Er der nogle der kan hjælpe !!!!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Lovely
Det eneste, der virker for mig (der er KÆMPE sugarholic) er en kold tyrker og et kontrolleret indtage af kulhydrater (ingen ris, pasta, kartofler, rugbrød og knækbrød i begrænset mængde). Hvis jeg bare skærer ned, bliver cravingen endnu værere.
I afvænningsfasen har jeg mit "metadon" Läkarol, Nellie-Dellie mv., for at holde mig på måtten. Efterhånden bliver trangen til "snydeslikket" mindre.
Falder dog stadig i, med jævne mellemrum - og har ikke knækket hele koden.
Ikke særligt opmuntrende egentlige...hmmm... det var ikke intentionen. Men tror som sagt at afvænning er vejen frem, hvis du er lige så afhængig som jeg (det er slemt, jeg kan slet ikke styre det, hvis jeg først kommer igang med sukkeret).
Mht. motion var svømning og måske cykling en mulighed, da det jo ikke belaster kroppen så meget. Landevejscykling er jo det nye sort i motionsverdenen!
Held og lykke.
Lovely
I afvænningsfasen har jeg mit "metadon" Läkarol, Nellie-Dellie mv., for at holde mig på måtten. Efterhånden bliver trangen til "snydeslikket" mindre.
Falder dog stadig i, med jævne mellemrum - og har ikke knækket hele koden.
Ikke særligt opmuntrende egentlige...hmmm... det var ikke intentionen. Men tror som sagt at afvænning er vejen frem, hvis du er lige så afhængig som jeg (det er slemt, jeg kan slet ikke styre det, hvis jeg først kommer igang med sukkeret).
Mht. motion var svømning og måske cykling en mulighed, da det jo ikke belaster kroppen så meget. Landevejscykling er jo det nye sort i motionsverdenen!
Held og lykke.
Lovely
9 år10. februar 2015 kl. 17:27
Ibensara (slettet)
Tak.
Dejligt at høre jeg ikke er den eneste der er "junkie" her ?. Tak for ideerne med snyde slik , jeg har prøvet at bytte mit sukker ud med nødder og lidt bær i dag . Ikke fantastisk men det går Trods hovedpine .
Og tak fir motions ideerne. Svømning er helt klart noget jeg vil gå igang med og min el-cykel vil jeg bytte ud til min alm cykel på arbejdet, hvis som du skriver ikke overbelaster mit knæ :-)
Mvh ibensara
Dejligt at høre jeg ikke er den eneste der er "junkie" her ?. Tak for ideerne med snyde slik , jeg har prøvet at bytte mit sukker ud med nødder og lidt bær i dag . Ikke fantastisk men det går Trods hovedpine .
Og tak fir motions ideerne. Svømning er helt klart noget jeg vil gå igang med og min el-cykel vil jeg bytte ud til min alm cykel på arbejdet, hvis som du skriver ikke overbelaster mit knæ :-)
Mvh ibensara
9 år11. februar 2015 kl. 17:34
Lovely
Hej igen
Tror måske du skal droppe bær og frugt, indtil du har helt styr på det der med sukkeret, og så introducere det i små mængder, når du føler, at du er afvænnet (vel efter en måneds tid eller to)
Nødder er gode, men tilfredsstiller ikke cravingen på samme måde som det sukkerfri slik.
Kan godt forstå, du har hovedpine. De første 5-6 dage er de værste, så går det fremad. Så det er bare om at komme igennem dem. Gå tidligt i seng, drik te og måske en sukkerfri sodavand som hygge!
Det skal nok gå. Har tillid til, at du kan det her;)
Lovely
Tror måske du skal droppe bær og frugt, indtil du har helt styr på det der med sukkeret, og så introducere det i små mængder, når du føler, at du er afvænnet (vel efter en måneds tid eller to)
Nødder er gode, men tilfredsstiller ikke cravingen på samme måde som det sukkerfri slik.
Kan godt forstå, du har hovedpine. De første 5-6 dage er de værste, så går det fremad. Så det er bare om at komme igennem dem. Gå tidligt i seng, drik te og måske en sukkerfri sodavand som hygge!
