
16 år29. november 2007 kl. 08:54
Hej!
Når jeg er ved bageren tænker jeg tit på hvordan man kan lade være med at rå guffe af alle lækkerierne. Jeg kunne i hvert fald ikke arbejde ved en bager, for uanset alle mine gode intention
16 år29. november 2007 kl. 10:23
jeg kan ikke skifte arbejde, for er næsten lige startet derude, og de er simpelthen så søde ved mig. Så jeg må bare hænge i & så kun spise det sunde brød vi har derude.
16 år29. november 2007 kl. 20:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });