Lækker desert - forslag?
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Lækker desert - forslag?
Ja bortset fra abemad - som er en klassiker her i huset. Jeg har bare lyst til at lave noget andet.
17 år16. november 2007 kl. 10:21
zentu
En is ting man tager noget frosen frugt efter smag blender det med
lidt sukker og vanilie samt noget mælk det smager supergodt og feder ikke så meget
lidt sukker og vanilie samt noget mælk det smager supergodt og feder ikke så meget
17 år16. november 2007 kl. 16:52
iakob
Jeg endte med at lave pandekager med coops magre vaniljeis. Drengene fik så en lille flødebolle i mens jeg tog lidt mørk chokolade.
Opskriften på pandekagerne:
80 hvedemel
45 hvid hvede
knivspids salt
½ tsk sukker
2 æg
3,5 dl mælk (brugte minimælk)
Det faste blandes først hvorefter æg og mælk piskes i. Derefter fjernes evt klumper ved hjælp af en si ;-)
Pandekagerne var faktisk ret gode - lidt bedre end almindelige pandekager efter min mening.
1 pandekage på 52 gram = 271 kj. Isen på 42 gram = 229 kj. Og så lidt mørk chokolade ovenpå.
Tak for opskriften på "mager is". Det skal jeg prøve en anden god gang :-)
Opskriften på pandekagerne:
80 hvedemel
45 hvid hvede
knivspids salt
½ tsk sukker
2 æg
3,5 dl mælk (brugte minimælk)
Det faste blandes først hvorefter æg og mælk piskes i. Derefter fjernes evt klumper ved hjælp af en si ;-)
Pandekagerne var faktisk ret gode - lidt bedre end almindelige pandekager efter min mening.
1 pandekage på 52 gram = 271 kj. Isen på 42 gram = 229 kj. Og så lidt mørk chokolade ovenpå.
Tak for opskriften på "mager is". Det skal jeg prøve en anden god gang :-)
17 år16. november 2007 kl. 19:12
De elsker is men alle søde sager smager jo godt.
Har I nogen gode idéer? Jeg synes de fleste sunde deserter man kan finde opskrifter på er udprægede voksendeserter ( med kaffe, spiritus eller een eller anden kage med nogle sure bær ovenpå).