Tabt 4 kg men ikke synligt på maven
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+blåhval
Hej Havn
Det der med kun at tabe mavefedt bliver nok lidt svært.
Hvordan sidder dit tøj? måske lidt løsere eller? Er der andre, der har bemærket det?
En god ting er at måle sig forskellige steder på kroppen, så man kan se om den svinder ind. Jeg har for eksempel haft en periode, hvor jeg ikke tabte mig jf vægten, men der forsvandt alligevel 3 cm i livet pga motion.
Det der med kun at tabe mavefedt bliver nok lidt svært.
Hvordan sidder dit tøj? måske lidt løsere eller? Er der andre, der har bemærket det?
En god ting er at måle sig forskellige steder på kroppen, så man kan se om den svinder ind. Jeg har for eksempel haft en periode, hvor jeg ikke tabte mig jf vægten, men der forsvandt alligevel 3 cm i livet pga motion.
9 år4. november 2015 kl. 13:30
Alinea66
Den eneste motion jeg kunne finde frem til der beviseligt kunne få taljen til at svinde var Hulahop. Så nu Powerhooper jeg 20 min hver aften til tv-avisen. 10 min den ene vej, og 10 min den anden. Kedeligt - men det ser ud til at virke.
powerhoop.dk
Jeg fandt frem til den oprindelige rapport - og den er go nok. Uafhængig forskning på et universitet - det funker :)
powerhoop.dk
Jeg fandt frem til den oprindelige rapport - og den er go nok. Uafhængig forskning på et universitet - det funker :)
9 år4. november 2015 kl. 13:50
Gizmomis (slettet)
Jeg kunne heller ikke se jeg tabte mig i starten.. Kun når jeg holder et før og efter billede op mod hinanden.. Selv nu efter 15 kg og rigtig mange cm kan jeg ikke se den store forskel.. Men jeg kan mærke det på tøjet
9 år4. november 2015 kl. 17:42
dmollysh
Det kan være at du lider af en mild grad af kropsdysmorfi. Det er det der gør at anorektikere ikke kan se hvor magre de faktisk er. Jeg har det også i mild grad ("rigtig" kropsdysmorfi er en psykisk lidelse) - begge veje. Jeg synes min krop ser ud som den plejer hvis jeg fx har taget 5-10 kg på og bliver først bevidst om det pga strammende tøj, maveflæsk der hænger ud over buksekanten:) For omkring fem år siden tabte jeg mig drastisk pga. sygdom og vejede ca 56-58 kg. Sad sammen med min veninde og kiggede på knælange stribede strømper og sukkede:" Sådan nogle kunne jeg godt tænke mig, men mine ben er alt for tykke, det kommer til at se herrens ud". Min veninde, som altid har været meget slank og trænet, hev mig mig med ud foran spejlet og sagde: "Du har altså tyndere ben end mig" Det måtte jeg jo så give hende ret i. Så købte jeg strømperne :)
Enig med de andre i tråden - prøv at måle dig strategiske steder og sammenlign. Det kan også være godt at tage billeder og sammenligne. Og drop vejningshelvedet - man bliver alt for fokuseret på tal og ens vægt svinger meget fra dag til dag. Det er langt bedre at veje sig en gang om ugen (gerne hver 14. dag). God vind :)
Enig med de andre i tråden - prøv at måle dig strategiske steder og sammenlign. Det kan også være godt at tage billeder og sammenligne. Og drop vejningshelvedet - man bliver alt for fokuseret på tal og ens vægt svinger meget fra dag til dag. Det er langt bedre at veje sig en gang om ugen (gerne hver 14. dag). God vind :)
9 år20. november 2015 kl. 12:07
Benni (slettet)
Brug målebånd... Er svært at se, og hvis du er heldig, kan de første kg heller ikke ses, da det er fedt, der forsvinder fra området omkring organerne.. Det mest kritiske sted :) giv tid, og værdsæt det opnåede. Jeg tabte mig små 20 kg før nogen bemærkede noget.. Efter 30 kg kunne jeg / min hjerne fortsat ikke se det, så rart med målebånd ;)
9 år20. november 2015 kl. 20:45
Er der nogle specielle ting man skal gøre, for at det er mavefedtet man taber?
Er samtidig bange for at de 4 kg jeg har tabt er muskelmasse?
HJÆLP