Bedste kur?
Du læser en tråd i debat > vægttabcvk
re: Bedste kur?
SPIS MANGE GRØNSAGER!!!
;-)
;-)
17 år10. november 2007 kl. 10:57
iakob
re: Bedste kur?
Ud over grøntsager.... altså en 13-årig bør ikke gå på kur selv ud over at skære ned på det usunde som kager, slik, sodavand, chips og chokoladebarer. Du kan evt bruge en mager mælketype og magre surmælksprodukter samt droppe fede sovse eller bare tage lidt mindre deraf. Men hvis du kun spiser magert, så skal du spise gram nødder hver dag (eller tilsvarende advokado rent fedtmæssigt). Jeg ved ikke hvor meget det drejer sig om for en 13-årig. Husk at du stadig har brug for kalk til at vokse, så opgiv endeligt ikke mælkeprodukterne helt.
Hvis du så ellers spiser normalt (grove grøntsager, mager kød og fisk, groft brød, kartofler, parboiled ris og grovpasta) så skal din vægt nok finde et normalt leje. Du har brug for så mange ting for at vokse og udvikle dig. Din krop - og din hjerne - skal jo helst ikke mangle noget vigtigt.
Al anden kur bør være i samarbejde med din familie og din læge/skolelæge/sundhedsplejerske.
Hvis du så ellers spiser normalt (grove grøntsager, mager kød og fisk, groft brød, kartofler, parboiled ris og grovpasta) så skal din vægt nok finde et normalt leje. Du har brug for så mange ting for at vokse og udvikle dig. Din krop - og din hjerne - skal jo helst ikke mangle noget vigtigt.
Al anden kur bør være i samarbejde med din familie og din læge/skolelæge/sundhedsplejerske.
17 år10. november 2007 kl. 22:27
Jeg er 13 år, så det skal ikke være noget heelt stort,
men jeg kunne rigtig godt bruge at tabe 10 kg.