Lørdagsvejning.

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lørdagsvejning.
Endelig under 80, for at være helt præsis 79,6 kg. YES!!!
Hold op hvor er jeg bare så glad. Min vægtkurve er godt nok noget savtakket efterhånden, men jeg har dog, på et hængende hår, holdt mig indenfor målet.
Jeg havde næsten opgivet at nå mit julemål, (77 til d. 22-12) men det er ligesom det er kommet indenfor rækkevidde igen :-) Nu må vi se, jeg vil også væreglad for lidt mindre.
Det er gået meget langsomt på det sidste og jeg tror jeg ved hvorfor. Jeg har simpelthen spist alt for mange æbler uden noget til. Det vil jeg prøve at ændre på ved altid at spise et stk. knækbrød el. ½ stk. rugbrød til. Og så ellers holde lidt igen med de æbler generelt (meget svært dog) og spise en buket blomkål istedet :-(
Men det kan jo ikke nytte noget for selvom æbler er super sunde så er der altså meget kulhydrat i.
Kan I alle have en super weekend. Knus fra Vibse ;-)
17 år24. november 2007 kl. 09:37
re: Lørdagsvejning.
Tillykke med den gode måling - super at høre at du stadig er frisk og ved godt mod på dit julemål!

God weekend til dig også
17 år24. november 2007 kl. 13:10
Tak Iacob!
Idag er det næsten endnu bedre - 79 ligeud - HURRA!!!
Men jeg er godt klar over at det muligvis er en "snyder".
Jeg spiste godt, men sundt igår. Knækbrød til æblerne, kan det allerede have hjulpet???
Men som sagt er det gået så langsomt de sidste 1 ½ mdr. at et kraftigt dyk nedad muligvis er ægte nok. Det håber jeg da.
Idag skal vi til jule tam tam ved svigermor - gløgg og æbleskiver m.m. - håber ikke det går helt galt.
I det hele taget gruer jeg for julen, men jeg vil selvfølgelig prøve at gøre som du siger Iacob, planlægge nogenlunde præsist hvad jeg vil spise.
Forøvrigt havde jeg da regnet med at høre fra Dejlig Glad igår.
Håber hun stadig er dejlig glad ;-)
Jeg er ihvert fald lykkelig, det er utroligt hvad sådan et tal kan gøre ved en!!!
17 år25. november 2007 kl. 09:35
du skriver, at der er er meget kulhydrat i æbler. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor meget meget kuldhydrat skal der være i en vare/ret osv. for man kan tale om et højt indhold?
17 år25. november 2007 kl. 13:17
Kulhydratindholdet i enkelte madvarer er faktisk ikke så interessant. Det er hvordan man sammensætter sin kost - man skal jo helst ende med en smiley her i madital på energifordeling over et vist tidsrum (nogle dage/en uge).

Men hvis man som Spacy spiser rigtig mange æbler, så ender man jo med en kost som er høj på kulhydrater - og så opstår "problemet".
17 år26. november 2007 kl. 09:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });