Ramt muren

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Ramt muren
Hej alle.

Som det måske kan forstås af overskriften er jeg noget til en punkt i min kur, hvor vægten ikke rigtig rykker sig.

Jeg har brugt madital de sidste par måneder og har tabt mig 8 kg og vejer nu 83 kg. Problemet er bare at det har jeg gjort i en måned nu. Jeg skriver stort set alt min mad ind, holder mig under det jeg må spise, for stadig at tabe mig 9 ud af 10 dage og som madital pænt fortæller mig burde jeg have tabt mig omkring 5 kg den sidste måned, men vægten har bare siddet fast. Jeg går i fitness 2-5 gange om ugen, løbe/cykler og styrketræner. Jeg forstår ikke hvorfor der ikke sker noget.

Har nogen af jer oplevet det samme og hvordan kom i videre? Jeg håber meget i kan hjælpe mig :)

10 år27. maj 2014 kl. 19:40
For at tage udgangspunkt i det du skriver.

Bliver du 'snydt', af det du ikke taster ind ? Forstået på den måde, at der kommer mere ind, end du regner med.

Holder dig under det du må spise. Hvor er det ? Ligger du i det grønne felt eller er du under ? Det grønne felts nedre grænse, er dit basalbehov. Dvs det din krop skal have for at fungerer. Hvis du ligger dernede for længe, tror kroppen, at der er hungersnød og holder på alt, hvad den kan holde på. (jeg aner ikke, hvad for længe er. Måske andre gør)

Der er selvfølgelig også den mulighed, at kroppen 'bare' holder pause. Det er der andre herinde, der kan skrive med om.
Det er nok det sværeste. At holde motivationen oppe, indtil kroppen er færdig med at holde pause.

Håber du kan bruge dette til noget.
10 år28. maj 2014 kl. 11:19
Vitaminer og mineraler - får du nok?
Proteiner - får du tilstrækkeligt? Man skal have omkring 1 g pr kg kropsvægt - op til 2 g pr kg kropsvægt, hvis man dyrker styrketræning for at gro muskler.

Mange mennesker har flere "idealvægte", hvor vægttabet stagnerer og hvor der skal gøres en ekstra indsats for at få det i gang igen. Det er her man kan ændre radikalt på spisevanerne - feks. LCHF eller 5:2 - så kroppen vækkes af dvalen. Eller en fastekur eller ny motionsart. Der er flere måder at gøre det på. Det kommer an på temperament. Men tjek lige næringsstof-fordelingen først. Det er ofte der, der går galt.
10 år29. maj 2014 kl. 04:51
Tusind tak for jeres svar!
Jeg forsøge at ramme lige hvor det grønne begynder. Nu jeg har talt kalorier længe, så jeg er ved at have en ide om hvad jeg kan spise yderligere, i forhold til hvad jeg har spist tidligere på dagen. Men kroppen kan simpelhen holde pause? Så må jeg jo bare holde hovedet højt og prøve nogen af jeres forslag, for at se om det den bliver kickstartet!

Ja, protein får jeg nok ikke nok af! Det var en god ide med noget kosttilskud, det vil jeg forsøge mig med! Ellers har jeg også hørt meget godt om 5:2 kuren, så hvis min krop ikke vågner op igen kan jeg jo prøve med den eller en anden fastekur.
Igen tusind tak for jeres svar :)
10 år30. maj 2014 kl. 19:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...