Jeg vejer VILDT MEGET!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Jeg vejer VILDT MEGET!
Hej !
Jeg er en pige på 13 år..
Jeg vejer 64 kg.
Jeg er 161 cm. høj..
Er det ikke meget?
17 år9. november 2007 kl. 23:09
re: Jeg vejer VILDT MEGET!
hey :)

din bmi siger du ligger indenfor den normale grænse (18,5-25) , så jeg vil ikke mene det er for meget :)
hvad syns du selv om det ? syns du selv det er for meget ?
du skal tænke på at feks muskler vejer noget mere end fedt..
17 år9. november 2007 kl. 23:14
Altså,
jeg går til fodbold 2 gange om ugen...
Jeg elsker at dyrke sport...
Jeg cykler også ret meget..
Jeg har en ret stor delle på maven
17 år9. november 2007 kl. 23:15
det lyder til at du dyrker ret meget sport, så tror det kan være en masse muskler du har :)

tja alle har vel en delle på maven, det svært at undgå. dellen bliver større af at man fokusere på den ;) ..
jeg tror bare du skal fortsætte med motionen, og så huske at spise en masse frugt og grøntsager osv :)
hvordan ser dit madskema ud? hvor mange kcal indtager du om dagen?
17 år9. november 2007 kl. 23:31
Husk også på at du har mulighed for at vokse 10-20 cm endnu. Da jeg var 13 var jeg også bare en lille gnom, men da jeg skød i vejret et par år efter, blev jeg den flotteste unge pige, med kiloerne rigtig fordelt.

Jeg synes du skal spise ganske almindeligt, 3 hovedmåltider- 3 mellemmåltider som f.eks kan være frugt, ½ rugbrød, 1 knækbrød, gulerødder og lign. Pas din sport og cykel gerne det du gider.

Husk ikke at spise for meget slik, chips, kage og lign. Og vælg altid light sodavand, hvis det er muligt. Ellers snak med dine forældre om det. Det kunne være muligt at de gerne vil hjælpe dig lidt, ved at servere mere grønt eller købe light sodavand hjem f.eks.
17 år10. november 2007 kl. 10:42
Hej!
Jeg vil give sivsiv og Kami13 helt ret. Selvom jeg nu ikke synes du er helt lille med 161 cm. Men du har mulighed for at vokse meget mere så lad være med at risikere at sætte din udvikling i stå ved at gå på dicideret slankekur.
Bare hold dig fra slik og kager, drik kun light sodavand og spis en masse frugt og grønt.
Det er en stor fordel for dig at du elsker at dyrke sport, det er den bedste måde at holde kroppen "fit" på og med fodbold følger der vel en del løbetræning med ved siden af eller?
17 år10. november 2007 kl. 12:44
Husk også at holde dig fra chips - de giver også alligevel uren hud hvis det altså ikke har ændret sig siden jeg var 13. Lægevidenskaben finder jo nogen gange på noget nyt.

Du kan i øvrigt slet ikke bruge BMI skalaen for voksne. Der findes en særskildt een for børn her: slankesiden.dk

Ifølge den er du måske i fare for at blive overvægtig. Det er slet ikke det samme som at du er overvægtig. Og man kan heller ikke sige det ud fra BMI alene - nogle er bygget i en slank facon og vil have en lavere BMI mens andre har en bredere skelet og derfor vejer mere. Og hvis man så oven i købet er muskuløs?

Hvis jeg var dig, så ville jeg få en aftale enten med skolelægen eller med din egen praktiserende læge. Tag din mor eller far med til besøget og find så ud af om du er normalvægtig eller om du skal til at passe på.

Du skal i hvert tilfælde ikke starte en slankekur nu på grund af det jeg siger - for alle advarsler omkring BMI der er for voksne gælder nemlig dobbelt for børn. BMI er jo en retningslinie, en slags gennemsnit for den gennemsnitlige krop. Du kan ikke bruge det som man bruger et opslagsværk - den fortæller ikke sandheden om din krop.
17 år10. november 2007 kl. 22:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });