Fra 164 til 99 inden sommer

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: Fra 164 til 99 inden sommer
hej alle sammen :)
Jeg har snakket med min læge om det og hun mener at den er helt okay og jo jeg startede på 74 kilo og vil gerne ned på 48.

kære wolfgirl jeg ved ikke om du har et personligt problem med mig eller noget men er det virkeligt nødvendigt at du blander dig i alt det jeg skriver?

Kære dinie 15 jo jeg er også med i en anden tråd, jeg vil gerne tabe mig ca. 30 kilo men jeg er kommet godt i gang så nu mangler "kun" 19.6. der er stadig langt vej endnu men jeg har planer om at tage mig god tid og gør det på en sund måde. jeg syntes vi skal skrive det vi har tabt uge for uge, for at på den måde holde motivationen oppe.
12 år2. januar 2013 kl. 09:33
jeg vil gerne nå mit mål før jeg tager på ferie det gør jeg i uge 26, og så vidt jeg ved er det ikke usundt at tabe ca. 0,7 kilo om ugen.
12 år2. januar 2013 kl. 09:51
Minse det er ikke fordi jeg har et personligt problem med dig, men jeg har et problem med dit projekt, når jeg ser en ung teenagepige, der skriver at hun vil tabe sig til 44kg på en højde af 169. Og ja, det støder mig da når jeg selv har haft anoreksi og ved hvor farligt det er. Desuden er den slags tråde triggende, ikke kun for mig men for mange andre med påvirkelige sind. Helt seriøst vil jeg mene at dit indlæg kunne være som taget ud fra en pro ana side.

Det kan godt være at det pludselig kun er til 48kg nu og at din læge er med på det osv, og det skal da så være din egen sag, jeg vil ikke blande mig mere, jeg synes bare at det lyder helt grotesk i mine ører og at det ikke hører hjemme på sådan et forum her. Og at du så gør din profil hemmelig for at folk ikke skal se dine stats, det virker jo bare til at du egentlig godt selv kan se at folk måske vil undres.. Men gør som du vil, held og lykke :)
12 år2. januar 2013 kl. 11:29
BMI over 29:
Svær overvægt. Du gør klogt i at tabe dig da din overvægt kan forårsage sygdom.

BMI 24 – 29:
Moderat overvægt. Du bør smide et par kilo for at komme ned på din normalvægt.

BMI 19 – 24: Normalvægtig

BMI under 19: Undervægtig

Ved hurtig regning er du under 17 allerede ved 48 kg.
12 år2. januar 2013 kl. 13:36
Blåhval - jeg synes du stiller det noget ukritisk op. Hvad nu, hvis minse er spinkel af bygning, så vil et BMI lavere end 18 ikke betyde, at hun er overvægtig, men at hun er normalvægtig. Ligesom som muskuløs bodybuilder bliver kategoriseret som moderat eller svær overvægtig (alt efter hvor mange muskler han har) - det mener du vel heller ikke er en korrekt klassifikation?

Dertil kommer, at minse har lægen med på sidelinjen, som synes det er okay. Og at der er risiko (chance) for at minse opdager, at den vægt som er naturlig for hende slet ikke er 48 men 55. You never know. Men at dømme hende ud fra et ønske om at tabe 30 kg, som hendes læge har sagt god for - det synes jeg ærlig talt ikke er særlig støttende eller opmuntrende.

minse: Jeg synes det er godt, at du har lægen med på råds, og ingen af os ved noget som helst om din kropsbygning, og kan derfor ikke sige, om 48 kg er et sundt mål. Personligt måler jeg på "veltilpashed" og "taljeomkreds" og jeg håber da også, at du undervejs mærker efter, som du jagter "under 100 pund" mere end du jagter velvære. Uanset hvad, så ønsker jeg dig rigtig meget held og lykke på din rejse - og håber at du opretter din egen dagbog (i madital.dk) hvor du skriver mere om din rejse og hvad du gør for at nå målet.
12 år2. januar 2013 kl. 14:00
"hvis minse er spinkel af bygning, så vil et BMI lavere end 18 ikke betyde, at hun er overvægtig, men at hun er normalvægtig."
"at hun er UNDERvægtig" skulle der stå :)
12 år2. januar 2013 kl. 14:01
Det er ikke meninger at det skal virke som en trigger for nogen
tak fedania er utroligt glad for din støtte. jeg har overvejet at lave en dagbog men kom hurtigt fra ideen igen.

Jeg har nogle sygdomme der gør det bedst at jeg holder mig i den tynde side. Det skal siges at jeg opfordre på ingen måde andre til at gøre det som jeg har planner om, det kan være farligt. Men nu hvor jeg har sagt det så vil jeg også sige at det er altså ikke helt vildt fedt når hater uden at vide noget som helst om en. så jeg vil sætte pris på at dem som ikke ønsker at støtte mig i mit projekt ikke skriver mere i den her tråd. tror det er det bedste for os alle.
12 år2. januar 2013 kl. 17:35
re: Det er ikke meninger at det skal virke som en trigger for nogen
Da jeg kopierede teksten om bmi ind fra vægtkonsulenternes hjemmeside, var jeg ved at skrive at du må være meget spinkel, men det kunne jo også opfattes som en provokation.

Jeg er enig i, at BMI ikke kan stå alene, men er da lidt bekymret for minse. Har oplevet anoreksi i omgangskredsen og det er ikke at spøge med.

Selv vil jeg virke undervægtig hvis jeg når under 19, da jeg er meget bred over skuldre og hofter.

Blev dog fanget af overskriften, som syntes umulig indtil jeg fandt ud af, der blev snakket pund og ikke kilo. Det er for mig meget negativt, at regne vægten i pund, men igen har vi forskellig indgangsvinkel til vægt og vægttab.

Heldigvis er vi alle forskellige, og det var også ment som et oplæg til debat, ikke en fornærmelse.

12 år2. januar 2013 kl. 23:41
re: Det er ikke meninger at det skal virke som en trigger for nogen
Betragter mig ikke som hater, men et bmi på 15,4 er lavt. 48 kg ok, hvis du er spinkel som prinsesse Marie.
12 år2. januar 2013 kl. 23:45
Dinie 15 jeg håber at du stadig gerne vil følges. hvis nu du stadig gerne vil, så foreslår jeg at vi har vejedag om fredagen, hvis det altså er okay med dig...

vægten sagde i dag 66,6 kg. jeg har altså tabt for meget for at følge min plan, tror dog at jeg kommer til at tage vægten på igen. Grunden til at jeg har tabt så meget er at jeg har været så uheldig at få influenza.

Mangler 18,6 kg nu.
12 år4. januar 2013 kl. 21:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...