#2 af Alinea66
Tilbage igen ??
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Alinea66
Hej iakob.
Velkommen tilbage. Ugens taber styrer jeg - der skal du også være velkommen. Den hjælper mig, så jeg ikke helt taber fokus. Når jeg styrer, er jeg jo nødt til at være med: )
Jeg er 67, og kæmper i øjeblikket med 5 genbrugskilo. Det lyder ikke af meget, men kors, hvor sidder de fast!
Jeg bruger også løb - langtsomtløb - til at banke nogen kalorier af, og mine slidgigtknæ ville ønske at bære på lidt mindre.
Og i følge denne artikel er løb en god ide.
videnskab.dk
Hilsen Alinea
Velkommen tilbage. Ugens taber styrer jeg - der skal du også være velkommen. Den hjælper mig, så jeg ikke helt taber fokus. Når jeg styrer, er jeg jo nødt til at være med: )
Jeg er 67, og kæmper i øjeblikket med 5 genbrugskilo. Det lyder ikke af meget, men kors, hvor sidder de fast!
Jeg bruger også løb - langtsomtløb - til at banke nogen kalorier af, og mine slidgigtknæ ville ønske at bære på lidt mindre.
Og i følge denne artikel er løb en god ide.
videnskab.dk
Hilsen Alinea
5 år5. august 2019 kl. 16:18
iakob
Tak. Og tak for linket.
Genbrugskilo - det er et godt ord ?
Jeg melder mig nok ind på de fællesvejninger senere. Jeg skal lige finde mine ben, men jeg husker det som en god motivationsfaktor.
Genbrugskilo - det er et godt ord ?
Jeg melder mig nok ind på de fællesvejninger senere. Jeg skal lige finde mine ben, men jeg husker det som en god motivationsfaktor.
5 år5. august 2019 kl. 20:49
Jeg tabte mig en masse kilo for efterhånden mange år siden - også ved hjælp af madital. Men dels løb jeg ind i en meget dårlig chef (jeg er en trøstespiser!) og dels så kan jeg rigtig godt lide mad og slik.
Så nu er den gal igen. Jeg har egentligt ikke noget mod at være lidt overvægtige - det følges ad med den livsstil, der passer mig bedst: madglæde og inaktivitet.
Men jeg er træt at at det er blevet så meget og der skal der gøres noget ved. Ialt omkring 15 kilo, tror jeg. Men jeg tager det i mindre bidder for at få flere successer.
I lang tid indtil for cirka 1,5 måned siden løb jeg 3xugentligt på løbebånd. Så blev det sommer. Men den struktur skal jeg have gang i igen. Jeg har et medlemskab af et fitnesscenter og den er lidt billigere - til gengæld er den kun gyldig om formiddagen. Så jeg træner om morgenen før arbejde (så er det også overstået).
Det primære formål med træningen er egentligt at få pulsen og for at styrke hjerte/kredsløb. Men nu kan jeg jo lige så godt bruge det til at sætte lidt tryk på vægttabet. Jeg træner med pulsmåler.
Er der én slags motion, jeg bør foretrække?
Jeg er tilbage på madital af 2 grunde. Dels, naturligvis, tælleriet. Det er så dejligt konkret. Den anden grund er forums. Jeg havde stor hjælp af mine ?medtabere? sidste gang. Er der stadig gang i forummet? Jeg kan se at I stadig kører ?ugens taber? ?
Så hvem er I?
Nogen der er over 40 (jeg har selv ramt de magiske 50)? Jeg er ikke aldersfikseret, men kroppen er bliver lidt anderledes med alderen. Ting flytter sydpå.
Hvad er jeres mål og tilgang og særlige udfordringer?