Fra 164 til 99 inden sommer

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Fra 164 til 99 inden sommer
Minse, jeg tvivler stærkt på, at der er nogen herinde der hater på dig - Det sker meget sjældent. Vi har bare oplevet et par stykker, unge piger som gerne vil ned på en vægt der er alt for lav til dem :)

Du skrev i den anden tråd, at der var nogle tal der var forældede, men du er vel stadig 169 høj? I så fald må jeg give ret i, at 48 kg. er meget, meget lidt!
Hvad er det for nogle sygdomme du har, der gør, at en læge mener, du skal veje så lidt? Hvis du vil svare på det? :)
12 år4. januar 2013 kl. 22:12
Jeg har type 3 osteogenesis imperfecta, diabetes type 2 og PCOS. Google it.

Desværre nej jeg er ikke 169 men 167.
12 år4. januar 2013 kl. 22:24
De to cm gør nu ikke den store forskel ;)
Jeg er selv 168, og mit mål er 58, jeg vil ALDRIG under 55!

Knogleskørhed og sukkersyge, jeg er ikke sikker på, at du skal så langt ned alligevel? Med knogleskørhed er det vel vigtigere at få trænet og spist så dine knogler kan få de bedste betingelser?
Er du sikker på, at det var det lægen sagde? Ikke 58, f.eks? Hvad var begrundelsen for at du skulle så langt ned?
12 år4. januar 2013 kl. 23:32
Minse: Hatten af for at du holder fast i dig selv på trods af rigtig mange kommentarer der igen og igen stiller spørgsmålstegn ved din hensigt, din evne til at passe på dig selv, hvad din læge har sagt og ikke mindst folk, der sammenligner sig selv med dig - uden (muligvis) overhovedet at have noget sammenligningsgrundlag.

Jeg kan godt forstå, hvis du synes det er en lidt hård medfart at få, når du lige har startet en tråd. Selvom det måske ikke føles sådan, så mener folk herinde det godt.

Jeg vil dog sige, at nu er det nok.
Der er blevet nævnt bekymring. Der er blevet nævnt tvivl. Der er blevet gjort opmærksom.
Respekter nu Minses ønske om at lade det ligge, hav tillid til at Lone (administrator) forholder sig til det, hvis det er nødvendigt. Man skal altså ikke blive ved - heller ikke selvom der er et menneske, der ikke opfører sig eller handler præcis som man ønsker eller selv ville gøre.

Jo, I har lov til at sige, hvad I synes og Minse kan også bare lade være med at oprette en tråd, hvis hun ikke vil høre andres mening. Men nu er det nok.

Husk at respektere at vi er forskellige og har forskellige mål. Vi skal passe på hinanden og hjælpe hinanden, men når vi har gjort det, så skal der også være respekt for ønsket om at nu er et emne uddebateret og hvis man vil deltage positivt (ud fra Minses ønske) så kan man det og ellers så bruger man sin energi i andre tråde.

... Fordi vi fortsat alle skal have det rart her på madital. Det er trods alt ikke længe siden at der var en, der kun lige fik startet en tråd og meldte sig ud af madital efterfølgende fordi hun følte, der blev kørt på hende lige fra starten af og ikke mindst at mad i tal var et ubehageligt sted at være.

Vi har noget rigtig dejligt sammen her. Og det skal det blive ved med at være.
11 år13. januar 2013 kl. 10:16
At tabe 700 gram om ugen er meget jo længere ned i vægt man kommer. Det er ikke sikkert det er muligt. Kroppen tager pauser hvor vægten står stille - bare så du ikke bliver skuffet når det sker. I mit forløb skete det 2 gange af 3 uger og der var intet at gøre ;-)
11 år13. januar 2013 kl. 23:41
Hvordan går det hos dig, Minse?
11 år16. januar 2013 kl. 10:09
Hey Minse... vil også bare sige til dig, at det er vigtigt at lytte til sig selv. Du skal ikke tage det så tungt - folk herinde forsøger bare at vise omsorg og omtanke...

Hvis din læge siger OK - så mener jeg, at det må veje tungest - det er jo de færreste af os herinde, der er fagprofessionelle på sundhedsområdet - vi er bare glade amatører, og kender ikke dine personlige udfordringer mv.

Håber ikke du har mistet modet - og at du bliver ved med at skrive herinde.

Lovely
11 år16. januar 2013 kl. 10:16
Jeg vil bare lige sige at jeg ikke synes at nogle har givet Minses tråd en hård medfart(gætter på at det er mig hovedsageligt, der hentydes til), men vi bare taler åbent om vores tanker og stiller spørgsmålstegn for at få en bedre forståelse af situationen. Jeg synes at det ville være uomsorgsfuldt ikke at gøre det, når man ser muligheden for noget der kunne føre til noget grimt.
Ydermere er jeg ikke amatør, men selv kostvejleder og slankekonsulent og jeg ville personligt aldrig anbefale et sådant vægttab til en person i voksealderen. Men det hverken kan eller vil jeg blande mig i. Men derfor kan man godt stille spørgsmålstegn, især når dette er et offentligt forum beregnet til samme.
11 år17. januar 2013 kl. 20:11
Meget enig Wolfgirl - alle mine hår stritter.
11 år17. januar 2013 kl. 23:56
Jeg tror ikke Minse er en del af tråden her mere... desværre.
11 år18. januar 2013 kl. 08:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...