Det skal nok gå. Har tillid til, at du kan det her;)
Lovely
9 år11. februar 2015 kl. 18:29
Madalena
Prøv noget andet
Hejsa. Hvad med at prøve Crom tilskud en periode - det hjælper med til at styre blodsukkeret. Med hensyn til knæ -så ved jeg fra mit arbejde, at "stædighed" sidder i knæene ;) Måske var kapgang en mulighed - med langsom optræning fra rolig gang?
KH Madalena
KH Madalena
9 år13. februar 2015 kl. 09:34
blåhval
Jeg har bemærket, at jeg ikke er så sukkerkrævende de dage, hvor jeg får godt med protein til morgen og frokost. Måske tilfældigt.
Så vil jeg gerne have uddybet den med at stædighed sidder i knæene.
Så vil jeg gerne have uddybet den med at stædighed sidder i knæene.
9 år13. februar 2015 kl. 10:43
Madalena
Kroppen husker det du glemmer. Gamle følelsesmæssige blokeringer sætter sig som fysiske smerter rundt omkring i kroppen. Jeg er clairvoyant healer, og min erfaring i klinikken er, at når folk får vendt stædighed (negativ) til vedholdenhed (positiv) så kan blokeringerne opløses med healing - og energien flyder igen frit og s¨å kan kroppen igen helbrede sig selv.
9 år13. februar 2015 kl. 19:36
Phoeber
Sukker og motion
Hej Ibensara
Jeg ville lige give mit besyv med her. Jeg er selv knæopereret (dertil også rygproblemer) så jeg har også haft en kamp med at finde en motionsform der var sjov, motiverende og, ikke mindst, smertefri. Det resulterede i at jeg begyndte at ro kajak for 2 år siden. Det er en meget sæson betinget sport, men det er da også muligt at ro om vinteren. Desuden har vi adgang til træningslokaler inkl. ro maskiner så vi kan holde os aktive om vinteren. Så for mig er det perfekt. Er man mere til en holdsport kan alm roning jo være en mulighed.
Ang. Dit sukker problem så er jeg også lidt isamme båd, men jeg har fundet ud af at min trang bunder i vaner. Så et totalt brud med snacks i en periode kan formindske min trang til sikker på bestemte tidspunkter..
Held og lykke med dit vægttab :-)
- Phoebe
Jeg ville lige give mit besyv med her. Jeg er selv knæopereret (dertil også rygproblemer) så jeg har også haft en kamp med at finde en motionsform der var sjov, motiverende og, ikke mindst, smertefri. Det resulterede i at jeg begyndte at ro kajak for 2 år siden. Det er en meget sæson betinget sport, men det er da også muligt at ro om vinteren. Desuden har vi adgang til træningslokaler inkl. ro maskiner så vi kan holde os aktive om vinteren. Så for mig er det perfekt. Er man mere til en holdsport kan alm roning jo være en mulighed.
Ang. Dit sukker problem så er jeg også lidt isamme båd, men jeg har fundet ud af at min trang bunder i vaner. Så et totalt brud med snacks i en periode kan formindske min trang til sikker på bestemte tidspunkter..
Held og lykke med dit vægttab :-)
- Phoebe
9 år28. februar 2015 kl. 13:35
linethistrup (slettet)
protein hjælper mod sukkerafhængigheden
jeg har også store problemer med sukkerafhængighed, men protein i form af kød plejer også at hjælpe på mit enorme behov for sukker, jeg glemmer det bare nogen gange og ender i stedet med at spise en masse chokolade, men godt lige at blive mindet om når man læser herinde.
9 år14. marts 2015 kl. 02:06
Nu ligger landet sådanne at jeg har taget 14 kg på :-( og jeg vil meget gerne af med dem igen (jeg er 168 og vejer nu 80 kg)
Jeg er sukker junkie og hunger konstant efter slik og sodavand. Jeg kan ikke spise et alm sundt måltid uden at tænke hvad jeg skal have bag efter. det gør også at jeg er i dårligt humør og føler mig uoplagt til alt. Før løb jeg 4-5 gange om ugen og havde det fantastisk. Det kan jeg desværre ikke mere og jeg kan ikke finde en motions form der gør mig i samme gode humør som løb gjorde.
Når men som alt er magler jeg ideer/kost planer/motion som ikke belaste knæet, som kan hjælpe mig af med min sukker trang og måske hjælpe mig med at vægten går ned og humøret op :-)
Tager i mod alle forslag, bare skriv løs :-)