basal kcal behov

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

basal kcal behov
hvordan bliver ens basale kcal-behov regnet ud. for ca 5-6 år siden tabte jeg mig ca 40 kg ved hjælp af slankedoktor hvor mit basale kcal behov blev udregnet til at være ca 1200 kcal.

nu er tiden inde til at jeg skal tabe det sidste efter to graviditeter og derfor er jeg her, men her er mit basale kcal behov ca 2500 kcal. hvis jeg indtager så mange kcal er det i hvert fald sikkert at jeg ikke taber mig men tager på (jeg tør i hvert fald ikke prøve)....

så hvad skal jeg stole på???
de gamle udregninger som jo var til stor succes sidst eller de nye????
12 år17. december 2012 kl. 16:09
re: basal kcal behov
Jeg er helt sikker på, at siden her ikke beregner dit basale energibehov til 2500 kcal. Det regner muligvis dit MAKSIMALE indtage til 2500, hvilket er den mængde kcal du skal indtage for at holde din nuværende vægt.

Hvis du klikker på smileyen oppe i menuen og kigger i den række der hedder "energibalance" vil der i 3. kolonne (den længst til højre" stå "Din krop behøver et indtag på mindst XXXX kcal pr. dag." - Dét er dit basale behov, og det behov du ikke bør komme under.

Hvis dit maksimale behov er 2500 kcal om dagen, så vil jeg anbefale, at du spiser mellem 1800 og 2000 kcal om dagen, hvis du vil tabe dig - og så husker at justere det tal ned efterhånden som du taber dig. Et sådan indtag (gerne fra gode proteinkilder) vil sikre at du taber dig ca ½ kg om ugen samtidig med at der er nok kcal til at du ikke føler at du sulter dig selv.
12 år17. december 2012 kl. 16:26
de 2500 kcal lyder rigtigt hvis du vil vedligeholde din vægt. 1200 kcal er det din krop har brug for som minimum for at kunne fungere, så det skal du have, også selv om du er på kur. dit basale energibehov beregnes du fra vægt, så det er klart at det er større nu.
12 år17. december 2012 kl. 16:27
En hurtig beregning vha formlen på sundfamilie.dk siger at dit minimumsbehov er ca. 1750 kcal.

Jeg kan se, at dit beregnede aktivitetsbehov i din dagbog er ret højt (samlet forbrænding i går på næsten 3500 kcal) - må man spørge hvad du laver i løbet af en almindelig dag? :)
12 år17. december 2012 kl. 16:31
så begynder dt at give lidt mening.... jeg pædagog i en naturbørnehave hvor jeg går meget og der ud over spille jeg divisionsvolleyball så det er ikke motion jeg mangler i min hverdag..... jeg har altid på trods af min vægt haft en god kondi men mit problem er valg og mængde af mad og derfor begræsner jeg mig meget i det jeg spiser men der gør også at jeg i starten af et "tabsforløb" er meget sulten i starten indtil min krop vender sig til den nye mængde mad....
12 år21. december 2012 kl. 20:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...