Mit forslag denne uge er ikke mere motion, men øget opmærksomhed på det antal kalorier vi spiser.
70 gram franskbrød på uden noget ovenpå , svarer til 1 Skive : 190 kalorier
70 gram rugbrød 150 kalorier
70 gram flødeis. 144 kalorier
30 gram flødechokolade. 164 kalorier
600 gram honningmelon. 162 kalorier
Håber at disse tal kan åbne lidt op for at man ikke skal være bange for at spise lidt usundt, men så skal man bare rette ind lidt senere i det andet man spiser.
Iøvrigt, så download den app der hedder ? Sundhed ? på mobilen, den tæller hvor mange skridt med mere i går om dagen.
Den er gratis.
Fortsat god dag til jer alle :-).
UGENS TABERe uge 33
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+kupej
Mit forslag denne uge er ikke...
5 år19. august 2019 kl. 16:31
Nikomath
Og mit input i denne uge...
Og mit input i denne uge er slet og ret: Gør mindst en ting hver dag, der gør dig glad. Smil til en fremmed, dans i køkkenet, syng i badet eller noget helt fjerde-bare det gør dig glad og får et smil på dine læber
God vind fra Nikomath, der har haft en kostmæssigt rædselsfuld weekend, der var4 dage lang!! Men alt andet i weekenden har gjort mig glad:-)
God vind fra Nikomath, der har haft en kostmæssigt rædselsfuld weekend, der var4 dage lang!! Men alt andet i weekenden har gjort mig glad:-)
5 år19. august 2019 kl. 21:33
kosesmølf
Tillykke til Kupej og Niko!Jeg var...
Tillykke til Kupej og Niko!
Jeg var på forlænget weekend på Mors og fik ikke vejet mig...Må lige se at stramme lidt op på deltagelse herinde. Det er jo ikke let for Alinea når man sådan hopper af og på hele tiden (og det hjælper heller ikke på vægttab)
Jeg var på forlænget weekend på Mors og fik ikke vejet mig...Må lige se at stramme lidt op på deltagelse herinde. Det er jo ikke let for Alinea når man sådan hopper af og på hele tiden (og det hjælper heller ikke på vægttab)
5 år20. august 2019 kl. 08:35
kupej
Takker kose Det er tilladt at...
Takker kose .
Det er tilladt at sprænge kurven, men man skal finde tilbage igen. Det kan næsten kun lade sig gøre ved at veje det man spiser.
Jeg har fundet en god måde at registrere tab på når man synes at 200 gram næsten ingenting er, så tag en pakke smør og nyd synet af den, for den vejer de 200 gram.
Niko og jeg har hver smidt 4 pakker i sidste uge, , og det syner da meget.
Fortsat god dag til dig.
Det er tilladt at sprænge kurven, men man skal finde tilbage igen. Det kan næsten kun lade sig gøre ved at veje det man spiser.
Jeg har fundet en god måde at registrere tab på når man synes at 200 gram næsten ingenting er, så tag en pakke smør og nyd synet af den, for den vejer de 200 gram.
Niko og jeg har hver smidt 4 pakker i sidste uge, , og det syner da meget.
Fortsat god dag til dig.
5 år20. august 2019 kl. 13:42
kupej...................-0,8
Nikomath..........-0,8
Alinea..................-0,7
solakka...............-0,4
silvercocker......-0,4
emmi...................-0,3
Osvaldsdatter..-0,2
Autum..................0,0
Rask.......................0,1
løvetann...............0,1
7 har tilsammen tabt 3,6 kg. Vi er 11 i alt. Velkommen tilbage til blåhval.
Tillykke Nikomath og kupej.
I har hermed vundet retten til at finde på ugens udfordring - der skal udføres de dage, der ikke dyrkes motion. Et-eller-andet der tar max 15 min.
Tab og vind med samme sind - Alinea. Der åbenbart har haft godt af 4 dages ferie med en veninde på skrump :-)