Vægtstigning ved sund kost og motion
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+fedania
re: Vægtstigning ved sund kost og motion
Jeg vil sige, at det afhænger af dit vægtmæssige udgangspunkt - hvis du vejer 150 kg og går ned på 1300-1400 kcal om dagen, og motionerer meget, så vil det være stort set umuligt for dig IKKE at tabe dig, selvom kroppen binder mere væske, producerer mere blod og eventuelt opbygger muskelmasse.
Personligt begyndte min vægt at falde, så snart jeg begyndte at spise og motionere, men tog så efter et par uger en 3 ugers pause. I den periode kunne jeg dog følge fremskridtet på målebåndet, hvor det var tydeligt at vægten var omfordelt.
Personligt begyndte min vægt at falde, så snart jeg begyndte at spise og motionere, men tog så efter et par uger en 3 ugers pause. I den periode kunne jeg dog følge fremskridtet på målebåndet, hvor det var tydeligt at vægten var omfordelt.
12 år17. november 2012 kl. 11:20
calcit
fedanias erfaringer kan jeg fuldt ud tilslutte mig .....jeg oplevede i mit forløb 2 perioder a 3 uger hvor der intet skete....
12 år21. november 2012 kl. 22:46
JK91
Vægtstigning ved sund kost og motion
Min vægt er heldigvis begyndt af falde lidt igen, selvom det går langsomt. Men kan så også mærke, at mine ben er trætte og tror der er en del væske i dem.
Det gælder vel også bare om at holde ved, selvom vægten går den lidt forkerte vej, bare man selv er klar over, at man gør alt rigtigt.
Det gælder vel også bare om at holde ved, selvom vægten går den lidt forkerte vej, bare man selv er klar over, at man gør alt rigtigt.
12 år22. november 2012 kl. 11:35
calcit
ja selvom man sættes kraftigt på prøve i mens...
12 år22. november 2012 kl. 12:44
JK91
Det er især svært, når det er lige i starten af et vægttab. Man bliver lidt demotiveret :)
12 år22. november 2012 kl. 13:48
Jeg er igen begyndt at spise sundt og holder mig ca til en 1300-1400 kcal om dagen. Oveni det er jeg begyndt at gå en hel del (ca. 1-2 timer om dagen) og løb en sjælden gang imellem.
Nu kommer problemet så, at min vægt bliver ved med at stige - og siden sidste uge er den røget 1 kg op.
Jeg har læst lidt på nettet om, at det er meget normalt, når man skruer meget op for motionen.
Men ville egentlig høre om der er nogle af jer, som har oplevet det samme? Og hvor længe gik der så før vægten begyndte at falde igen?
Ved godt jeg ikke skal fokusere så meget på vægten, men vil bare gerne høre om andres erfaringer om hvor meget jeg skal være forberedt på den kan stige :)