#2 af LadyHawke
UGENS TABER uge 44
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+LadyHawke
Ugens Udfordring
Ugens udfordring er lidt en udfordring for mig denne gang - hjernen er lidt tom og kroppen er dum, har en nakke/ryg som driller, lægen mener det er slidgigt med som følge deraf en nerve i klemme, hvilket giver dårlig søvn, smerter i nakke, arm , hoved og ryg, så jeg er desværre ikke så motions egnet.
Så gå en tur - kig op og ud - nyd efterårets farver og glæd dig over naturens skiftende årstider.
Rigtig god taber uge til alle - er spændt på min egen, da vi pt. er på forlænget hygge weekend i det jyske, hvor jeg har været på fantastisk sykursus lørdag og søndag og syet mig 2 skønne pluspige kjoler hos syfabrikken.dk - kan varmt anbefales.
Lady Hawke
Så gå en tur - kig op og ud - nyd efterårets farver og glæd dig over naturens skiftende årstider.
Rigtig god taber uge til alle - er spændt på min egen, da vi pt. er på forlænget hygge weekend i det jyske, hvor jeg har været på fantastisk sykursus lørdag og søndag og syet mig 2 skønne pluspige kjoler hos syfabrikken.dk - kan varmt anbefales.
Lady Hawke
6 år5. november 2018 kl. 09:09
solakka
Tak Lady Hawke for en fin udfordring! Solen skinner og jeg vil tage på gåtur med min lille hest Mik ud i vores favorit hegn!
Spændende med sykurs!
Håber den forlængede hygge weekend ikke giver ekstra kg!
Spændende med sykurs!
Håber den forlængede hygge weekend ikke giver ekstra kg!
6 år6. november 2018 kl. 12:01
LadyHawke
Hej Solakka
Håber I har haft gode gåture i favorit hegnet, sykurset var fantastisk, fik syet 2 skønne kjoler, som passer perfekt til mig, så jeg er glad.
Og på trods af lidt ekstra hygge i weekenden siger vægten - 100 gram, så jeg er godt tilfreds.
Glæder mig nu til en normal weekend, med mine heste, så må jeg se om helbredet er til en ridetur eller om det kun bliver til kys på mulen.
Hvor i landet holder du og Mik til?
Og på trods af lidt ekstra hygge i weekenden siger vægten - 100 gram, så jeg er godt tilfreds.
Glæder mig nu til en normal weekend, med mine heste, så må jeg se om helbredet er til en ridetur eller om det kun bliver til kys på mulen.
Hvor i landet holder du og Mik til?
6 år7. november 2018 kl. 21:56
solakka
Lady Hawke vi er tilbage hvor vi hører hjemme : i Helsingør! Hvad med dig? Hvad slags heste har du? Jeg har jo kun en guldklump Mik. Islandsk vallak. Mik er nu blevet 19 år gammel. Mod alle odds! Den hest må have ni liv!
6 år9. november 2018 kl. 04:18
LadyHawke
Solakka - jeg har også ismuler, 2 af slagsen, Frigg 26 år gammel hoppe og still going strong, det er hende jeg rider, da jeg er blevet lidt en kylling efter et udramatisk styrt, som dog "kostede" 2 skæve fingre, en knækket tand og måske slået knæ, knæet blev så udsat for et vrid ugen efter styrtet og dette resulterede i flere knæoperationer og til sidst et nyt knæ (for 2½ åar siden) som desværre aldrig er blevet godt.
Den anden ismule er efter Frigg, Hrimnir 13 år gammel vallak, som jeg har jordens dejligste part på, som hjælper mig med det tunge arbejde, som egentlig kun er 3 vinterfodervagter og som ofte tager sig af smededage og dyrlæge, når jeg er arbejdsramt - så alt i alt et luksusliv som hesteejer.
De står i løsdrift, blandet flok, men kun islændere, ved Lystrup skov, Slangerup.
Den anden ismule er efter Frigg, Hrimnir 13 år gammel vallak, som jeg har jordens dejligste part på, som hjælper mig med det tunge arbejde, som egentlig kun er 3 vinterfodervagter og som ofte tager sig af smededage og dyrlæge, når jeg er arbejdsramt - så alt i alt et luksusliv som hesteejer.
De står i løsdrift, blandet flok, men kun islændere, ved Lystrup skov, Slangerup.
6 år11. november 2018 kl. 08:32
solakka
LadyHawke hvor er os to heldige! Når man har fysiske skavanker er det jo rent guld at alligevel kunne og turde ride - fordi man er så heldig at ens gamle tro ismule er til at stole på! Gensidig tillid! Jeg har to hofteproteser. De fungerer fint. Værre er det med min reparerede skulder..de to vigtigste sener blev revet helt over. Syet sammen i januar. Meen... reparationen er jo skrøbelig. Kan stadig ikke løfte armen op.. så er det virkelig noget at være taknemmelig over, når hesten er tålmodig og rolig!
