Vil ikke miste feminine former

Du læser en tråd i debat > vægttab

Vil ikke miste feminine former
Jeg ønsker mig brændende at tabe mig de sidste kilo, men nogle gange kan jeg frygte, at det kommer til at gå ud over mine feminine former, især mine bryster, da de ikke er vildt store i forvejen, jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre, for når jeg snakker med folk om vægttab, får jeg altid at vide, at det er der, jeg taber mig først, og det ville jeg bare være rigtig ked af, jeg ved godt, det er umuligt at punktforbrænde, så jeg fx. kun taber mig på maven.

Nogle gange vil jeg bare lægge idéen om at tabe mig og ændre livsstil helt på hylden pga. denne "frygt", men jeg ved også godt at jeg først får det rigtig godt med mig selv, når jeg kommer ind i en sundere livsstil og også lige taber mig det sidste på mave og lår.
17 år15. november 2007 kl. 11:34
re: Vil ikke miste feminine former
Du kan ganske enkelt ikke undgå at tabe lidt af fedtet på brysterne. Men jeg tror ikke du skal frygte at de bliver helt væk hvis du ikke bliver direkte underernæret.

Du kan selv gøre lidt ved at optræne dine brystmuskler - det får jo babserne til at strutte lidt. Husk også at spænde brystmusklerne der går fra brystet op til skulderne ud. Det kan se således ud, selvom jeg nu plejer at bøje albuen i den øvelse - der findes andre øvelser som strækker netop denne muskel.
(et forældet link til gomotion.dk er blevet fjernet)

Ryggen er også vigtig. Hvis man går og krummer ryg så "forsvinder" brysterne også lidt. En stærk ryg og en stærk mave giver den rigtige kropsholdning og så strutter de igen.

Jeg tror nu at du med din svømmebaggrund allerede har stærke ryg og mavemuskler samt brystmuskler, så jeg tør ikke helt spå om det.

MEN du kan jo måle dig med et målebånd og så skrive det ind her. Tag udsvingene med et gran salt fordi der er stor måleusikkerhed. Så kan du selv følge med i hvordan det går.
17 år15. november 2007 kl. 14:01
re: Vil ikke miste feminine former
jeg vil heller ikke have at det skal være den afgørende fakktor der stopper mig i at leve sundt, det er lidt absurd ved jeg godt, men tanken kan godt genere mig lidt alligevel.
Jeg sørger for både at træne mave og ryg, når jeg træner, da jeg har dårlig ryg pga. et fald da jeg var lille, så det er jeg meget bevidst om.
17 år15. november 2007 kl. 18:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });