Ugens taber uge 29
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+blåhval
Takker
Da jeg ved, at ikke alle taster maden ind, så bliver min udfordring lidt anderledes. I den kommende uge, skal i fotografere jeres mad inden i spiser den. Det har jeg gjort i den forgangne uge, og hvem vil da se et billede med usunde fedende ting.
Da jeg ved, at ikke alle taster maden ind, så bliver min udfordring lidt anderledes. I den kommende uge, skal i fotografere jeres mad inden i spiser den. Det har jeg gjort i den forgangne uge, og hvem vil da se et billede med usunde fedende ting.
9 år19. juli 2015 kl. 22:50
sanja24 (slettet)
Hov jo der skal self stå 95,4. Det går da rigtig godt med mig og det her. :) Sorry. prøver li at skrive rigtig i næste uge :)
9 år19. juli 2015 kl. 23:40
vestrup
Tillykke Blåhval - dejligt at det kører for dig...
9 år20. juli 2015 kl. 09:31
bruger slettet
billeder er godt - måske..
Jeg tager jævnligt billeder - men det er sundt... jeg spiser så bare for meget af det :-(
F.eks. gulerødder, porrer, selleri, løg, hvidløg,chilli, persille, timian, - svitses i støbejernesgryde på grill... tages af - og en dyrekølle (2,5 kg.) svitses også
Så putter jeg grøntsager ned (og lidt skvalderkål og brændenælder for vitaminer..), og køllen ovenpå - med en smule bacon på toppen, så køllen ikke bliver tør.. og hælder 0,5 liter vand på + 1 knorr terning - og salt /peber m.m.
efter en time tages grøntsager m.m. op, sammen med noget væde, og tilsvarende puttes ned... og de optagne grøntsager, blendes til en sauce - det smager himmelsk - hvis det jævnes med 1/4 fløde.. :-)
Så er der til en god aftensmad, til 6-7 personer... og måske en rest til dagen efter... men der skal så også gerne lidt rødvin til sådan en ret...
F.eks. gulerødder, porrer, selleri, løg, hvidløg,chilli, persille, timian, - svitses i støbejernesgryde på grill... tages af - og en dyrekølle (2,5 kg.) svitses også
Så putter jeg grøntsager ned (og lidt skvalderkål og brændenælder for vitaminer..), og køllen ovenpå - med en smule bacon på toppen, så køllen ikke bliver tør.. og hælder 0,5 liter vand på + 1 knorr terning - og salt /peber m.m.
efter en time tages grøntsager m.m. op, sammen med noget væde, og tilsvarende puttes ned... og de optagne grøntsager, blendes til en sauce - det smager himmelsk - hvis det jævnes med 1/4 fløde.. :-)
Så er der til en god aftensmad, til 6-7 personer... og måske en rest til dagen efter... men der skal så også gerne lidt rødvin til sådan en ret...
9 år21. juli 2015 kl. 17:16
Firkanten (slettet)
Et godt fif er faktisk at bruge en mindre tallerken, hvis man skal ned i portioner. Så ser det ud som "det plejer", men der er mindre mad - og ofte spiser man op uden at have brug for at tage to gange. Det er også derfor at fedmen er kommet til Europa - vi har overtaget amerikanernes super size på alting og de færreste af os kan levne, så vi spiser op. Også af de store portioner.
9 år21. juli 2015 kl. 20:28
blåhval
Blå tallerken skulle også få portionsstørrelsen ned.
9 år24. juli 2015 kl. 12:24
Resultatet er som følger
blåhval...-2,9
vestrup...-1,4
Alinea69.-1,3
stump81.-0,4
emmi.....-0,2
Tiske.......0,0
Howst.....0,7
sanja24 - tror du ikke du har skrevet galt? -8,7 på en uge kan vist ikke lade sig gøre :)
Samlet tab: -5,5. Fantastisk taberuge - (selv uden sanja) - ikke mindst takket være blåhval. Bliv endelig ved med at forbedre statistikken :-)
Og velkommen (også tilbage) til gollum, Goodtimes og Gizmomis
God taberuge - Alinea (med mottoet: kan man ikke regne, kan man heller ikke regne den ud)