Jeg håber vi begge får mange ride år endnu!
Jeg håber vi begge får mange ride år endnu!
6 år13. november 2018 kl. 12:23
LadyHawke
#Solakka
Ja vi er heldige og det er skønt med gamle rolige heste - er også udfordret lige pt. p.gr.a. smerter i venstre arm, nakke og ryg, er endelig blevet scannet i åben scanner, da jeg fik klaustrofobi-anfald da jeg skulle i den lukkede scanner, afventer nu svar på dette - lægen mener det er slidgigt i nakke/ryg med deraf afklemning af nerver, det er desværre ret dræbende for humøret......
Ja vi er heldige og det er skønt med gamle rolige heste - er også udfordret lige pt. p.gr.a. smerter i venstre arm, nakke og ryg, er endelig blevet scannet i åben scanner, da jeg fik klaustrofobi-anfald da jeg skulle i den lukkede scanner, afventer nu svar på dette - lægen mener det er slidgigt i nakke/ryg med deraf afklemning af nerver, det er desværre ret dræbende for humøret......
6 år14. november 2018 kl. 10:26
solakka
#LadyHawke
#LadyHawke jep! Det er faktisk svært at holde sig munter når ens egen krop svigter!
Jeg var til MR scanning af min ryg i 2016... uha! 13 forskellige sted var der noget galt! Alt fra spinal stenose - som heldigvis ikke endnu trykker på rygmarven. Men blot på de fantastiske lag af væv som skal beskytte rygmarven... håber jeg har stillet mine træsko før stenosen begynder at give lammelser...
Modic 1 og 2 forandringer i lænden... flere degenererede diske.. jeg har sågar haft flere diskusprolapser!
Kan ikke andet end at grine! Os gamle tøzer - vi lever sgu livet farligt!!! Med sådanne tikkende tidsindstillede bomber!
Lad os nyde livet NU!
Solen skinner i dag!
Smerterne er til at distrahere fra!
Skal snart ud til min elskede Mik og hygge lidt!
Jeg lader mig ikke kyse af to hofteproteser, en ødelagt højre arm, kronisk blødende tyktarm OG en temmeligen elendig ryg!
Lige nu har jeg også en hjerne rystelse.
Var så heldig at lige "ur det blå" fik jeg kontakt med en kvinde som virkelig ved hvordan man skal passe på, sådan at hjernerystelses generne ikke bliver permanente!
Hvor pokkers HELDIG har man lov til at være!!!!!!!
Jeg var til MR scanning af min ryg i 2016... uha! 13 forskellige sted var der noget galt! Alt fra spinal stenose - som heldigvis ikke endnu trykker på rygmarven. Men blot på de fantastiske lag af væv som skal beskytte rygmarven... håber jeg har stillet mine træsko før stenosen begynder at give lammelser...
Modic 1 og 2 forandringer i lænden... flere degenererede diske.. jeg har sågar haft flere diskusprolapser!
Kan ikke andet end at grine! Os gamle tøzer - vi lever sgu livet farligt!!! Med sådanne tikkende tidsindstillede bomber!
Lad os nyde livet NU!
Solen skinner i dag!
Smerterne er til at distrahere fra!
Skal snart ud til min elskede Mik og hygge lidt!
Jeg lader mig ikke kyse af to hofteproteser, en ødelagt højre arm, kronisk blødende tyktarm OG en temmeligen elendig ryg!
Lige nu har jeg også en hjerne rystelse.
Var så heldig at lige "ur det blå" fik jeg kontakt med en kvinde som virkelig ved hvordan man skal passe på, sådan at hjernerystelses generne ikke bliver permanente!
Hvor pokkers HELDIG har man lov til at være!!!!!!!
6 år16. november 2018 kl. 10:50
LadyHawke er UGENS TABER uge 44
LadyHawke..-1,7
Autum............-1,4
LM80...............-0,8
solakka............-0,7
Nikomath.......-0,6
emmi................-0,5
Loulou..............-0,4
karini..................-0,4
kosesmølf........-0,4
jomahol..............0,7
Alinea.................1,0
Tillykke LadyHawke. Du har hermed vundet retten til at finde på ugens udfordring - der skal udføres de dage, der ikke dyrkes motion. Et-eller-andet der tar max 15 min.
9 har tabt 6,9 kg. Vi er 11 i alt
Tab og vind med samme sind - Alinea. Ugens højdespringer :( Der håber at næste uge bliver bedre - også for mit knæ.