#1 af rebsen (slettet)
når intet virker
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+rebsen (slettet)
jeg vil gerne tabe mig 15 kg, har igennem årene taget det ene kg på efter det andet. Jeg har altid været meget aktiv og tidligere dyrket motion på højt (konkurrence) niveau. Jeg trænede hardcore hen over foråret og tabte mig 10 kg, men efter jeg mistede en jeg holdt meget af, tog jeg det hele på igen. Nu er jeg begyndt at træne igen og træner i fitnesscenter både styrke og cardio. Mit problem er at jeg slet ikke har tabt mig i den 1½ mdr jeg har trænet, ikke så meget som et kg eller en cm. spiser efter antal kcal og prøver at overholde en sammensætning der hedder 40% protein, 30% fedt og 30% kulhydrat. Nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Det skal lige siges jeg træner ca 5 x ugen mellem ½ - 1½ time alt efter intensitet. Jeg cykler til og fra skole også
12 år4. december 2012 kl. 12:55
fedania
re: når intet virker
Du skriver, at du spiser efter antal kcal - hvad mener du med det?
Regner du kalorieindholder ud af ALT hvad du spiser, og holder det op mod din basal-forbrænding samt det du har lavet i løbet af dagen?
Hvis det er sådan det skal forstås, så tror jeg du glemmer nogle kalorier et sted (småspiseri eller andet måske?) eller også overvurderer du din forbrænding.
Regner du kalorieindholder ud af ALT hvad du spiser, og holder det op mod din basal-forbrænding samt det du har lavet i løbet af dagen?
Hvis det er sådan det skal forstås, så tror jeg du glemmer nogle kalorier et sted (småspiseri eller andet måske?) eller også overvurderer du din forbrænding.
12 år4. december 2012 kl. 13:02
rebsen (slettet)
Jeg følger et kost program der lagt efter mit basalbehov + træning. Og jeg regner alt ud hvad jeg spiser og glemmer ikke lige en snack eller andet. Har en veninde der kostvejleder som har kigget min kost igennem samt en træner i centeret der også har gennemgået det.
12 år4. december 2012 kl. 13:24
rebsen (slettet)
når intet virker
Og jeg er blevet tjekket af lægen og mit stofskifte skulle være helt normalt
12 år4. december 2012 kl. 13:26
fedania
Må man være så fri at spørge om din alder, højde og vægt, samt hvor mange kcal du indtager om dagen? :)
12 år4. december 2012 kl. 13:35
rebsen (slettet)
29 år, mellem 1500 - 1700 kcal og 174cm
12 år4. december 2012 kl. 13:41
rebsen (slettet)
og 85 kg
12 år4. december 2012 kl. 13:52
fedania
Med de tal der, har du en basal forbrænding på ca. 1650 kcal - du bør altså ikke indtage mindre end 1650 kcal i døgnet, da din krop så vil tro der er hungersnød.
Nu ved jeg ikke hvordan en typisk dag ser ud for dig i forhold til aktivitetsniveau, men jeg vil forslå, at du ta'r en måned hvor du spiser ca. 1800 kcal om dagen, og ser om det ikke gør en forskel.
Nu ved jeg ikke hvordan en typisk dag ser ud for dig i forhold til aktivitetsniveau, men jeg vil forslå, at du ta'r en måned hvor du spiser ca. 1800 kcal om dagen, og ser om det ikke gør en forskel.
12 år4. december 2012 kl. 15:34
Girl next door
Jeg kan helt klart anbefale Flad mave bøgerne og at spise efter de principper. Det virker!
12 år4. december 2012 kl. 18:03