vil gerne "lege" med

Du læser en tråd i debat > vægttab

vil gerne "lege" med
håber det er ok at jeg også melder mig som "onsdagsvejer" - vejer idag 96 kg, satser på ca. ½ kg om ugen i MEGET lang tid, sætter delmål på 5 kg. Merete
17 år7. november 2007 kl. 09:15
re: vil gerne "lege" med
Naturligvis - du skal være velkommen!

Dit tempo er lig mig - jeg satte bare delmål på 1 kilo per 14 dage. De fleste delmål har jeg så nået lidt før tid og har f.eks. kunnet sætte et nyt delmål på 1 kilo over 14 dage efter allerede 10-12 dage. Det har været en ret god positiv motivation. Og hvis man falder i så er der kun et begrænset tidsrum hvori man skal døje med at rette op på det - for når de 14 dage er gået så sætter jeg et nyt mål og starter på den måde på en frisk.

Jeg kan forstå du har problemer med blodtrykket? Gør du noget ud over slankekuren? Motion? Speciel diet? (bare nysgerrig).

Siden her er fantastisk til at indrette sine madvaner efter sundhedsstyrelsens anbefalinger. De 10 kostråd - og alle de andre kostråd er integreret i siden og kommer frem som glade eller sure smileys på skemaet man får frem når man har indtastet mad. Men det kræver naturligvis at man taster sin mad og motion ind - og at man vejer sin mad. I starten vejer man alt, siden bliver man bedre til at anslå vægten af sin mad.

Hvis du har problemer med det ene eller det andet, så spørg endeligt.
17 år7. november 2007 kl. 11:27
hej Jakob, jeg får medicin for blodtrykket, burde motionere men er først lige startet på fuldtid i mit arbejde, hvor jeg nogle dage går 10-12 km så jeg har ikke energi til det helt vilde motion endnu, men håber /tror det kommer, og ½ halv kilo om ugen, er valgt ud fra "lidt men godt" også er der mulighed for at være lidt god ved sig selv, hvis der er behov for det.
17 år7. november 2007 kl. 16:06
hej merete S

også et hjertelig velkommen skal lyde herfra.
og jeg har tabt 15,1kg hved at tage det langsomt.
som du skrev ca et halvt kilo om ugen. så er der også plads til lidt synderier en gang imellem.
du skal samtidig være lidt forberedt på at vægten kan stå stille i nogle uger. det skal du ikke lade dig slå ud over. kroppen skal jo lige følge med ;O)
og med det mål du sætter dig der følger psyken også langsomt med.
god held med din nye livsstil ;O)
flittiglise
17 år7. november 2007 kl. 18:54
Jeg giver flittiglise helt ret. Psyken - og motivationen - kan bedre følge med hvis man langsomt opgraderer sin kur.

Jeg dyrkede [fed]overhovedet[/fed] ingen motion den første måned til halvanden mens jeg var på kur - og jeg har stillesiddende arbejde. Så en dag fik jeg ligefrem lyst til at knytte lidt motion til min kur - det tog lidt arbejde for at finde tiden ( bogstaveligt talt for jeg cykler på motionscykel på arbejdet), men det lykkedes fordi jeg var motiveret til at prioritere det.

Og man kan langsomt tilpasse sin diet, så man ikke bliver træt at de store omvæltninger. Så ens mavesæk langsomt bliver vænnet til at spise mindre og giver mæthedsfølelse lidt før, så man langsomt fjerner trangen til sukker, til salt og til fedt med mindre risiko for at falde i end hvis man pludseligt fjerner disse madvarer fra ens dagligdag.
17 år7. november 2007 kl. 20:14
Hej Merete

Også velkommen fra mig :-)

Anna
17 år8. november 2007 kl. 09:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });