Hvor fanden kom de 30 kg fra :-S

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hvor fanden kom de 30 kg fra :-S
Har fundet ud af at siden 11/4 - 11 helt præcis har tager 30 kg på:-s.
Det er sq mange. Nu skal det sq være nok. har jo stadig drømmen om at runde de 75 og det vil sige minus 40 kg og det skulle gerne være inden den 22 maj (min fødselsdag)
har været ude og købe nyt tøj i str 48 og normalt bruger jeg kun str 42-44.
har fået en kostplan af en diætist på 1200 kcal som jeg vil følge + jeg har aftalt med kommunen at jeg gennem dem kan komme ind og træne 3 gange om ugen så længe jeg er sygemeldt.
Det skal lige siges at jeg har været sygemeldt siden 6 januar i år pga en depression og det er 3 gang over 10 år og denne gang får jeg 3 forskellige slags medicin og doseringen er også blevet stærkere denne gang.
men de siger jo at motion, sund kost og vægttab er godt for ens helse så nu er det bare at klø på. Ikke andet for.
Jeg har siden jeg sidst var herinde flyttet hjem til Odense igen sammen med min mand. Han er så til gengæld gået hen og blevet arbejdsløs og ikke nok med det mistede han også sin mor i februar i år så jo det sidste års tid har været mega hårdt for os begge to her hjemme.
Så det korte med det lange er at jeg meget gerne skulle tabe 40 kg på 6 mdr eller 26 uger eller 187 dage.
Nu skal det sq være en gang for alle. BASTA!!!!!!!!!!!!

Knus Chiffi
12 år16. november 2012 kl. 19:26
re: Hvor fanden kom de 30 kg fra :-S
At tabe 1,5 kg om ugen i 26 uger - det er virkelig, virkelig et svært projekt.

Jeg ønsker dig det bedste, men vil opfordre dig til, at du overvejer, om det ikke er bedre, at det tager længere tid, men at processen bliver en succes, fremfor at sigte efter stjernerne og blive sur, når du kun når trætoppene.

I starten vil det måske være let nok for dig at tabe 1,5 kg om ugen, men set over tid er det de færreste som kan tabe mere end ½-1 kg om ugen.

Som sagt - held og lykke uanset hvordan du vælger at gå videre herfra :)
12 år16. november 2012 kl. 20:22
Var det dig som heppede på mig i starten af mit projekt synes navnet er tæt på ?
12 år16. november 2012 kl. 23:00
ja det var det. :-)
12 år18. november 2012 kl. 11:39
Hej Fedania.
Ja jeg ved godt det vil blive svært og jeg ved at nogen gange vil turen blive lang og sej og andre gange vil det gå lejende let.
men der er ikke andet end at give det et forsøg og tager det længere tid så er det jo så bare det. Men at kunne nå det til min fødselsdag ville bare være en drøm :-)

Knus Chiffi
12 år18. november 2012 kl. 11:45
Velkommen i gang (igen) :)

Det er et meget ambitiøst mål du har dig, og jeg vil også råde dig til at lave det mindre. Selvom det, som fedania også siger, vil gå hurtigt i starten, vil det også begynde at gå langsommere. Og jeg tænker, at især fordi du er deprimeret, er det vigtigt at du får en masse succeser.
Jeg undrer mig også en smule over, at du har fået så stram en kostplan af diætisten?
Jeg tænker at fokus på en sund kost og godt med motion (gerne ude, sol og skov er jo godt for humøret), så skal der nok ryge lidt - i et fint tempo :)

Og så bare lidt nysgerrige spørgsmål, hvorfor tog du kiloene på? Er det for meget fastfood, for meget slik og kage, for meget fed mad eller 'bare' for meget af det sunde? :)
12 år18. november 2012 kl. 16:10
Velkommen tilbage - du var altid så støttende....trist når folk pludselig er væk og det går dårligt....men godt du fandt tilbage igen . Jeg skal nok være der....
12 år18. november 2012 kl. 20:05
Hold da helt op....;-) man skulle tro du var mig... jeg vejer også ca 40 kg for meget og drømmer om at tabe en del til min fødselsdag.
jeg har sjovt nok også fødselsdag d. 22 maj hvor jeg fylder 50!!! Det ville gøre mig rigtig glad hvis jeg til den tid var ned omkring normalområdet i BMI.
Jeg stresser ikke over mit vægttab og tænker det må gå stille og roligt. Jeg har indtil nu tabt 9 kg siden september og det her tempo passer mig godt.
held og lykke... hold fast... også de uger hvor du blot har tabt få gram... ;-) Charlotte
12 år19. november 2012 kl. 12:00
Jeg fik denne plan netop til at der kunne være plads til hvis jeg røg i fordi. Normalt skulle jeg have en på 1500 kcal men hun mente at jeg godt kunne klare den på 1200 kcal.

Hej Charlotte.
Ja det er da skægt at vi lige har fødselsdag sammen dag og at vi begge skal tabe 40 kg :-D
Jeg fylder så godt nok kun 45 år til næste år ;-)

Knus Chiffi.
12 år19. november 2012 kl. 15:24
Tak Calcit :-)
Jeg skal prøve at være så støttende og opmuntrende som jeg kan være. det er jo det vi har hinanden til herinde.

Knus Chiffi
12 år19. november 2012 kl. 15:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...