#2 af bruger slettet
Virkelig svært at finde motivationen
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
Prøv evt. at deltage i en af vejetrådene - det kan måske få dig op på hesten igen..
10 år16. maj 2014 kl. 22:16
blåhval
Du er i en negativ spiral, og jeg kender det kun alt for godt. Den indre idiot, der aldrig kan finde noget godt at sige til dig, den har også boet i mig, men jeg arbejder på at smide den ud. Siden jeg er begyndt på det, så er vægten faldet en lille smule, men det går langsomt.
Du skal stoppe med at straffe dig selv, og ja det er lettere sagt end gjort, for jeg har arbejdet med det siden nytår, og er der stadigt ikke. Dog bliver det bedre.
Måden jeg har arbejdet med det på er, at sige stop. Hvad ville du sige til din bedste veninde, og tro mig, man vil aldrig være så ond overfor hende. Giv dig selv et klap på skulderen for hver gåtur du tager, som er mere end normalt og det samme hvis du en dag får flere grøntsager end normalt. Hvis du nu kan få vægten til at stå stille, så er det også positivt. At tabe sig er en svær opgave, fordi vi er tvunget til at spise, men vi skal lære, at tage bedre valg.
For mit vedkommende bliver det ikke til motion pt., men vi er i gang med større oprydning i skur og have, pg der bliver slæbt mange kilo. Ja det er ikke en motionsform, der er nævnt i endomondo mv, men i går var det nærmest crossair, med at slæbe træstammer mv. Jeg gjorde det sku godt. Og du KAN også.
Du skal stoppe med at straffe dig selv, og ja det er lettere sagt end gjort, for jeg har arbejdet med det siden nytår, og er der stadigt ikke. Dog bliver det bedre.
Måden jeg har arbejdet med det på er, at sige stop. Hvad ville du sige til din bedste veninde, og tro mig, man vil aldrig være så ond overfor hende. Giv dig selv et klap på skulderen for hver gåtur du tager, som er mere end normalt og det samme hvis du en dag får flere grøntsager end normalt. Hvis du nu kan få vægten til at stå stille, så er det også positivt. At tabe sig er en svær opgave, fordi vi er tvunget til at spise, men vi skal lære, at tage bedre valg.
For mit vedkommende bliver det ikke til motion pt., men vi er i gang med større oprydning i skur og have, pg der bliver slæbt mange kilo. Ja det er ikke en motionsform, der er nævnt i endomondo mv, men i går var det nærmest crossair, med at slæbe træstammer mv. Jeg gjorde det sku godt. Og du KAN også.
10 år17. maj 2014 kl. 10:47
Pandalicious13 (slettet)
Fimucile, ja altså det er jo en måde at gøre det på men, et problem er at jeg ikke har en vægt herhjemme, til dels med vilje. Så det er lidt svært at være med på den måde - medmindre man kan høre om det er ok at være med i forhold til cm mål og lign :)
Blåhval, tak for dit store svar. Selvom det ikke er sjovt og jeg ikke ønsker det for nogen er jeg glad for at læse jeg ikke er helt alene i at have de følelser og tanker. Jeg prøver også lige så stille - tænke mere over hvor meget jeg får ind, hvorfor jeg spiser, hvordan osv - nogle gange ville jeg bare ønske det kunne ændres med det samme det hele. Fedt at læse at du gjorde det, altså oprydning af haven - og ja, jeg må jo bare se at få smidt den indre idiot ud og selv flytte mere ind. Tak igen.
Blåhval, tak for dit store svar. Selvom det ikke er sjovt og jeg ikke ønsker det for nogen er jeg glad for at læse jeg ikke er helt alene i at have de følelser og tanker. Jeg prøver også lige så stille - tænke mere over hvor meget jeg får ind, hvorfor jeg spiser, hvordan osv - nogle gange ville jeg bare ønske det kunne ændres med det samme det hele. Fedt at læse at du gjorde det, altså oprydning af haven - og ja, jeg må jo bare se at få smidt den indre idiot ud og selv flytte mere ind. Tak igen.
10 år21. maj 2014 kl. 21:35
I februar og marts brugte jeg meget Mad i Tal og blev mere bevidst om mit indtag - det hjalp en periode og jeg tabte 3cm om livet på en uge - ret vildt alt taget i betragtning. Der har så været en lang periode (lige siden midten af marts) hvor jeg ikke har talt og jeg har ikke rigtigt været til træning andet end et par gange.
Det er utrolig svært for mig at finde motivationen, specielt når jeg ved at vægten bare er stødt stigende og har været det i et par år snart. Jeg bliver utroligt ked og negativt stillet når jeg tænker over at for et par år siden kunne det bare have været 5 kg jeg skulle have nippet af - nu er det omkring 20. Hvis ikke mere. Jeg er skuffet og straffer mig selv konstant ved at overbevise mig selv om at kampen allerede er tabt, så hvorfor prøve.
Jeg har prøvet at sætte delmål og undgå at kigge på kg-tal da det gør mig endnu mere ked (da jeg var normalvægtig som teenager var jeg fikseret på det tal på vægten og det er, som alle nok ved, ret usundt). Jeg har bare super svært ved at finde motivation da, ja, jeg føler kampen allerede er tabt og jeg nok ikke føler at jeg er værd at kæmpe for. Jeg har en super støttende og skøn kæreste som på ingen måde bidrager til mit dårlige selvværd, det er noget jeg har kæmpet med altid.
Hvad gør/gjorde I, kære medmennesker, for at finde motivationen til at tage den lidt længere kamp? 10+ er jo ikke altid en kort vej og det skræmmer mig meget at jeg aldrig når at komme igang. Jeg undskylder den meget lange post, men jeg er træt af mig selv og min endeløse liste af undskyldninger som jeg åbenbart ikke kan komme videre fra alene.