Onsdagsvejning uge 46

Du læser en tråd i debat > vægttab

Onsdagsvejning uge 46
Godmorgen.

Ja, jeg har også tabt....altså ikke valget, men næsten et kg. Vægten er i dag 77,3.

Det har været lidt hårdt her først på ugen, i weekenden var jeg ikke så diciplineret, så må der jo "betales" på vægtkontoen.

Denne weekend skal jeg til København, og det inkluderer ALTID en meget stor øl på den engelske pub. Glæden ved blandt andet den må så opveje det manglende vægttab i næste uge...hvis det nu skulle gå så galt.

Venlig hilsen

Maddie
17 år14. november 2007 kl. 08:21
re: Onsdagsvejning uge 46
Hej

Ja nogen tabte andre vandt i går, sjovt nok så vil vi alle her inde helst tabe
Sover du flittiglise du plejer da at staret tråden op... eller er du ude at feje sneen væk.
Godt gået Maddie du er på vej der nedad som du ønsker,
Uhm sådan en engelsk mørk øl lyder dejligt skål og nyd den.
Jeg har tabt 1,2 kg den her uge, det er fordi jeg ikke har fået en fyraftensøl i weekenden, p.g.a. min madallergi der er ret så slem lige nu.
Venter at høre fra i andre..
beta
17 år14. november 2007 kl. 09:48
Hm.. jeg tabte både valget og 1 kilo siden sidste uge. Undrer mig lidt over vægtabat fordi jeg synes da at jeg har spist ret godt - mere og lidt usundt her på det sidste.

Jeg har anslået vægten på en del af min mad. Måske har jeg overvurderet det? Eller måske har jeg undervurderet mit aktivitetsniveau - især hvad aktivitetsniveau det er at stå op og arbejde med computeren. Der er ikke de store udsving på vægten i den sidste uge, så jeg tror på at vægttabet er reel.

(Undrer mig meget over valgresultatet ;-) Ellers holdt vi demokratifest hjemme hos os. God mad, dessert og en masse snak med min 5-årige om valg, folketing og stemmer. Jeg havde begge børn med nede i stemmeboksen og den ældste fik lov at putte sedlen i. Det er jo med at gøre gode samfundsborgere ud af dem fra starten - uanset hvad de så senere vælger at stemme på :-D )

Igår spiste jeg i øvrigt figenguf med hasselnødder og kokos - fandt det i afdelingen for sund slik i Føtex - og så en pose pistace nødder. Havde sat næsen op efter en rigtig gammeldags pose chips, men de fåes kun i alt for store størrelser og med et hurtigt kik på varedeklarationerne så mistede jeg lysten til chips. Jeg endte med et lidt mere fornuftigt valg omend ikke mindre energirig
)

68.1 - mit store mål på 68 er nået.

Jeg har tabt mig 13 kilo siden 30. juli - troede dengang aldrig at jeg ville komme hertil og det er stadig lidt uvirkelig.

Mit "problem" lige nu er at jeg ikke kan finde ud af at sætte det næste delmål for jeg ved ikke lige hvad ambisionsniveau jeg har. Jeg vil gerne tabe mig mere, så mit BMI kommer længere ned end 25 og så jeg kan komme af med noget af flæsket på maven. Men hvor meget?

Måske skal jeg bare sætte mit næste delmål til -5 kilo - altså 63 kilo? Og så fortsætte med -1 kilo over 14 dage mål som jeg hidtil har gjort. Jeg kan nemlig mærke at den manglende endemål (ikke at forveksle med hoftemål) har negativ indflydelse på min motivation.

Maddie: De sidste par gange jeg har været hjemme hos mine forældre og hos mine svigerforældre, så har jeg pakket en taske med løbetøj. Jeg løber så en rute på cirka 2 - 2,5 km (det er sådan cirka hvad jeg kan holde til uden at blive helt ødelagt). Det giver dels et moraleskub så man ikke grovæder og -drikker og dels så giver det lidt energioverskud så man faktisk med god samvittighed kan indtage lidt mere. Der findes en masse flotte parker i København ... ;-)

Beta.. heldige asen.... ;-) Nej... ærligt talt. Hvem af os har ikke ønsket os en omgang bulemi eller andre forfærdelige sygdomme før vi gik på dene kur - bare for dog at komme af med noget af overvægten? At skulle døje med madallergi - træls. Jeg håber du får det bedre snart.

