VBK 2.0 - Verdens Bedste Kur

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

VBK 2.0 - Verdens Bedste Kur
Nu skal det altså være én gang for alle!! Jeg har erhvervet mig bogen VBK 2.0, som er skrevet af Christian Bitz og Arne Astrup. Jeg kender flere som har haft stor success med at følge kuren, og hvis de kan så kan jeg vel også!?!

Er der andre herinde som har erfaring med kuren? Både godt og skidt eller bare nogle gode råd. Måske kan vi hjælpes ad med at følge kuren og gøre det både sjovt og udbytterigt at skifte livsstil én gang for alle..

Vægten sagde idag 127 kg. Jeg vil gerne ned under 120 kg inden min fødselsdag i starten af februar, så jeg går målrettet igang på mandag med den første ugeplan fra bogen. Jeg vil bruge dagene indtil da på at bage nogle af opskrifterne og lave lidt af det forskellige til fryseren så kur-starten måske kan blive lidt nemmere. :-)

Jeg ønsker alle et godt vægttab i 2013, i år skal det bare være! :-)
12 år2. januar 2013 kl. 21:54
re: VBK 2.0 - Verdens Bedste Kur
Hey Michacha - jeg kender ikke decideret til VBK - men ved noget om hvad deres tema omhandler - noget med fuld fokus på proteinerne i kosten.

Jeg har selv været igang med et langt forløb, startende med en Gastric Bypass for halvandet år siden, hvorefter jeg siden denne har smidt mere end 140 kg.

Mit fokus har i den forbindelse i høj grad været at kaste mig over proteiner, og jagte dette i alle henseender. Så heller et stykke kød mere, end noget salat. Kødet giver de gode proteiner og den gode fedt! :)

Som sagt kender jeg ikke kuren - men jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med kuren - og håber at den har den ønskede effekt, ellers vil jeg råde dig til at du kaster dig over en diætist, og får lagt en plan. Hvis du er i nærheden af København har jeg kendskab til en rigtig dygtig en af slagsen, som jeg kan sætte dig i forbindelse med - så bare skriv direkte til mig! :)

Men god held med projektet - jeg tror på dig!! :)

/KS
12 år2. januar 2013 kl. 22:05
Hej Michacha hvad går VBK 2.0 ud på? i grove træk?
Skal tabe en masse, og har problemer med stofskifte osv, så vil gerne prøve at kickstarte kroppen/stofskiftet ved at fokusere på proteiner og grønsager. Og tænkte på om bogen var noget for mig :)
12 år3. januar 2013 kl. 16:26
Hej :) Jeg har selv overvejet at anskaffe mig bogen (bøgerne faktisk også den første) i lang tid men har aldrig gjort det endnu... Sådan som jeg forstår det er der fokus på de grove råvarer såsom grove grøntsager, groft fuldkorns brød, og fuldkornspasta samt det at spise proteinrigt. Alt i alt nogle sunde principper der også i stor stil ligger sig opad måden jeg har tabt mig på. (dog har jeg prøvet at holde mig så vidt muligt for alle former for brød og pasta, men det er jo en individuel beslutning)
Det eneste negative jeg har hørt omkring kuren er at nogle af opskrifterne kan være lidt bøvlede at handle ind til - men det kommer jo også meget an på hvor og hvordan man handler i forvejen :) Held og lykke med dit vægttab. Det ville være dejligt hvis du gad skrive herinde om hvordan det går løbende... Det er altid spændende at lære mere om forskellige vægttabs strategier og metoder :)
12 år4. januar 2013 kl. 12:56
Af samme årsag ( de bøvlede opskrifter) købte jeg ikke bogen Men den er billig nu kostede 300 sidste år.....men jeg synes ikke der er noget nyt jeg ikke vidste.
12 år5. januar 2013 kl. 01:30
Bare som en kort sidebemærkning.. Det gode fedt befinder sig ikke i kødet, det befinder sig i fisk og kerner osv.
12 år5. januar 2013 kl. 09:00
Jeg bruger biblioteket til at få et indtryk af langt de fleste opskriftsbøger, inden jeg eventuelt investerer i dem. På den måde kan man se igennem, om opskrifterne falder i ens smag, før man bruger penge på dem.

Og med bibliotek.dk (og mange lokale bibliotekers tilsvarende selvbestjening) kan man bestille bøgerne hjem, så man ikke engang skal "spilde" tid med at finde bøgerne på biblioteket - en sms når bogen er klar, og direkte hen til afhentningsreolen og man er klar til ny inspiration :D
12 år5. januar 2013 kl. 09:14
Hej Michacha.
Jeg startede på 143,2 kg, og skal smide 100 gram om dagen.
Det er lykkedes indtil nu, og det er kun på grund af Madital.
Jeg har også tiden til at bruge programmet da jeg er pensionist.
Jeg gør det at jeg på forhånd tager et check på hvor mange kalorier m.m. et produkt indeholder, og så indretter jeg min spiseplan efter det.Som evt. mellemopfyldning af maven tager jeg et glas kold vand, og det fjerner en del af min spisetrang.
Jeg betaler med glæde 29,00 kr om måneden for at kunne notere og følge med i min vægt.
Jeg har prøvet med bøger, men de fungerer ikke for mig.
Tak Lone for et super program :-)) .
12 år5. januar 2013 kl. 09:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...