Fra 164 til 99 inden sommer

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Fra 164 til 99 inden sommer
Jeg er ganske enig Calcit, og nu er det ikke for at være provokerende eller noget, men vi har jo ingen belæg for at en læge rent faktisk HAR sagt god for det og som Fedania er inde på, kan vi heller ikke vide om denne eventuelle læge er uddannet nok indenfor kost og vægttab til at udtale sig om hvorvidt et sådant vægttab ville være forsvarligt. Og jeg kan bare ikke personligt forestille mig at man uanset kropstype eller sygdomme kan være sund med et så lavt bmi. Men det er så også bare min personlige holdning som jeg nok skal holde for mig selv.
Jeg var til sammenligning selv hos sundhedsplejersken i niende klasse og vejede 45kg med en højde på 173cm hvor jeg blev fortalt at jeg da var sund og frisk. Ugen efter blev jeg indlagt med alvorlig anoreksi og hjerteflimmer, jeg var tæt på at dø... Og nej, jeg havde bestemt ikke set hverken sund eller frisk ud hos sundhedsplejersken men nærmere lignet noget der var undsluppet Auschwitz.

Men nogle læger har ingen forstand på vægt eller unge mennesker generelt. Og jeg ved hvor forsigtig man skal være med vægttab i den alder. Jeg tabte mig selv(som følge af anoreksien) fra 67-45kg og fik dermed stoppet min udvikling og pubertet så jeg først fik menstruation(og det ved ren og skær held) som 20årig, der var store chancer for at jeg aldrig ville kunne få børn.

Ikke hermed sagt at det har noget som helst med noget at gøre med Minse, men kan måske give et billede af hvorfor jeg reagerer som jeg gør på et indlæg som sådan. Og jeg synes at det er en korrekt måde at reagere især med den viden og erfaring jeg selv ligger inde med. Men jeg forstår ikke hvorfor der skal laves 5 høns ud af nogle simple uddybende spørgsmål til Minse. Ingen har talt grimt eller nedsættende til hende.
11 år18. januar 2013 kl. 17:34
Wolfgirl - netop med din baggrund, ville jeg nok have forventet en mere "delikat" tilgang til minse end "jeg har altså også anmeldt tråden fordi jeg synes ikke at det er ok". HVIS man nu forestiller sig, at minse lider af anoreksi, tror du så sådan en fremgangsmåde vil indgyde til, at hun tænker sig om endnu engang inden hun fortsætter i vægtkampen?

Hvis det var mig, der havde haft anoreksi, og så en anden med noget jeg tolkede som et uhensigtsmæssigt forhold til mad, så ville jeg starte med at spørge ind til hvorfor hun ville tabe så meget, hvad det er for sygdomme hun kæmper med, måske hvordan hun har fået mistanke om PCO i så ung en alder osv. Jeg ville endda måske undervejs i processen åbne op og sige, at jeg engang selv havde et forvrænget forhold til mig selv og min krop, og at jeg derfor kom alt for langt ned i vægt - om hun havde tænkt på hvad hun ville gøre for at undgå det samme osv. Men jeg ville ALDRIG starte med sådan en dum, uhensigtsmæssig kommentar som den du kom med. Det er muligt du ikke mente det sådan, men for mig var det hævede sabler og fuld march frem mod struben (fra din side) - og det er egentligt bare dét jeg advarer imod: At det du ser som en velbegrundet, helt okay måde at kommunikere med andre på, bliver opfattet som et personligt angreb som går langt over grænsen for hvad man kan tillade sig (selv på internettet).
11 år18. januar 2013 kl. 17:50
Dertil vil jeg så sige at man er decideret sart eller opfatter tingene på sin helt egen forvrængede måde hvis man ser noget grimt eller forkert i at skrive det som jeg skrev. Jeg fortalte ærligt at jeg havde anmeldt tråden for jeg havde spurgt Minse i en anden tråd om de mange kilo. Jeg ville bare gøre opmærksom på det. og nej jeg synes ikke at det er ok at tabe SÅ mange kilo så man bliver undervægtig, og det er jo ærlig snak. Og folk tænker slet ikke på at det evt. kunne støde folk som MIG, at der bliver oprettet halv-pro anorektiske tråde, som der oveni købet bliver støttet op omkring af Gud og hver mand uden nærmere undren?

Jeg har aldrig været negativ eller nedlande i nogle af mine indlæg. Den sætning du hiver frem er en fuldstændig neutral og almindelig sætning. Den er der såmænd intet grimt i og jeg kan slet ikke forstå at nogen skulle kunne opfatte den negativt eller lign.
11 år18. januar 2013 kl. 18:12
Bare rolig jeg er her skam stadig. :-)
11 år18. januar 2013 kl. 19:50
Nu spørger jeg bare sådan helt ud af blå wolfgirl men hvordan er det her en halv-pro ana tråd? Hvis nogen af jer skulle være i tvivl vil jeg lige sige at jeg ELSKER mad.
11 år18. januar 2013 kl. 20:14
Dejligt at du stadig er her, Minse :-)
Du skrev noget om at starte en dagbog - hvordan ser det ud med det?
11 år18. januar 2013 kl. 21:01
Jeg har på ingen måder noget imod at høre jeres mening. Men jeg syntes det er gået lidt forvidt. Jeg ved ikke hvor udviklede i var da i var på min alder, men helt ærligt føler i virkeligt at i skal have lov at dømme og hakke ned på mig bare fordi at i er lidt ældre og af den ene eller anden grund tror at i er så meget klogere? Bare fordi nogle af jer har været ud i noget lort betyder det altså ikke at jeg det samme sker for mig. Jeg ved godt at i vil sige det bare er fordi i er "bekymret og har set det så mange gange før", men se det nu i øjne, I havde aldrig turde sige det på samme måde til mig face to face. Selvom at jeg yngre, kan jeg sagtens være psykisk stærkere end i tror. Vi kan godt fortsætte vores lille debat, men så bliver det på min måde. I må stille alle de kritiske spørgsmål i vil. Jeg skal nok svare. På den ene betingelse at når jeg så har svaret, så begynder man ikke at betvivle hvor vidt det passer eller ej. Det syntes jeg er respektløst.

11 år19. januar 2013 kl. 14:43
Helt enig. Respekt skal der til :-)
11 år19. januar 2013 kl. 18:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...