Og alle I andre: Tillykke med kuren, med livsstilsændringen, med de sunde madvaner og, hvis relevant, med vægttabet.
17 år14. november 2007 kl. 10:15
hej alle sammen

stort tillykke til jer, i er super gode.

nej jeg sov skam ikke beta, men yngste datter er hjemme i dag. og forøvrigt efter hun begyndte at få mens , har hendes vægt svinget op og ned hele sommeren. men nu er det lykkedes hende at tabe 5kg som nu er blevet væk. det var hendes første delmål så nu skal vi ud og købe indmad til hendes computer så den bedre kan følge med de nye store pc spil.
hun hoppede af glæde da hun så tallet på vægten, og hved du hvad beta. det er skønnere end at min egen vægt daler, at se hendes glæde.
og tja valget tabte jeg også ;O) men min vægt står stille.
på de 78kg.
flot iakob med at du har nået målet i denne uge.
og maddie flot din vægt stadig daler, jeg har noget der at leve op til;O)
og beta jeg skal love for at du tager ved igen
synd at du døjer sådan med allergien, håber det bliver bedre snart. ;O)
lise
17 år14. november 2007 kl. 10:37
Hej
Nåh der er du Lise, du plejer også at stå op midt nat ;-)
Tillykke til datteren med sit delmål, det er flot klaret, det er noget af det bedste at opleve at det går godt for sit barn og at det lykkes for dem, det varmer så dejligt i hjertet :-)
Du holder dig da også pænt på de 78 skal du ikke lidt længere ned nu inden du skal til stævne ;-)
Så må i ud og lave en lille invistering med pc ting til den bette, det har hun virkelig fortjent, skulderklap til hende, ja og dig for du står jo bag hende.
Jeg kunne også ha mailet i sted, men nu har jeg skrevet det her.

Iacob flot du har tabt 13 kg på så kort tid, tillykke med det tabte.
Du holder vel ved her på siden selv om du ikke har noget mål endnu, du kunne også prøve bare at holde dig på de 68 kg, det er ikke altid så nemt som man tror, selv om du ikke vejer maden kan du godt holde vægten og endda tabe dig, det er sjældent jeg vejer min mad, ind imellem tager jeg en vejedag af maden hvis jeg synes vægten står stille, og justerer derefter mængden af maden eller hvad der nu er galt.
Tak for jeres medfølelse, allergien er på retur ved hjælp af Pridnison
Held og lykke til jer alle
beta
17 år14. november 2007 kl. 12:10
Tak for de pæne ord.

Jeg bliver på madital og regner med at måle min mad i et stykke tid endnu. Helst ville jeg hen til det punkt hvor jeg skal holde mig vægt og så veje maden lidt endnu før jeg giver slip på vejningen.

Min frokost på arbejde vejer jeg dog aldrig - den anslår jeg i stedet. Men jeg skriver det ind.

Min plan er at blive på madital i mindst et år efter jeg har nået det ønskede vægttab. Så jeg er sikker på at jeg er på rette kurs.
17 år14. november 2007 kl. 12:42
hej beta

tak for de søde ord, det luner ;O)
jo jeg vil gerne at vægten siger 77,5kg onsdag i næste uge. og ja vi skal på stævne fredag i næste uge og vi glæder os vildt. vi har det altid så hyggeligt og skægt. og vi er ski 11 der tager afsted til rungsted.
men det koster næsten altid 2-3kg på sidebenene.
men ok det meste komme hurtig af. men du kan tro jeg vil tænke meget over det og have godt med frugt i tasken.
datteren glæder sig vildt til vi skal hente tingene til computeren, det bliver nok i denne weekend. og mange tak for rosen til hende og mig ;O)
knus lise
17 år14. november 2007 kl. 14:53
Tillykke alle. super flot gået

Her siger vægten 76.5 så 1 kg er der tabt, dejligt
det kunne nu være smart hvis vi kunne sætter før og efter billeder ind i profilen
Zenta.
17 år14. november 2007 kl. 16:30
Til alle jer, der har tabt jer - godt gået.

Specielt til Maddie: Super! Nu har du da fået gang i vægttabet :-)

Knus

Anna
17 år14. november 2007 kl. 22:59
Det er så dejligt at se i holder ved og bliver ved med at tabe jer så flot.

Stort tillykke til jer alle ;-)
17 år15. november 2007 kl. 11:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });